کد خبر 138961
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
استقبال از تسلا در قطب خودروسازی جنوب شرق آسیا

وب سایت خودروسازی تسلا نشان می‌دهد تسلا در حال افزایش استخدام در تایلند، قطب خودروسازی جنوب شرق آسیاست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اطلاعیه‌های شغلی در حالی منتشر می‌شود که تقاضا و علاقه به خودروهای برقی در تایلند به دلیل نگرانی‌ها در مورد قیمت بالای انرژی و با مشوق‌های مصرف‌کنندگان دولتی افزایش یافته است.

انتظار نمی‌رود تایلند در حال حاضر محل تولید تسلا باشد، اگرچه دولت فروش خودروهای برقی را تبلیغ می‌کند و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این شرکت ممکن است نمایشگاه‌های رسمی راه‌اندازی کند.

تایلند چهارمین مرکز مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا برای شرکت‌هایی مانند تویوتا موتور و هوندا موتور است و سالانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که حدود نیمی از آن صادر می‌شود.

تقاضای داخلی برای خودروهای برقی بخش مهمی از استراتژی دولت تایلند برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک خودروساز برتر منطقه‌ای است. دولت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید ۷۲۵ هزار خودروی برقی در سال یا ۳۰ درصد از کل تولید خودرو را هدف قرار دهد.

خودروسازان چینی شروع به فروش خودروهای برقی در تایلند با قیمت‌های مقرون به صرفه کرده‌اند. گریت وال موتورز مدل گربه خوب خود را در نمایشگاه خودرو سالانه با قیمت حدود ۳۲ هزار دلار سنگاپور عرضه کرد. گریت وال موتورز گفته است که قصد دارد این مدل را در سال ۲۰۲۴ در تایلند تولید کند.

بر اساس رویترز، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در ماه اگوست از تسلا خواست تا خودروها و باتری‌های خود را در کشورش تولید کند.

کد خبر 138961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha