سرمایه گذاری تایرسازان در سال 99 به بار نشست / صنعت تایر با تحقق جهش تولید رکورد تولید را شکست

در سال 99 سرمایه گذاری های گذشته در بخش تحقیق و توسعه در صنعت تایر به بار نشست و با طراحی و تولید تایرهای سنگین رادیال و تایر خودروهای شاسی بلند تحولات بسیار خوبی به لحاظ تکنولوژی و رشد کمی و کیفی در صنعت تایر رقم خورد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار تایر از جمله بازارهای مهمی بود که در سال جاری با چالش بسیاری در حوزه قیمت و تامین مواد اولیه و تخصیص ارز روبرو بود اما با این حال بر تمام این مشکلات فائق آمد و با تحقق جهش تولید در مجموع رشد 22 درصدی تولید را در 11 ماهه سال 99 رقم زد.

در سال جاری تایرسازان نه تنها به لحاظ کمی موفق به جهش تولید شدند بلکه به لحاظ کیفی رشد خوبی در این حوزه به ثبت رساندند.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر کشور با اشاره به جهش قابل توجه تایرسازان در سال 99، گفت: به طور قطع دستیابی به این آمار و رشد 18 درصدی تولید تایر در مقایسه با سال گذشته رکورد قابل توجهی در صنعت تایر کشور است.

وی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو افزود: با سیر صعودی تولید تایرسازان در سال 99 پیش بینی می شود تا پایان امسال عدد تولید تایر سواری از 22 میلیون حلقه عبور کند. این در حالی است که در سال 98 حدود 19 میلیون حلقه تایر سواری در کشور تولید شده است.

وی همچنین به جهش در تولید تایرهای سنگین اشاره و تصریح کرد: در تولید تایرهای سنگین به خصوص تایرهای کشاورزی و راه سازی جهش خوبی در سال جاری شاهد بودیم به طوری که در مجموع در 11 ماهه سال 99 رشد 15 درصد در تولید تایر باری و اتوبوسی در صنعت تایر به ثبت رسیده است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه با اشاره به اینکه در سال 99 سرمایه گذاری ها در حوزه تحقیق و توسعه در این صنعت به بار نشست اظهار کرد: با سرمایه گذاری که در سالهای گذشته در حوزه طرح های تحقیق و توسعه در صنعت تایر صورت گرفت در سال 99 این سرمایه ها به بار نشست و محصولات آن در سال جاری به بازار داخل عرضه شد چنانچه در سال 99 با تلاش صنعتگران در این حوزه و با تکیه بر دانش داخلی ، تکنولوژی در صنعت تایر توسعه یافت.

 

تایر



به گفته تنها طراحی و تولید تایرهای شاسی بلند با رینگ های متنوع و در سایز های 19 و 20 بر اساس استاندارد روز اروپا و همچنین تولید تایرهای سنگین رادیال و تایرهای پا پهن و سوپر سینگر از تحولات بسیار خوب تکنولوژیکی در تولید تایرهای رادیال سنگین در کشور است که در سال جاری رقم خورد.

وی در همین حال با توجه به نیاز سالیانه کشور در بخش تایر سنگین رادیال به تاثیر عملی شدن طرح های توسعه ای در افزایش ظرفیت در حوزه از تولید پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی ها نیاز سالیانه تایر سنگین رادیال در کشور حدود یک میلیون و 200 هزار حلقه است که هم اکنون حدود 400 هزار حلقه آن در داخل تولید می شود و در صورت افتتاح دو کارخانه جدید تایر سنگین رادیال این ظرفیت به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تحریم ها مشکلات زیادی را در سال جاری برای تایرسازان ایجاد کرد و در این خصوص تردیدی وجود ندارد، افزود: در سال 99 به جهت تحریم و تبعات شیوع کرونا مشکلات زیادی برای تایرسازان ایجاد شد و به لحاظ موانع ارزی و تحریمی تامین مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات و قطعات با مشکلاتی روبرو بودند اما صنعت تایر توانست بر مشکلات فائق امده و مسائل را مدیریت کنند.

این مقام صنفی در انجمن تولیدکنندگان تایر در پایان با توجه به مصوبه وزارت صمت مبنی بر واردات 200 میلیون دلار تایر از طریق تهاتر، هر گونه واردات فله ای تایررا موجب آسیب به تولید داخل دانست و تاکید کرد: به نظر ما هر نوع وارداتی فرع بر تولید داخل است و بایستی پیش از واردات میزان تولید تایرسازان در کشور مشخص شود و در این راستا ضمانت تولید نیز از سوی تولیدکنندگان ارائه شود تا مسئولان تضمینی برای پوشش نیاز داخل در اختیار داشته باشند و نگرانی ها از جهت تامین نیاز داخل رفع شود و سپس با توجه به کمبودهای موجود تایر وارد شود.

کد خبر 130630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha