پاورترین سرآغازی برای خودروساز شدن ایران خودرو

صنعت خودروسازی ایران چند دهه سابقه دارد اما هرگز نتوانست خود را در قدوقامت یک خودروساز به بازار تحمیل کند با این وجود طرحی در ایران خودرو آغاز شده است که می‌تواند این شرکت را تبدیل به یک خودروساز نماید و سرآغازی باشد برای کسب سهم بازار درخور برای این برند قدیمی.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودروی ایران را باید از عجیب‌ترین صنایع ایران و چه بسا جهان برشمرد که اتفاقاتی را از سر می‌گذراند که در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد.

در صنعت خودروی ایران هم تولید کننده خودرو ناراضی است هم مصرف کننده نهایی و از سوی دیگر سیاست گذار نیز دل خوشی از این صنعت ندارد.

همین موضوع سبب شده است تا افکار عمومی جامعه کمترین همراهی را با اتفاقات رخ داده در این صنعت از خود بروز ندهند و هر اتفاق مثبتی را نیز دست‌آویزی برای تمسخر این صنعت قرار دهند.

باوجود این که افکار عمومی با صنعت خودرو همراهی نمی‌کند اما اتفاق‌هایی در این صنعت در جریان است که پاشنه آَشیل خودروسازی را هدف گرفته است.

تولید پیشرانه و گیربکس همان پاشنه آَشیل صنعت خودرو است و صدمات زیادی به این صنعت وارد کرده تا جایی که موجب شده تا یکی از سدان‌های تولید داخل به دلیل ضعف عمده در مبحث پیشرانه به آنچه سزاوارش بوده است نرسد.

گروه صنعتی ایران خودرو اما طرحی که در دو سه سال اخیر در این شرکت وجود داشته و شاهد پیشرفت‌هایی نیز در آن بودیم را با جدیت بیشتری در دوره مدیریتی جدید پیگیری می‌کند که می‌تواند نویدبخش اخبار خوبی در آینده نزدیک باشید.

مهدی خطیبی با ایجاد پروژه ایران‌خودرو پاورترین (IKPT) در پی دستیابی به توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو است که سال‌ها به عنوان پاشنه آَشیل صنعت خودرو مطرح بوده است.

ایران خودرو پاورترین وظیفه بازاریابی، سفارش‌گذاری و فروش موتور، گیربکس و اکسل را در بازارهای خارج از گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین بازارهای بین‌المللی برعهده خواهد داشت که می‌توان تامین پیشرانه سایپا شاهین را نیز بخشی از خروجی این پروژه مهم دانست.

ایران خودرو با تکیه بر شرکت دانش‌بنیان نیرو محرکه، موتورسازی ایران‌خودرو، شرکت دانش بنیان ایپکو، ایدم، چرخشگر، محورسازان ایران خودرو، محور خودرو تلاش می‌کند تا ضعف صنعت خودروی ایران در حوزه موتور و گیربکس را با نیم نگاهی به صادرات برطرف نماید.

هر چند در پروژه پاورترین ایران خودرو اهداف صادراتی نیز اعلام شده است اما تامین موتور و گیربکس خودروسازان داخلی در شرایطی که پروژه‌هایی نظیر تیوان با شکست مواجه شده است می‌تواند در گام نخست از اهمیت بیشتری برخوردار باشد تا صادرات محصول و تبدیل شدن به قطب موتور و گیربکس غرب آسیا.

با وجود خوشبینی‌هایی که به ایران خودرو پاورترین وجود دارد اما نباید با تعیین اهداف بزرگ که دور از دسترس می‌نماید این پروژه را به شکست کشانید.

کد خبر 138661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha