صف تخصیص ارز تولیدکنندگان کوتاه می‌شود؟!

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: رویکرد وزارت صمت از زمان سکان‌داری عباس علی‌آبادی، بر این بوده است که نیازهای ارزی بخش صنعت، هر چه سریع‌تر برآورده شود و صف‌هایی که گاها دو ماه متقاضیان بایستی برای تخصیص ارز معطل شوند، کوتاه و بعضاً جمع شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محسن رستمی که در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن ایرانیان سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر در بین واحدهای صنعتی استان قزوین، ۳ واحد در حوزه خودروسازی و مابقی در حوزه تولیدات مستقیم قطعات خودرو فعالیت دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: هم اکنون استان قزوین تامین کننده بخش اعظمی از قطعات خودرویی در کشور است و بیشترین میزان تولید را نیز در این حوزه به خود اختصاص داده است.

محسن رستمی

رستمی همچنین در تشریح فعالیت واحدهای تولیدی در این استان به فعالیت سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در این استان، اشاره و خاطرنشان کرد: از این میان ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.

وی در پایان با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در بخش صنعت خودروسازی و حرکت در مسیر خودکفایی در تولید تاکید کرد: انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته روزبه‌روز شاهد کاهش وابستگی این صنعت به واردات باشیم تا جایی که حتی کوچک‌ترین نیازی به ورود قطعات یدکی خودرو به کشور نداشته باشیم.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور خودرو کلیک کنید.

کد خبر 144404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha