3 خودرو بر روی پلتفرم PS1 تا سال 1403 به تولید می رسد

پلتفرم اختصاصی کرمان موتور به نام PS1 با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون دلار، رونمایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت کرمان موتور سال هاست بر روی مونتاژ محصولات شرکت جی.ای.سی به عنوان شریک تجاری تمرکز دارد و با خرید امتیاز پلتفرم جک J4 و انجام مراحل بومی‌سازی بر روی آن توانست به یک پلتفرم اختصاصی با نام PS1 دست پیدا کند.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در این خصوص با بیان اینکه در حال حاضر طراحی و تولید نخستین سدان کرمان موتور بر روی پلتفرم PS1 آغاز شده است، گفت: این خودرو جدید تا اواخر سال جاری رونمایی و تولید انبوه آن نیز آغاز می شود.

سامان فیروزی

وی در مراسم معرفی پلتفرم اختصاصی کرمان موتور اظهار داشت: طراحی این پلتفرم از سال 97 آغاز و تا سال 99 روند مهندسی، تولید قالب ها و خدمات تست و آزمایش آن به پایان رسید و از سال 1400 جریان ساخت قطعات آغاز شده است.

مدیرعامل کرمان موتور با بیان اینکه تقریبا 85 درصد قطعات این پلتفرم در داخل کشور تولید می شود، افزود: نسخه بنزینی سدان اختصاصی بر روی این پلتفرم مجهز به یک پیشرانه 1500 سی سی است که می تواند قدرتی برابر با 120 اسب بخار را به تولید برساند.

 

برای تماشای گزارش تصویری رونمایی از پلتفرم اختصاصی کرمان موتور KERMAN-PS1 کلیک کنید.


فیروزی تاکید کرد: اولین خودرویی که کرمان موتور روی این پلتفرم طراحی و از زمستان امسال تولید انبوه آنها آغاز می شود، توسط کارشناسان این شرکت طراحی و بخش های خدمات مهندسی در ایتالیا انجام شده است و هم اکنون مراحل ساخت نمونه و آزمایش های استانداردی را می گذراند.

 

پلتفرم PS1، سامان فیروزی، پلتفرم اختصاصی کرمان موتور، KERMAN-PS1


3 محصول بر روی پلتفرم PS1 تا سال 1403 تولید می شود

وی بیان کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته بر روی این پلتفرم، سه محصول مختلف شامل یک سواری کلاس B، یک محصول کراس در سال 1402 و در نهایت یک شاسی بلند مینی SUV در سال 1403 تولید و عرضه خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور با بیان اینکه پلتفرم اختصاصی کرمان موتور از نظر آلایندگی قابلیت ارتقاء به استاندارد یورو 6 را دارد، تاکید کرد: پلتفرم PS1 با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون دلار طراحی و ساخته شده است و امید می رود به ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال بر روی این پلتفرم تا سال 1402 دست یابیم.

فیروری با بیان اینکه در طراحی و مهندسی این پلتفرم اختصاصی با 120 قطعه ساز در زمینه طراحی و تولید قطعات بدنه و قوای محرکه همکاری شده است، ادامه داد: در حال حاضر قوای محرکه این خودرو به جزء برخی از قطعات موتور که طراحی و تولید آن در کرمان موتور انجام می شود، امور ریخته گری و تولید قطعات کوچک تر مثل واشرها و انژکتورها توسط قطعه سازان داخلی تولید خواهد شد. قطعاتی مانند سیلندر، سرسیلندر و قطعات عمده موتور در شرکت قوای محرکه کرمان موتور در حال تولید است.

 

پلتفرم PS1، سامان فیروزی، پلتفرم اختصاصی کرمان موتور، KERMAN-PS1


اولین سدان کلاس B بر روی پلتفرم PS1 کرمان موتور چه قیمتی خواهد داشت؟

وی در ادامه در خصوص قیمت نخستین خودرو تولیدی بر روی این پلتفرم گفت: اولین خودرو سدان ساخته شده بر روی پلتفرم PS1 بر اساس نسخه های گیربکس دستی و اتوماتیک بین 400 تا 500 میلیون قیمت گذاری خواهد شد ضمن اینکه کرمان موتور برنامه تولید 60 هزار دستگاهی این سدان را برای سال آینده هدف گذاری کرده است.

مدیرعامل کرمان موتور اضافه کرد: شرکت کرمان موتور در نظر دارد پویشی برای نام گذاری این خودرو برگزار کند تا نام اولین سدان ملی این خودروساز بر اساس نظرسنجی و انتخاب مصرف کننده صورت بگیرد.

 

سدان برقی کرمان موتور


قرارداد با مپنا برای عرضه نسخه تمام برقی کرمان موتور

فیروزی همچنین در خصوص صادرات این خودرو گفت: برنامه صادرات اولین سدان بر اساس پلتفرم PS1 کرمان موتور هدف گذاری شده است و در حال حاضر دو کشور حوزه CIS درخواست تاسیس سایت مونتاژی این خودرو را در کشور خود داشته اند.

وی در ادامه و در خصوص تولید نسخه تمام برقی این خودرو در شرکت کرمان موتور بیان کرد: از حدود 18 ماه قبل قرارداد توسعه خودرو برقی بین کرمان موتور با شرکت مپنا به امضاء رسید بر اساس این قرارداد شرکت مپنا متعهد شده است که توسعه زیرساخت ها و ایجاد ایستگاه های شارژ حداقل به ازای هر 250 کیلومتر را تا زمان عرضه انبوه این خودرو در سطح کشور عملیاتی کند.

به گفته مدیرعامل کرمان موتور، در حال حاضر نمونه اولیه این خودرو برقی با نام P1 تولید و تست های اولیه آن انجام شده است و هم اکنون در مرحله تست باتری و اخذ تاییدیه ها قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا تابستان 1402 به تولید انبوه می رسد.

 

سامان فیروزی


آغاز همکاری با هیوندای با به نتیجه رسیدن برجام / تولید انبوه جک T8 پرو اتومات از سال 1402

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه با توجه به تصویب آیین نامه واردات خودرو از برنامه کرمان موتور برای عرضه محصولات هیوندای با قیمت کمتر از 20 هزار دلار با بازگشایی مسیر به بازار ایران خبر داد و تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام خط تولید محصولاتی مثل اکسنت در کرمان موتور نیز راه اندازی می شود.

فیروزی خاطر نشان کرد: در صورت آغاز واردات خودرو به کشور، واردات محصولات هیوندای با مدل های پایین تر از النترا صورت خواهد گرفت البته محصولاتی نظیر کرتا یا کسپر که مینی کراس های جدید هیوندای هستند به جهت عدم تطبیق با استانداردهای اروپایی امکان ورود به کشور را نخواهند داشت.

وی در پایان از تولید انبوه و عرضه خودرو جک T8 پرو در نسخه اتومات تا تابستان سال 1402 خبر داد./

 

کد خبر 138831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha