تولید انبوه آریزو 5 برقی مستلزم توسعه ایستگاه های شارژ برقی است

پیش نیاز تولید انبوه خودرو آریزو 5 برقی در شرکت مدیران خودرو، توسعه ایستگاه های شارژ برقی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در زمانی که یکی از مهمترین دغدغه های اصلی ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی آلودگی هوا و اثرات مخرب آن بر سلامت انسان است، شرکت مدیران خودرو در تلاش است با معرفی اولین خودرو تمام برقی خود با نام آریزو 5 EV نخستین خودرو برقی تولید انبوه کشور را به بازار ایران عرضه کند.

مدیران خودرو که به عنوان عرضه کننده محصولات چری در بازار ایران شناخته می شود علاوه بر رونمایی از دو خودرو برقی آریزو 5 و تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در نظر دارد در صورت فراهم کردن زیرساخت ها، خودروهای برقی بیشتری در بخش خودروهای آینده و الکتریکی معرفی کند.

نخستین خودروی الکتریکی این کمپانی در حالی در ایران رونمایی می شود که پروژه ساخت و تولید این خودرو از سال 1400 آغاز شده است و به گفته سرپرست بازاریابی بخش ام وی ام مدیران خودرو در صورت همکاری وزارت صمت و تولید انبوه آریزو 5 EV، این خودرو اولین سدان برقی مونتاژ داخلی است که با تیراژ گسترده وارد بازار خواهد شد.

هانی هردانیان، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب افزود: مدیران خودرو در نظر دارد در آینده با ایجاد کارخانه تولید باطری لیتیومی، باتری خودرو برقی آریزو 5 را نیز داخلی سازی کند.

وی با توجه به نبود بسترهای لازم برای عرضه خودروهای برقی در کشور تصریح کرد: قطعا با یک منبع شارژ خودروهای برقی در کلان شهری مثل تهران شرکت ها نمی توانند وارد عرضه انبوه خودروهای برقی شوند از این رو عرضه خودروهای الکتریکی با توجه به پتانسیل خوبی که در این بخش وجود دارد قطعا نیازمند بستر مناسبی است و تا این بسترها فراهم نشود نمی توان وارد گام بعدی شد.

گفته می شود در حال حاضر شرکت مپنا در حال ایجاد ایستگاه های شارژ برای خودروهای برقی است و در صورتی که این ایستگاه ها توسعه یابد برنامه شرکتهای خودروسازی همانند مدیران خودرو برای تولید انبوه خودروهای برقی راحت تر خواهد شد.

خودرو برقی آریزو 5 EV دارای سه باطری لیتیومی است که با یک مرتبه شارژ این خودرو می‌توان مسافت حدود 420 کیلومتر را بپیماید.

به گفته عظیمی کارشناس معرفی محصول مدیران خودرو، خودروی برقی آریزو 5 مدیران خودرو مجهز به یک پیشرانه 90 کیلوواتی است که می‌تواند قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن‌متر را تولید کند.

باطری بکار گرفته شده در آریزو 5 برقی باطری لیتیومی است که امکان شارژ با برق شهری (AC) و شارژ سریع فست را دارد. مدت زمان شارژ کامل با برق شهری برای آریزو 5 برقی بین هفت تا 9 ساعت و مدت زمان شارژ کامل با شارژ سریع فست در 40 دقیقه به 80 درصد شارژ کامل می رسد.

گفته می شود این خودرو در صورتی که به طور میانگین سرعت آن 60 کیلومتر بر ساعت باشد تا مسافت 450 کیلومتر را پیمایش می کند و در صورت سرعت متغیر می توان تا 400 کیلومتر را با با یکبار شارژ پیمود.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 138842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha