برنامه ریزی برای خرید 250 دستگاه اتوبوس از خودروسازان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای ورود 300 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جدید برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمود ترفع، با اعلام این خبر درباره خرید اتوبوس‌های جدید برای خطوط حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: سال گذشته 250 دستگاه اتوبوسی که قرار داد آن بسته شد را به موقع تحویل گرفتیم، درباره خرید اتوبوس در سال جاری نیز خرید 250 اتوبوس دیگر را در برنامه داریم که بتوانیم تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کنیم.

وی درباره تامین منابع خرید این اتوبوس‌ها گفت: بخشی از هزینه از منابع مالی شهرداری تامین می‌شود و بخشی از محل اوراق مشارکت اتوبوسرانی است که 50 درصد آن را شهرداری و 50 درصد آنرا دولت باید تامین کند.

 

محمود ترفع


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره پیگیری مصوبه ستاد کرونا درخصوص خرید اتوبوس برای کلانشهرهای کشور تصریح کرد: تا جایی که از دست ما بر می‌آمد با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور رایزنی کردیم اما متولی آن سازمان شهرداری‌ها است. ما اطلاعات لازم را در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار دادیم و در انتظار تصمیم آن‌ها هستیم.

ترفع افزود: شیوع کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی را در شرایط ویژه‌ای قرار داد و به ویژه بخش خصوصی در فشار و تنگنای مالی قرار دارند و از طرفی هزینه خرید اتوبوس به حدی افزایش یافته که خرید اتوبوس حتی برای شهرداری تهران نیز سخت شده است و بخش خصوصی نیزخرید اتوبوس‌های جدید به سختی امکان‌پذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی اورهال اتوبوس‌ها و هزینه تعمیر و نگهداری از اتوبوس‌ها نیز بسیار بالا است و شرایط سختی را برای ما در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ایجاد کرده است.

 

خبرنگار: حسین مزاریان

کد خبر 131110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha