«جریمه، توقیف و نصب بنر» در انتظار رانندگان حادثه‌ساز

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سطح معابر پایتخت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور افزایش احساس امنیت ترافیکی در سطح معابر پایتخت خبر داد.

سرهنگ بهرام آبادی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: برخی از رانندگان با ارتکاب انواع تخلفات پرخطر ، موجب اختلال در نظم عبور و مرور، بروز سوانح و حوادث شدید و خدشه بر امنیت ترافیکی جامعه شده که بر این اساس تیم‌های گشتی و استقراری پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به برخورد با تخلفات حادثه ساز در سطح معابر بزرگراهی اقدام می‌کند.

وی افزود: کنترل و برخورد با تخلفات حادثه ساز در معابرشهر تهران به صورت روزانه و شبانه اجرا شده و نظم بخشی به تردد، ارتقاء امنیت اخلاقی و پیشگیری از وقوع تصادفات، برخورد با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در لاین سرعت، کنترل سلامت رانندگان انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک از اهداف اجرای این طرح است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برخورد با موتور سواران متخلف خصوصا موتورسیکلت های بالای 250 cc، هر گونه حرکات نمایشی مانند دورزدن در جا یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز(بیش از50کیلو متر درساعت) ، سبقت غیر مجاز در راههای دو طرفه ، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، حرکت به طور مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزاد راهها و بزرگراهها ، تجاوز از سرعت مجاز(بیش از 30تا 50کیلو متر در ساعت)، عبور از محل ممنوع(ورود ممنوع) ، تجاوز به چپ از محور راه و همچنین عبور وسایل نقلیه از پیاده رو ، عدم رعایت حق تقدم عبور، دور زدن در محل ممنوع از جمله موارد برخورد در این طرح است.

سرهنگ بهرام آبادی افزود: استفاده از تلفن همراه یاوسایل ارتباطی مشابه درحین رانندگی درسرعت بالای 60 کیلومتر، نقص فنی موثر یا نقص در سامانه (سیستم)روشنایی در شب ، عدم رعایت مقررات حمل نقل جاده ای مواد خطرناک، عدم رعایت مقررات حمل بار ، کنترل رانندگان پر خطر دارای خلافی بالای یک میلیون تومان و بالای 30 نمره منفی، برخورد با خودروهای دارای نقص فنی از جمله موارد دیگر برخورد با تخلفات در این طرح است.

وی گفت: علاوه بر اعمال قانون، توقیف کوتاه مدت وسایل نقلیه متخلف با الصاق بنر با موضوع ارتکاب تخلفات حادثه ساز راننده متخلف در محل تخلف صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مستندات قانونی اجرای این طرح ، جدول موضوعی ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند 89 ، آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1384 و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند89 است.

کد خبر 134087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha