تولید کامیون کشنده در بهمن دیزل از نیمه دوم سال 1400

شرکت بهمن دیزل تصمیم دارد در نیمه دوم سال جاری، تولید کامیون های کشنده را در این شرکت آغاز کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد محمدی مدیر عامل شرکت بهمن دیزل، در نشست خبری مجازی این شرکت که با محوریت تشریح برنامه های توسعه ای در سال 1400 برگزار شد، اظهار داشت: شرکت ایسوزو از شرکای قدیمی بهمن دیزل است و ظرف این مدت همکاری خوبی بین بهمن دیزل و ایسوزو شکل گرفته است بنابراین این همکاری ادامه خواهد یافت اما در خصوص همکاری با شرکای جدید تاکنون به نتیجه گیری مشخصی دست نیافته ایم.

وی در ادامه از تولید دو محصول جدید در سال جاری خبر داد و گفت: این دو محصول جدید با همکاری شرکای چینی در حال تولید است ضمن اینکه برندسازی این محصولات را همانند شیلر ادامه خواهیم داد.

محمدی همچنین در خصوص نحوه همکاری جدید شرکت بهمن دیزل با شرکای خارجی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم تحت لوای شرکت ایسوزو شریک جدید خارجی را انتخاب کنیم قطعا هدف گذاری شرکت تداوم همکاری با شریک قدیمی است و از شرکای چینی نیز برای عرضه محصولاتی با برند خودمان استفاده خواهیم کرد چنانچه در سال گذشته بیش از 50 درصد محصولات شرکت با برند بهمن دیزل به بازار عرضه شد.

 

نشست خبری بهمن دیزل


مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه در خصوص توان تولید بهمن دیزل برای پاسخ گویی به نیاز بازار داخل، گفت: در صورت حمایت های دولت در حوزه خودروهای تجاری و طراحی پلتفرم در این بخش می توانیم در حوزه خودروهای تجاری پلتفرم هایی را طراحی کنیم اگر چه اقداماتی در این زمینه آغاز شده است اما با تداوم این جریان می توانیم در این بخش برندسازی کرده و نیاز بازار داخل در بخش خودروهای تجاری را مرتفع کنیم.

محمدی همچنین از احتمال مذاکرات این شرکت با مکسوس در صورت رفع تحریم‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: همکاری با ایسوزو 100 درصد است اما در خصوص همکاری با مکسوس به دلیل تحریم ها تاکنون مذاکراتی صورت نگرفته است اما به محض رفع تحریم ها مذاکراتی را برای همکاری با این شرکت خواهیم داشت.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در خصوص مهمترین اقدامات بهمن دیزل در حوزه داخلی سازی و میزان ارزبری محصولات در جریان داخلی سازی گفت: تاکنون در راستای اقدامات شرکت در حوزه داخلی سازی محصولات اصلی شرکت کاهش قابل توجه ارزبری را داشته است به عنوان مثال در محصول شیلر شش تن که محور اصلی تولیدات این شرکت است و ظرفیت عمده این شرکت را نیز پوشش می‌دهد تاکنون 56 درصد داخلی سازی شده است و این میزان در سال جاری به 60 درصد می‌رسد.

محمدی افزود : همچنین در محصول شیلر هشت تن نیز سهم داخلی سازی این محصول از 45 درصد به 50 درصد و در مینی‌بوس پگاسوس نیز سهم داخلی سازی 41 درصد است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این میزان در سال 1400 به 50 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه با توجه به برنامه های توسعه ای شرکت در حوزه کاربری سازی از افزایش 50 درصدی کاربری سازی در این شرکت خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در بخش کاربری آتشان نشانی 23 دستگاه خودرو آتش نشانی تولید و تحویل شده است.

محمدی همچنین در خصوص برنامه ریزی شرکت برای سهامداران شرکت بهمن دیزل در بازار سرمایه گفت : سال گذشته به رغم نوسانات بسیار زیاد بازار سرمایه اما سهام این شرکت در بورس نوسان زیادی را تجربه نکرد چنانچه سودی که در سال 99 به سهامداران پرداخت شد بیشتر از سود سال 98 بود ضمن اینکه پیش بینی می شود با توجه به افزایش تولید شرکت در سال جاری میزان سوددهی سهامداران در سال 1400 بیشتر از سال گذشته شود.

وی از افزایش سرمایه بهمن دیزل ظرف چند ماه آینده خبر داد و بیان کرد: ظرف ماههای آینده سرمایه شرکت بهمن دیزل همانند گروه بهمن افزایش خواهد یافت.

 

خط تولید بهمن دیزل، خط تولید شیلر


وی در ادامه از برنامه ریزی برای افزایش دو برابری تولید محصولات بهمن دیزل در سال جاری خبر داد و گفت: بهمن دیزل در سال جاری دو محصول جدید در سگمنت های مختلف را تولید خواهد کرد که نخستین خودرو در سگمنت فعلی این گروه، محصولی 8.5 تن است و دومین خودرو در سگمنت بالاتر بوده و در حوزه کشنده ها است که تاییدیه های آن در تیرماه دریافت و تولید آن در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بهمن دیزل خاطر نشان کرد: تولید محصولاتی در سگمنت بالاتر و ورود به حوزه تولید محصولاتی در رنج کامیون و کشنده قطعا نقطه عطفی در تاریخ شرکت بهمن دیزل خواهد بود.

محمدی در پایان از راه اندازی مرکز تست جاده ای این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته آزمایشگاه مرجع راه اندازی شد و با راه اندازی سیستم نظام ارزیابی کیفی گروه بهمن، تست های جاده ای تکمیل و خودروهایی که به دست مشتری می رسد، مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود.

کد خبر 131689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha