مجموعه سازی، با دستور شکل نمی‌ گیرد

نایب رئیس انجمن قطعه سازان ایران گفت: حرکت در مسیر مجموعه سازی برای صنعت قطعه سازی با دستور اتفاق نمی افتد بلکه با رشد تیراژ تولید خودرو در کشور است که بسترهای ایجاد مجموعه سازی فراهم می شود.

اصغر خسرو شاهی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب به تصمیمات وزارت صمت برای حرکت به سو مجموعه سازی و نقش برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در تحقق این هدف گذاری پرداخت و اظهار داشت: نمایشگاه قطعات اگر چه مکانی برای ارائه آخرین دستاوردها و بستری برای تعامل سازندگان بزرگ و کوچک است اما معتقدم نمی‌تواند زمینه ای برای حرکت در جهت مجموعه سازی را ایجاد کند.


نمایشگاه قطعات زمینه ساز حضور قطعه سازان کوچک در زنجیره تامین خودروسازان

نایب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران، نمایشگاه قطعات خودرو را بستری برای تعامل و حضور قطعه سازان کوچک در زنجیره تامین خودروسازان دانست و با اشاره به استقبال بسیار خوب قطعه سازان داخلی از شانزدهمین نمایشگاه قطعات تهران گفت: حضور بسیار کمرنگ شرکتهای خارجی از نقاط ضعف این دوره از نمایشگاه قطعات است که عملا ناشی از تحریم هاست.

 

اصغر خسروشاهی


با وی که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو سخن می گفتیم، اظهار داشت: حضور شرکتهای صاحب تکنولوژی در نمایشگاه های قطعات مسلما محل خوبی برای تعامل خواهد بود.

خسروشاهی نمایشگاه قطعات امسال را محل خوبی برای آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دست آوردهای صنعت قطعه سازی کشور دانست و خاطر نشان کرد : در سالهای اخیر و پس از تحریم ها بواسطه برگزاری نهضت ساخت داخل و استفاده از توان داخلی، سرمایه گذاری خوبی در صنعت قطعه سازی صورت گرفته است و برپایی چنین نمایشگاههایی محل مناسبی برای معرفی توانمندی ها و تلاش های صنعت قطعه سازی است.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان ایران از دیگر مزایای برپایی نمایشگاه قطعات را معرفی توانمندی قطعه سازان کوچک عنوان کرد و افزود : حضور پررنگ قطعه سازان کوچک و بزرگ در نمایشگاه قطعات بستری را جهت ارتباط و معرفی توانایی ها و قرار گرفتن قطعه سازان کوچک در زنجیره تامین خودروسازان را فراهم می کند.

وی بیان کرد : امیدواریم با رفع تحریم ها و در دوره بعدی نمایشگاه بین المللی قطعات شاهد حضور وسیع شرکتهای خارجی و صاحب تکنولوژی در حوزه قطعه سازی باشیم.

خسروشاهی همچنین به جای خالی برگزاری پنل های تخصصی در برگزاری نمایشگاه قطعات اشاره کرد و اذعان داشت : برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی همزمان با برگزاری نمایشگاه قطعات می‌توانست تاثیری مهمی در پیشرفت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور داشته باشد.

یادآور می شود که شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران که از 16 آبان ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است، امروز به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 135193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha