قرارداد ساخت ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با ۳ سازنده داخلی / قرارداد خرید اتوبوس های چینی در دولت جدید پا برجاست؟

اگر چه در ماه های اخیر اختلافات بین شهرداری تهران و خودروسازان داخلی بر سر تامین اتوبوس‌های شهری و واردات مستقیم از چین اوج گرفته، اما کماکان قراردادهایی بین شرکت های داخلی برای تامین ناوگان شهری برقرار است به طوری که رئیس شورای اسلامی شهر تهران از قرارداد ساخت و تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با سه شرکت خودروساز داخلی خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمبود اتوبوس از ابتدای دهه گذشته به یکی از معضلات شهری تهران و دیگر شهرهای کشور بدل شده است از این رو با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران و به منظور افزایش توان خدمت‌دهی به مردم، تاکنون قراردادهایی با شرکت های خودروساز برای تامین اتوبوس جدید و همچنین اورهال و بازسازی کردن اتوبوس‌های دو کابین ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران منعقد شده است تا این خودروها به چرخه حمل و نقل باز گردند.

با این حال معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چندی پیش اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران غیر فعال و فرسوده قطعی است و کیفیت ناوگان هم فرسودگی ۸۰ درصدی دارد.

در چنین شرایطی است که نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. اما این اتوبوس‌ها قرار است از کجا تامین شود؟

هرمزی پیش از این اعلام کرده بود که در سال گذشته قرارداد بازسازی سه هزار دستگاه و تولید یک هزار دستگاه اتوبوس داخلی منعقد شده بود مضاف بر آن برای واردات اتوبوس برقی که نگاه ویژه شهردار تهران و وزیر صمت به برقی سازی است، نیز در این زمینه دنبال می‌شود.

البته طی سال‌های گذشته خودروسازان داخلی تامین‌کننده اصلی اتوبوس‌های شهری بوده اما چند وقتی است که موضوع عدم تامین اتوبوس‌های شهری به محل اختلاف خودروسازان و شهرداری تهران تبدیل شده است.

و حالا مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر از قرارداد ساخت و تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با سه شرکت خودروسازی داخلی می دهد.

بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران اورهال شد

وی با توجه به اعتراض برخی شهروندان در خصوص مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی می گوید: قرارداد ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوس داخلی با ۳ شرکت خودروسازی داخلی منعقد شده و روند ساخت آنها در حال پی گیری است و به تدریج در حال تحویل می باشد.

چمران همچنین از اورهال اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر اورهال بیش از ۶۰۰  دستگاه اتوبوس انجام و مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به شهروندان است و ضمن اینکه این  روند اورهال در ناوگان اتوبوسرانی تهران ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص تغییر دولت و روند پیگیری خرید اتوبوس های چینی از سوی شهرداری تهران گفت: تصور نمی‌کنم مناسبات موجود بهم بخورد، چرا که برنامه ریزی‌ها کار را در مسیری قرار داده است که هر دولتی بیاید باید این کار را پیگیری کند.

کد خبر 145229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha