شاهین و استانداردی جدید در حوزه اطلاع رسانی اخبار خودرو

معرفی سایپا شاهین از سوی سایپا در ماه های گذشته با استانداردی جدید از سوی این خودروساز همراه شد که می تواند مورد توجه سایر خودروسازان داخلی نیز قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودرو در جهان از صنایع پویا محسوب می شود که هر روز و هر ساعت در حال تغییر و تحول مثبت است و این تغییرات مثبت تنها به تکنولوژی های خودرو محدود نمی شود بلکه بخش عمده ای از این اتفاقات در حوزه خبری و اطلاع رسانی این صنعت به وقوع پیوسته است.

شرکت های مطرح خودروسازی دنیا از هر فرصتی برای معرفی محصول با توسل به شگردهای جدید اطلاع رسانی بهره بردند و همین تلاش منجر به افزایش استانداردهای اطلاع رسانی خبری صنعت خودروسازی شده است.

گسترش استفاده از پلتفرم های ویدئو محور نظیر اینستاگرام و استقبال مخاطبان در طیف های مختلف از این پلتفرم ها فرصتی پیش روی خودروسازان قرار داد تا با استفاده از کلیپ های تصویری کوتاه بتوانند به جذب مشتریان بالقوه بپردازند.

در ایران نیز از یکی دو سال گذشته تلاش شده است تا از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف شرکت های خودروسازی استفاده شود اما آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود تهیه محتوای تصویری مناسب برای انتشار در پلتفرم های ویدئو محور است.


خط تولید شاهین

کیفیت خودرو و محیا کردن شرایطی برای لمس این کیفیت توسط خودروسازان از سال های پیش در حوزه رسانه ای جهان متداول بوده که متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه شده است و این اطلاعات همواره دسته بندی محرمانه در این شرکت ها داشته اند و اگر هم اندک اطلاعات تصویری در این حوزه منتشر شده از سوی شرکت های خارجی همکار با خودروسازان داخلی بوده است.

این در حالی است که مسائل مرتبط با کیفیت خودرو یکی از مهمترین آیتم هایی است که در بازارهای رقابتی خودرو می تواند در تصمیم گیری نهایی مشتریان تاثیرگذار باشد به طور مثال خودروهای ولوو را می توان نام برد که در مواردی بر خلاف ضعف های ظاهری در طراحی خودرو اما به واسطه کیفیت بالا و ایمنی زیاد به خصوص در زمان تصادفات توانسته است در رقابت با سایر خودروسازان پیروز شود.

رشد فضای مجازی و اینترنت پرسرعت در ایران نیز موجب شد تا سطح توقعات مشتریان خودرو نسبت به سال های پیش بیشتر شود و انتظارات بالاتری از خودروسازان داخلی در انتشار اخبار مربوط به آزمایشات ایمنی خودروها داشته باشند.

هر چند گزارش هایی نظیر گزارش شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران در حوزه کیفیت خودرو را می توان گام مهمی در این راستا برآورد کرد اما این گزارش ها به تنهایی نمی تواند نیاز خریداران برای تصمیم گیری را مرتفع سازد.

با وجود کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد اما اتفاقات خوبی در ماه های گذشته روی داده است که جا دارد بیشتر به آن پرداخته شود.

به عنوان مثال می توان به انتشار ویدئوهایی از سایپا شاهین اشاره کرد که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است و به نوعی می توان شاهین سایپا را پیشتاز این عرصه معرفی کرد.

انتشار دو ویدئو از از مراحل تست خودروی سایپا شاهین در خارج از کشور از اتفاقات مثبتی بوده است که در حوزه اطلاع رسانی خودروهای داخلی از سوی سایپا ثبت شده است.

 


 

آزمون عملکرد سیستم ایربگ و موفقیت سایپا شاهین در تست تصادف ECE R95 اروپا را باید مهمترین اقدام سایپا در حوزه خبری صنعت خودرو بدانیم.

 


 

هر چند اقدامات دیگری از جانب سایپا در اطمینان بخشی به مشتریان شاهین از نظر کیفیت تا کنون دیده ایم نظیر اختصاص سه سال گارانتی زمانی یا 60 هزار کیلومتر پیمایش و ... اما این امتیازات به نوعی مکمل یکدیگر در اطمینان بخشی به مشتریان است که خوشبختانه سایپا در خصوص شاهین رعایت کرده است و انتظار می رود به سایر محصولات این شرکت نیز سرایت کند.

در حالی که صنعت خودرو با انواع و اقسام هجمه ها مواجه است آنچه می تواند صنعت خودرو را در این شرایط یاری ببخشد استفاده بهینه از ظرفیت رسانه ها با ارائه فکت های ایمنی است که موجب بهبود نگاه عمومی به صنعت خودرو و افزایش کیفیت در این حوزه خواهد شد.
 

کد خبر 131963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha