با لیست گران ترین، لاکچری ترین و خفن ترین ماشین دنیا آشنا شوید!

آیا می‌دانید لاکچری ترین ماشین های دنیا متعلق به کدام برندها هستند؟ با ما همراه باشید تا گران ترین ماشین های جهان را به شما معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در دنیای امروز خودروها فقط وسیله‌ ای برای حمل و نقل نیستند. کمپانی‌های اتومبیل‌سازی با توجه به درخواست و سلیقه مشتریان خود، اقدام به ساخت خودروهایی می‌کنند که ویژگی‌های ظاهری و فنی منحصربه‌ فردی دارند. این خودروها معمولا به دلیل قیمت بسیار زیادشان، از سوی عموم مردم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، اما افراد ثروتمند و کلکسیون‌دارها، هزینه‌های هنگفتی را برای خرید خفن ترین ماشین دنیا خرج می‌کنند.

کمپانی‌هایی مانند رولز رویس، استون مارتین، بوگاتی و ... در ساخت لوکس ترین ماشین های دنیا سابقه‌ای طولانی دارند. هرساله بالغ بر 20 مدل که حاصل زحمات مهندسان غول‌های خودروسازی اروپایی، آسیایی و امریکایی هستند، با یکدیگر بر سر تصاحب عنوان خفن‌ترین و لاکچری ترین خودرو جهان رقابت می‌کنند.

بزرگان جهان خودروسازی را چقدر می‌شناسید؟ آیا می‌دانید گردش مالی سالانه آنها چقدر است و از ساخت لاکچری ترین ماشین های جهان، چقدر درآمد به جیب می‌زنند؟ در این مقاله، قصد داریم شما را با همین شرکت‌ها آشنا کنیم و سپس به معرفی لاکچری ترین ماشین های جهان در سال 2024 بپردازیم. اگر ماشین باز هستید و عاشق کسب اطلاعات درباره خفن ترین ماشین های دنیا، با پرشین خودرو همراه باشید.

برندهای سازنده لوکس ترین ماشین های دنیا را بشناسید!

نزدیک به یک قرن است که غول‌های جهان اتومبیل، هرساله هیولاهای فولادی فوق العاده زیبایی را راهی بازار می‌کنند که تا انتهای سال، خفن ترین ماشین دنیا نام بگیرد. البته این برندها خودشان را وقف ساخت لاکچری ترین خودرو جهان نکرده‌اند و مدل‌های ساده‌تر و ارزانقیمت‌تری نیز می‌زنند، اما معمولا به خاطر تولید لاکچری ترین خودرو جهان در دنیا شناخته می‌شوند. افراد زیادی نیستند که توانایی خرید خفن ترین ماشین دنیا را داشته باشند. هرکسی بگوید که از تماشای لاکچری ترین خودرو جهان لذت نمی‌برد، قطع به یقین حقیقت علاقه‌اش به این مخلوقات شیک و گرانقیمت را کتمان کرده است. احتمالا شما هم فرد یا افرادی را می‌شناسید که عکس‌هایی از لاکچری ترین خودرو جهان را به دیوار اتاق‌شان زده‌اند و حتی مشخصات فنی این خودروها را به خوبی می‌دانند. شاید خود شما هم یکی از آنها باشید و حالا که این مقاله را می‌خوانید، نیم نگاهی به پوسترهای عزیزتان می‌اندازید!

در ادامه به معرفی 10 مگاکمپانی خودروسازی در جهان خواهیم پرداخت که در عرصه تولید لوکس ترین ماشین های دنیا، حرف اول و آخر را می‌زنند. موارد لیست امروز ما بر اساس میزان محبوبیت این خودروها در بین مردم سراسر دنیا (چه مشتریان و چه ماشین بازهایی که صرفاً عاشق تماشای لاکچری ترین ماشین های جهان هستند) تعیین شده‌اند.

1. رولز رویس (Rolls-Royce)؛ سرآمد تولیدکنندگان خفن ترین ماشین دنیا

رولز رویس، تولید کننده خفن ترین ماشین دنیا

  • سال تأسیس: 1973
  • مؤسس: چارلز رولز
  • ارزش خالص (2023): 35.44 میلیارد دلار

کارخانه خودروسازی رولز رویس در سال 1973تاسیس شد. این کمپانی از همان ابتدا خودروهایی را تولید می‌کرد که متفاوت از سایر اتومبیل‌ها بودند و در زمان خودشان به عنوان خفن ترین ماشین دنیا شناخته می‌شدند. این برند انگلیسی، خودروهایی فوق‌العاده زیبا و تجملاتی تولید می‌کند که تعداد بسیاری محدودی از آنها عرضه می‌شوند. افرادی که متقاضی خرید مدل‌های جدید رولز رویس هستند، باید سفارش خود را ثبت کنند و ماه‌ها منتظر بمانند تا بتوانند خودروی خود را تحویل بگیرند. در لیست امروز از لاکچری ترین خودروهای جهان، که ساخته همین کمپانی هستند را نیز معرفی می‌کنیم. ضمن اینکه گرانترین و لاکچری ترین خودرو جهان در حال حاضر متعلق به رولز رویس است.

2. استون مارتین (Aston Martin)، سازنده لوکس ترین ماشین های دنیا

استون مارتین، کمپانی تولیدکننده خفن‌ترین ماشین های دنیا

  • سال تأسیس: 1913
  • مؤسس: لیونل مارتین، رابرت بمفورد
  • ارزش خالص (2023): 1.57 میلیارد دلار

استون مارتین هم یک شرکت انگلیسی است. به‌طور کلی شرکت‌های خودروسازی انگلیسی را می‌توان نماد لاکچری ترین خودرو جهان نامید. اتومبیل‌های اسپورت و تجملاتی استون مارتین مشتریان زیادی از سراسر جهان دارند و جزء محبوب‌ترین خودروهای گران‌قیمت محسوب می‌شوند. این کمپانی در سال 1913 میلادی توسط رابرت بامفورد و لیونل مارتین تاسیس شد و در ابتدا با اسم Bamford & Martin Ltd شناخته می‌شد که بعدها به Aston Martin تغییر نام داد. خیلی‌ها معتقدند که استون مارتین پرفروش‌ترین مدل‌های لاکچری را در بازار دارد. این برند مورد تایید قهرمان فیلم‌های جاسوسی یعنی «جیمز باند» نیز هست!

3. بوگاتی (Bugatti)؛ تولیدکننده لوکس ترین ماشین های دنیا

بوگاتی تولید کننده لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1909
  • مؤسس: اتوره بوگاتی
  • ارزش خالص (2023): 8.4 میلیارد دلار

کمپانی بوگاتی را یک ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی در سال 1909 در فرانسه تاسیس کرد. البته در آن زمان، ناحیه‌ای که کارخانه بوگاتی در آنجا قرار داشت تحت حاکمیت آلمان بود و بعدها به خاک فرانسه اضافه شد. به هر حال خودروهای بوگاتی را همه به‌خاطر ظاهر جذاب‌شان می‌شناسند. پس از مرگ اتوره بوگاتی در سال 1947، کارخانه بوگاتی نیز تعطیل شد و از تجهیزات آن برای ساخت قطعات هواپیما کمک گرفتند. اما سال‌ها بعد، یک فرد ایتالیایی دیگر، کارخانه بوگاتی را خریداری کرد و با تولید و عرضه اتومبیل‌های اسپورت لاکچری، مجددا اسم بوگاتی را بر سر زبان‌ها انداخت. در حال حاضر بوگاتی به عنوان یکی از تولید کنندگان گران ترین ماشین های جهان شناخته می‌شود.

4. لامبورگینی (Lamborghini)

لامبورگینی، کمپانی تولیدکننده لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1963
  • مؤسس: فروشیو لامبورگینی
  • ارزش خالص (2023): 19.1 میلیون یورو

وقت در مورد خودروهای سوپر اسپورت و خفن ترین ماشین دنیا صحبت می‌کنیم، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن می‌آید لامبورگینی است. یک برند ایتالیایی خوش‌نام که به‌وسیله فروشیو لامبورگینی در سال 1963 تاسیس شد. لامبورگینی از همان ابتدا قصد داشت خودروهایی تولید کند که در بازار اتومبیل‌های اسپورت بی‌رقیب باشند. این کمپانی خیلی زود به هدفش رسید و هنوز هم به عنوان یکی از خودروسازهای درجه یک در اروپا شناخته می‌شود. خودروهای تولید شده توسط این کمپانی دارای هویت خاص خودشان هستند و از طراحی اختصاصی و اورجینال بهره می‌برند. در ادامه که فهرست گران قیمت ترین ماشین جهان را مرور می‌کنیم، یکی از مدل‌های بی‌نظیر لامبورگینی را نیز معرفی خواهیم کرد.

5. فراری (Ferrari)

فراری، تولیدکننده لاکچری ترین ماشین های جهان

  • سال تأسیس: 1929
  • مؤسس: انزو فراری
  • ارزش خالص (2023): 76.22 میلیارد دلار

ایتالیایی‌ها فقط در زمینه مد و طراحی لباس حرف اول را نمی‌زنند، بلکه وقتی صحبت از طراحی‌های شگفت‌انگیز در صنعت خودروسازی و لاکچری ترین خودرو جهان باشد، مردمان سرزمین چکمه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. فراری برند دیگری از ایتالیاست که به ساخت خودروهای لوکس مشهور است. وقتی نام ماشین های لوکس فراری را می‌شنویم، بی‌درنگ به یاد ظاهر زیبا و سرعت بسیار بالای آنها می‌افتیم. کمپانی فراری در سال 1929 به‌وسیله فردی به اسم انزو فراری تاسیس شد و تا به امروز در زمینه تولید لاکچری ترین ماشین های دنیا فعالیت کرده است. این شرکت در ساخت اتومبیل‌های فرمول یک نیز سابقه‌ زیادی دارد.

6.  مک لارن (McLaren)

مک لارن، تولیدکننده لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1989
  • مؤسس: بروس مک لارن
  • ارزش خالص (2023): 746 میلیون دلار

مک لارن یک کمپانی انگلیسی است، اما برخلاف اکثر خودروسازان این کشور که بیشتر روی ظاهر و طراحی خفن ترین ماشین دنیا تمرکز دارند، هدف اصلی مک لارن تولید پرسرعت‌ترین خودروهاست. در واقع خودروهای مک لارن به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که توان رقابت با سریع‌ترین اتومبیل‌های مسابقه‌ای را داشته باشند. کمپانی مک لارن در سال 1989 تاسیس شد، اما از سال 2011 یک خط تولید ویژه برای خودروهای سوپر اسپرت و لاکچری به راه انداخت و مدل‌های بی‌نظیری را روانه بازار کرد.

7.  مرسدس بنز (Mercedes-Benz)

مرسدس بنز، تولید کننده لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1926
  • مؤسس: کارل بنز
  • ارزش خالص (2023): 85.15 میلیارد دلار

کمپانی آلمانی مرسدس بنز دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد. محصولات این شرکت همیشه دارای بالاترین حد از کیفیت و استاندارد هستند. کمپانی مرسدس بنز طیف گسترده‌ای از خودروها را تولید می‌کند. اما مدل‌های لاکچری و گران‌قیمت این کمپانی هم محبوبیت خاص و ویژه‌ای دارند. از سال 2019 به بعد، گروه مرسدس بنز AG علاوه بر لاکچری ترین خودرو جهان، در زمینه تولید ماشین آلات سنگینی از جمله خودروهای تجاری (کامیون و اتوبوس) نیز شروع به فعالیت کرده است. مهندسان و طراحان مرسدس همیشه به جذابیت ظاهری خودروهای خود اهمیت زیادی داده‌اند که نتیجه کار آنها در محصولات این شرکت به خوبی مشخص است.

8. پورشه (Porsche)

لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1931
  • مؤسس: فردیناند پورشه
  • ارزش خالص (2023): 61.6 میلیارد دلار

پورشه هم یک شرکت آلمانی است که در تولید گران ترین ماشین های جهان قدمت طولانی دارد. فردیناند پورشه این شرکت را در سال 1931 تاسیس کرد. شاید در آن زمان، خود او هم فکرش را نمی‌کرد که شرکتش به چنین جایگاهی دست پیدا کند. در حال حاضر کمپانی پورشه انواع مختلفی از کلاس‌های خودرویی را تولید می‌کند. این شرکت یکی از تولید کنندگان خفن ترین ماشین دنیا محسوب می‌شود که در ایران طرفداران زیادی دارد. مدل‌هایی از جمله پورشه پانامرا، پورشه ماکان و باکستر، در حال حاضر از جمله لاکچری ترین ماشین ها در ایران شناخته می‌شوند.

9. BMW

BMW تولیدکننده لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1916
  • مؤسس: کارل راپ، گوستاو اوتو، کامیلو کستیلیونی، فرانتز جوزف پاپ
  • ارزش خالص (2023): 98.22میلیارد دلار

کمپانی آلمانی بعدی که باید از آن نام ببریم BMW (Bayerische Motoren Werke AG) است. خودروهای بی ام و (یا بی ام دبلیو) همواره به عنوان خفن ترین ماشین دنیا شناخته می‌شوند و دارای پیشرفته‌ترین امکانات هستند. طراحی بدنه خودروهای BMW مثال‌زدنی است. ضمنا اتومبیل‌های این برند از نظر ایمنی نیز در دنیا بهترین هستند. شرکت BMW که در سال 1916 در مونیخ آلمان تاسیس شد، ابتدا در زمینه ساخت موتور هواپیما فعالیت می‌کرد. در حال حاضر برندهای BMW، مینی و رولز رویس تحت نام برند BMW Motorrad فعالیت می‌کنند. در سال 2017، BMW به عنوان چهاردهمین تولیدکننده ماشین‌های گرانقیمت در جهان شناخته شد. دفتر اصلی این برند در مونیخ قرار دارد اما شعب آن در کشورهای برزیل، چین، هند، مکزیک، افریقای جنوبی، انگلیس و ایالات متحده نیز فعالیت دارند.

10. لکسوس (Lexus)

لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

  • سال تأسیس: 1989
  • مؤسس: ایجی تویودا
  • ارزش خالص (2023): 21 میلیارد دلار

در بین تمام شرکت‌های اروپایی که از آنها نام بردیم، باید به یک کمپانی ژاپنی به نام لکسوس نیز اشاره کنیم. این برند که زیرمجموعه شرکت بزرگ تویوتا است، باکیفیت‌ترین و خفن ترین ماشین های دنیا را تولید می‌کند. لکسوس توانسته مشتریان زیادی از اروپا و آمریکا را برای محصولاتش جذب کند و با تولید گران ترین ماشین های جهان، جایگاه مهمی در بین خودروسازان برای خودش دست و پا نماید.

17تا از گران ترین ماشین های جهان در سال 2024

حالا وقت آن رسیده که با خفن ترین ماشینهای دنیا در سال 2021 میلادی آشنا شویم. مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، جدیدترین محصولات کمپانی‌های بزرگ جهان هستند که در سال جاری میلادی برای کسب عنوان لوکس ترین خودرو دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. در فهرست زیر 15 تا از لاکچری ترین خودروهای جهان را مشاهده می‌کنید و در نهایت با گرانترین ماشین جهان آشنا خواهید شد.

17. مرسدس بنز کلاس ای (Mercedes-Benz E-Class)

Mercedes-Benz E-Class - لاکچری ترین ماشین های جهان

قیمت: 63 هزاردلار

مرسدس بنز E کلاس، خفن ترین ماشین دنیا با ظاهری دامستیک و لوکس، سدان سایز متوسط و محبوب این غول خودروسازی آلمانی است. بنز کلاس E با ابعاد مناسب برای رانندگی روزانه ساخته شده و در عین حال، نسخه‌های پرقدرت AMG آن برای علاقه‌مندان به رانندگی مهیج در دسترس هستند. مرسدس بنز E کلاس یک خودروی ۵ نفره است که در ۲ تیپ عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل آن، E 350 4MATIC است که قیمت پایه آن از ۶۳,۳۵۰ دلار شروع شده و به یک موتور ۲.۰ لیتری توربو I4 و سیستم انتقال قدرت به تمام چرخ (AWD) مجهز است. مصرف سوخت تخمینی این مدل در شهر ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (۲۴ مایل بر گالن) و در بزرگراه ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (۳۳ مایل بر گالن) اعلام شده است.

16. مک لارن الوا (McLaren Elva)

McLaren Elva -مک لارن الوا، یکی از لاکچری ترین ماشین های جهان

قیمت: 1.7 میلیون دلار

با قیمت حیرت انگیز ۱.۷ میلیون دلاری، مک‌لارن الوای مدل ۲۰۲۴ به جمع لیست خفن ترین ماشین دنیا پیوسته است. این خودرو کروک، اولویت را بر تجربه رانندگی در فضای باز مانند یک جت جنگنده قرار داده و با موتور ۸۰۴ اسب بخاری و بدنه سبک، عملکردی هیجان انگیز و هندلینگی استثنایی ارائه می دهد. ظرافت بی نظیر در ساخت و تولید تعداد بسیار محدود، مک‌لارن الوای را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. کسانی که به دنبال ترکیبی بی همتا از تجمل، سرعت و خاص بودن هستند، این مدل را لاکچری ترین خودرو جهان در سال 2024 می‌دانند.
 

15. استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

15. استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

قیمت: 3 میلیون دلار

کمپانی استون مارتین اولین بار در سال 2017 خودروی والکری را معرفی کرد، اما عرضه رسمی این خودرو به بازار به سال 2021 موکول شد. با اینکه سالها از معرفی خفن ترین ماشین دنیا می‌گذرد، اما هنوز هم آمارها و مشخصات فنی آن خیره‌کننده هستند. پیشرانه 6.5 لیتری و 12 سیلندر این خودرو 1160 اسب بخار قدرت دارد. قیمت والکری به عنوان گرانترین ماشین جهان به پول ایران بیش از 80 میلیارد تومان است.

14. لیکان هایپر اسپورت (LYKAN HYPERSPORT)

14. لیکان هایپر اسپورت (LYKAN HYPERSPORT)؛؛ عکس ماشین خفن جهان

قیمت: 3.4 میلیون دلار

در مورد لاکچری بودن لیکان هایپر اسپورت فقط به همین نکته توجه کنید که در چراغ‌های جلوی این خودرو 420 قطعه الماس 15 عیار به کار رفته است تا جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به این اتومبیل بدهند. این اولین خودروی سوپر اسپورت عربی است که به‌وسیله یک کمپانی در لبنان ساخته شده. موتور 3.8 لیتری این خودرو می‌تواند 780 اسب بخار نیرو تولید کند.

13. مک لارن پی 1 ال‌ام (MCLAREN P1 LM)

13. مک لارن پی 1 ال‌ام (MCLAREN P1 LM) خفن ترین اتومبیل جهان

قیمت: 3.6 میلیون دلار

لاکچری ترین خودرو جهان را باید نسخه‌ای بهینه شده از خودروی P1 GTR مک‌ لارن بنامیم. در طراحی این مدل اصلاحات جزیی را شاهد هستیم و با بهینه‌سازی موتور، قدرت آن به 1000 اسب بخار رسیده است. مک لارن پی 1 ال‌ام حالت آیرودینامیکی فوق‌العاده‌ای دارد. تنها 5 عدد از این خودرو ساخته شده که همه آنها نیز قبلا به فروش رسیده‌اند.

12. بوگاتی شیرون پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport)

12. بوگاتی شیرون پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport) خفن ترین ماشین های دنیا

قیمت: 3.6 میلیون دلار

گاهی فقط نگاه کردن به عکس لوکس ترین ماشین های دنیا نیز لذت‌بخش است. بوگاتی شیرون پیور اسپرت شاید گران ترین خودرو دنیا نباشد، اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای لوکس در سال 2024 به شمار می‌رود. البته همان‌طور که می‌دانید بوگاتی شیرون اتومبیل جدیدی نیست، اما نسخه Pur Sport به پیشرانه قوی‌تری مجهز شده و تا 1500 اسب بخار قدرت دارد.

11. لامبورگینی وننو رودستر (LAMBORGHINI VENENO ROADSTER)

11. لامبورگینی وننو رودستر (LAMBORGHINI VENENO ROADSTER) بهترین ماشین دنیا

قیمت: 4.5 میلیون دلار

خودروی وننو رودستر به مناسبت 50 سالگی کمپانی لامبورگینی تولید شده است. این خودرو با پیشرانه 6.5 لیتری‌اش دارای 740 اسب بخار قدرت است و می‌تواند طی 3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. جالب است بدانید که کلمه Veneno در زبان اسپانیایی به معنی «سم» است که اسم مناسبی برای این اتومبیل به نظر می‌رسد، چون طراحی آن واقعا نفس‌گیر و کشنده است!

10. کونیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا (KOENIGSEGG CCXR TREVITA)

10. کونیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا (KOENIGSEGG CCXR TREVITA)، خفن‌ترین ماشین دنیا

قیمت: 4.8 میلیون دلار

در رتبه دهم فهرست گرانترین ماشین جهان کونیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا قرار دارد که بدنه آن از الماس پوشیده شده است. موتور 4.8 لیتری این خودرو با کمک فناوری سوپرشارژ می‌تواند تا 1004 اسب بخار قدرت تولید کند. در ابتدا قرار بود که سه دستگاه از خفن ترین ماشین دنیا برای مشتریان خاص ساخته شود، اما در نهایت فقط دو دستگاه تولید شد. ظاهرا طراحی بدنه و سایر قسمت‌ها به قدری و دشوار و وقت‌گیر بوده که سازندگان نتوانستند بیشتر از دو بار این طراحی را پیاده‌سازی کنند!

9. بوگاتی بولید (Bugatti Bolide)

لاکچری ترین ماشین های دنیا ، گران ترین ماشین های جهان ، لوکس ترین خودروهای دنیا، گرانترین ماشین جهان

قیمت: 4.8 میلیون دلار

بوگاتی نمایندگان زیادی در فهرست خفن ترین ماشین دنیا دارد. مدل بولید هم از نظر فنی و هم ظاهری با شیرون متفاوت است. قدرت این خودرو به 1825 اسب بخار می‌رسد و به همین دلیل مخصوص پیست‌های مسابقه است. گفته می‌شود که از این خودرو فقط 5 تا 10 دستگاه ساخته خواهد شد.

8. پاگانی هوایرا ایمولا (PAGANI HUAYRA IMOLA)

8. پاگانی هوایرا ایمولا (PAGANI HUAYRA IMOLA)؛ عکس ماشین خفن

قیمت: 5.4 میلیون دلار

نام این خودرو از یک پیست مسابقه معروف ایتالیایی گرفته شده است. پاگانی هوایرا ایمولا 827 اسب بخار قدرت دارد و در طراحی آن به نکات خاصی توجه شده است. هواکش سقفی بزرگی که در قسمت بالای خودرو دیده می‌شود، هویت منحصربه‌فردی به لاکچری ترین خودرو جهان می‌دهد. بال عقبی نیز بزرگتر از حد معمول است و همین موضوع باعث شده که پاگانی هوایرا ایمولا ظاهر تهاجمی‌تری داشته باشد.

7. بوگاتی دیوو (BUGATTI DIVO)

7. بوگاتی دیوو (BUGATTI DIVO)، عکس ماشین های خفن

قیمت: 6 میلیون دلار

کمپانی بوگاتی اعلام کرده که DIVO چابک‌ترین اتومبیلش تا به امروز است. بوگاتی دیوو 1500 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد آن حدود 2.4 ثانیه است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین دیوو و شیرون داشته باشیم، به‌طور خلاصه می‌توان گفت که شیرون روی سرعت بیشتر تمرکز دارد، اما دیوو در زمینه شتاب و چابکی بهتر عمل می‌کند. این محصول بوگاتی به قدری جذاب و زیباست که می‌توان به آن لقب یکی از لوکس ترین ماشین های دنیا را داد.

6. مرسدس مایباخ اکسلرو (MERCEDES-MAYBACH EXELERO)

6. مرسدس مایباخ اکسلرو (MERCEDES-MAYBACH EXELERO)؛ عکس ماشین گنگ

قیمت: 8 میلیون دلار

کمتر کسی وجود دارد که با دیدن طراحی عجیب خودروی مایباخ اکسلرو مات و مبهوت نشود. قیمت این خودرو 8 میلیون دلار است و فقط یک نسخه از آن عرضه می‌شود. ظاهر کشیده و باابهت اکسلرو، آدم را به یاد لیموزین‌های سلطنتی می‌اندازد. البته ظاهر بزرگ خفن ترین ماشین دنیا باعث نشده که شتاب پایینی داشته باشد؛ اکسلرو طی 4.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است بدانید که این خودرو در یکی از موزیک ویدیوهای جی-زی، خواننده مشهور نیز حضور داشت.

5. بوگاتی چنتودیچی (BUGATTI CENTODIECI)

5. بوگاتی چنتودیچی (BUGATTI CENTODIECI)؛ خاص ترین ماشین های دنیا

قیمت: 9 میلیون دلار

انصافا چنتودیچی یکی از لاکچری ترین ماشین های جهان است که بوگاتی تا به امروز رونمایی کرده. البته این خودرو با موتور 1600 اسب بخار، پرشتاب‌ترین اتومبیل بوگانی نیز هست و می‌تواند طی 2.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. چنتودیچی خودرویی است که بوگاتی آن را به مناسبت 110 سالگی خود رونمایی کرد؛ در زبان ایتالیایی کلمه Centodieci به معنی 110 است.

4. رولز رویس سوپتیل (SWEPTAIL BY ROLLS ROYCE)

4. رولز رویس سوپتیل (SWEPTAIL BY ROLLS ROYCE) پیشرفته ترین ماشین های جهان

قیمت: 13 میلیون دلار

وقتی قرار باشد درباره خفن ترین ماشین دنیا بنویسیم، غیرممکن است به مدل‌های مختلف کمپانی رولز رویس اشاره‌ای نداشته باشیم. خودروی سوپتیل یکی از لاکچری‌ترین مدل‌های رولز رویس است که بر اساس سلیقه یک مشتری خاص طراحی شده و به همین دلیل ظاهر کاملا منحصربه‌فردی دارد. این اتومبیل دو نفره، یک سانروف پانوراما دارد و طراحی آن به شکلی است که کالسکه‌های سلطنتی را به ذهن می‌آورد. گفته می‌شود که مالک این خودرو یک کلکسیون‌دار قایق‌های تفریحی است که ظاهر سوپتیل نیز بی‌شباهت به این قایق‌ها نیست.

3. پاگانی زوندا اچ‌پی بارچتا (PAGANI ZONDA HP BARCHETTA)

3. پاگانی زوندا اچ‌پی بارچتا (PAGANI ZONDA HP BARCHETTA)؛ سریع ترین ماشین جهان

قیمت: 17.5 میلیون دلار

خودروی بارچتا یکی از مدل‌های خیره‌کننده برند پاگانی است. در ساخت این اتومبیل از مواد بسیار سبکی استفاده شده که باعث می‌شود سرعت فوق‌العاده‌ای داشته باشد. حداکثر سرعت بارچتا به 338 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن 3.4 ثانیه است. قیمت این خودرو به 17.5 میلیون دلار می‌رسد و از این نظر یکی از گران‌ترین خودروهای دنیا است. فقط سه نسخه از آن تولید شده که هر سه تا از قبل رزرو شده‌اند. یکی از همین سه نسخه نیز به صاحب برند پاگانی یعنی هوراچیو پاگانی تعلق دارد.

2. بوگاتی لا ویچر نویر (BUGATTI LA VOITURE NOIRE)

2. بوگاتی لا ویچر نویر (BUGATTI LA VOITURE NOIRE)؛ لاکچری ترین خودرو جهان

قیمت: 19 میلیون دلار

باز هم بوگاتی و باز هم یک عضو دیگر در جمع لوکس ترین ماشین های دنیا! این خودرو که مدت زیادی هم از معرفی آن نمی‌گذرد، با الیاف کربن ساخته شده و رنگ مشکی آن جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. موتور 8 لیتری لا ویچر نویر تا 1500 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت آن به 450 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حالت آیرودینامیکی این ماشین واقعا بی‌نظیر است طراحی آن حتی از مدل‌های قبلی بوگاتی نیز یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

1. گران ترین خودرو دنیا؛ رولز رویس بوت تیل (Boat Tail)

1. گران ترین خودرو دنیا؛ رولز رویس بوت تیل (Boat Tail) لاکچری ترین خودرو جهان

قیمت: 28 میلیون دلار

بالاخره می‌رسیم به گران ترین ماشین جهان که باز هم از برند رولز رویس است. بوت تیل یک خودروی بدون سقف جدید از این برند است که ساخت آن از حدود چهار سال پیش آغاز شده و فقط سه دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قرار است هر سه دستگاه نیز کاملا بر اساس نظر مشتریان، شخصی‌سازی شوند. این خودرو مخصوص تفریح و پیک نیک است و در صندوق عقبش علاوه بر یخچال، میز و صندلی و یک آفتابگیر هم دارد. قیمت گرانترین ماشین دنیا به تومان حدود 770 میلیارد است!

جمع بندی

در این مقاله با لیست خفن ترین ماشین دنیا، همراه شما بودیم و با بزرگترین کمپانی‌های سازنده لوکس ترین ماشین های دنیا آشنا شدیم. همان طور که باهم مشاهده کردیم، قیمت لاکچری ترین خودرو جهان بسیار بالاست و کمتر کسی توان خریدن آنها را دارد. اما لاکچری ترین ماشین های جهان هم مشتریان خاص خودشان را دارند؛ افرادی که به دنبال یک خودروی لوکس و تجملاتی هستند و آن را به چشم یک شئ هنری نگاه می‌کنند.

به نظر شما کدام یک از لاکچری ترین ماشین های جهان سرآمد بقیه است؟ جای کدام خودروی لوکس در لیست امروز خالی بود؟ منتظر نظرات شما هستیم!

کد خبر 134120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    3 2
    آیودی کجاست