اتکای هیوندای به هیدروژن برای رسیدن به سطح کربن خنثی

گروه هیوندای همزمان با هدف گذاری بسیاری از کشورها برای رسیدن به سطح کربن خنثی تا اواسط قرن جاری، برنامه هایی را برای عرضه فناوری مبتنی بر هیدروژن و راهکارهای حرکت پذیری برای حمل و نقل و سایر بخشهای صنعتی تا سال ۲۰۴۰ رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ایوسان چانگ، رییس گروه هیوندای در نخستین روز نمایش فناوری هیوندای این گروه به سرمایه گذاران اعلام کرد هیوندای قصد دارد همه خودروهای جدید شامل اتوبوسها و کامیونهای سنگینی که عرضه می کند تا سال ۲۰۲۸ با باطری یا پیل سوختی کار کنند و نخستین خودروساز جهان شود که چنین اقدامی را انجام می دهد. هدف ما معرفی مجموعه گسترده ای از راهکارهای حرکت پذیری مبتنی بر هیدروژن تا سال ۲۰۴۰ است که این راهکارها شامل خودروهای سواری، خودروهای ویژه، قطارها، کشتیها و وسایل جابجایی هوایی شهری می شود. ما می خواهیم استفاده از پیل سوختی هیدروژنی را در حوزه های مختلف از جمله رباتها و ژنراتورهای دوستدار محیط زیست افزایش دهیم.

هیوندای که دومین غول صنعتی بزرگ کره جنوبی است، درصدد است تا سال ۲۰۴۰ عرضه خودروهایی که از سوختهای فسیلی استفاده می کنند را در بازارهای بزرگ متوقف کند و تا سال ۲۰۴۵ به سطح کربن خنثی دست پیدا کند. این شرکت در خودروها و سیستمهای پیل سوختی هیدروژنی سرمایه گذاری کرده و نخستین مدل را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و نخستین خودروسازی بود که سال میلادی گذشته کامیون سنگین هیدروژنی را معرفی کرد.

این گروه قصد دارد خودروی سواری پیل سوختی جدید خود را در سال ۲۰۲۳ و یک خودروی شاسی بلند بزرگ را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند. همچنین قصد دارد تراکتوری را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند که در حال حاضر در کالیفرنیا آزمایش می شود. طبق آمار شرکت SNE Research، هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است، در هفت ماه نخست امسال ۵۳۰۰ خودروی پیل سوختی فروخت و ۵۱ درصد سهم از بازار جهانی را در اختیار داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هیوندای موتور تاکنون شماری راهکاری حرکت پذیری مفهومی که با پیل سوختی کار می کنند، رونمایی کرده است. این گروه قصد دارد راهکارهای پیل سوختی خود را برای بخش انرژی شامل برق و گرمایش برای ساختمانها، منابع انرژی شهری و نیروگاهها فراهم کند.


منبع: ایسنا

کد خبر 134052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha