امسال، 12000 کامیون، اتوبوس و مینی بوس نوسازی می شود

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال جاری تعداد 12 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل سنگین فرسوده کشور را نوسازی خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن صالحی نیا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، با اعلام این خبر اظهار داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده کشور به منظور کاهش آلایندگی‌ها و صرفه جویی در مصرف سوخت از سوی این سازمان با مشارکت شرکت‌های خودروسازی داخلی انجام می شود.

به گفته وی، نوسازی 12 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل سنگین فرسوده کشور شامل خودروهای سنگین، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس می‌شود و با اجرای این طرح، خودروهای فرسوده از سامانه حمل نقل حدف خواهد شد.

صالحی نیا تاکید کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین از ابتدای دولت دوازدهم با دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) قرار گرفته است.

 

کامیون فرسوده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر توسعه و کیفی‌سازی صنایع به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌های ایدرو تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به رفتار خلاف اصول حرفه ای تجارت بین الملل شرکای خارجی صنایع ایران بعد از تحریم های غیرقانونی امریکا، تولید قطعاتی که تا پیش از این در صنعت خودرو وارداتی بود با توانمندیهای بومی داخلی سازی شده است.

صالحی نیا در پایان خاطرنشان کرد: تولید قطعات بومی خودروهای مونتاژی و توسعه و اصلاح ساختار و نوسازی و بالا بردن کیفیت تولید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در اولویت برنامه‌های ایدرو قرار دارد.

کد خبر 131966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha