کد خبر 130828
۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
وزارت دفاع برای سپاه، زیردریایی می سازد

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در سال جاری، زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین برای سپاه ساخته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، دریادار امیر رستگاری، با اعلام این خبر درباره ساخت زیردریایی افزود: معمولا در کشور‌های مختلف اصولا ساخت کشتی و زیر دریایی به صورت کنسرسیوم است، اما در ایران همه این کار‌ها به دست متخصصان داخلی انجام می‌شود و در سال‌های اخیر و بعد از اینکه این کشور‌ها تجهیزات مورد نیاز را به ایران ندادند این متخصصان توانستند با بهترین کیفیت این تجهیزات را بسازند.

دریادار رستگاری درباره تأمین نیاز‌های نیروی دریایی سپاه، ارتش و دریابانی نیروی انتظامی و پروژه‌هایی که در دست دارند گفت: ماموریت و مسوولیت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، پشتیبانی و تامین نیاز‌های دفاعی دریایی نیروی راهبردی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی نیروی انتظامی است. در این زمینه ما ده‌ها دفتر طراحی، مراکز مهندسی ساخت و توسعه فناوری و مجموعه کشتی‌سازی داریم و در هر چهار حوزه شناور‌های سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو در حال طراحی و تولید انواع مختلف پلتفرم‌های دریایی هستیم.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اضافه کرد: تولیدات ما در نیروی دریایی ارتش، سپاه و دریابانی نیروی انتظامی کاربرد دارد. برای مثال شناور‌های تندرو مختص نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود چرا که تکیه این نیرو بر روی شناور‌های تندرو است. علاوه بر این باتوجه به اینکه این شناور‌ها قابلیت بسیار خوبی در دفاع ساحلی دارند، نیروی دریایی راهبردی ارتش هم از این قایق‌های تندرو استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: دریابانی نیروی انتظامی هم برای حراست از آب‌های سرزمینی و جلوگیری از قاچاق به داخل کشور از قایق‌های تندرو استفاده می‌کند بنابراین پروژه‌های مشترک ما در ساخت قایق‌های تندرو و شناور‌های جستجو و نجات است.

دریادار رستگاری درباره ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین برای نیروی دریایی به خصوص سپاه گفت: در حوزه زیردریا، تا به امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انواع زیردریایی سبک و نیمه‌سنگین ساخت داخل و سنگین خارجی را استفاده می‌کرده و استفاده می‌کند و قرار است از سال ۱۴۰۰ پروژه ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین را برای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کنیم و این نیرو در چند سال آینده دارای زیردریایی خواهد شد.

کد خبر 130828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha