تارا برقی با سفارش گذاری فروخته خواهد شد

ایران خودرو با توجه به غنای نیروی انسانی و تجهیزات و همکاری با شرکت های دانش بنیان، طراحی و تولید خودرو برقی را با جدیت دنبال کرده و موفق به طراحی تارا برقی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این مطلب گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌ها و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی، از سال آینده و با آغاز تولید انبوه تارا برقی، مشتریان می توانند از طریق شرکت خودروی سفارشی ایران خودرو (آپکو) نسبت به سفارش‌گذاری و خرید این محصول اقدام کنند.

مهدی خطیبی، در حاشیه مراسم معرفی نخستین نمونه نیمه صنعتی خودروی تارا تمام برقی، با بیان این‌که قیمت این محصول در مقایسه با محصولات جاری ایران خودرو افزایش و تفاوت معناداری نخواهد داشت و خریداران می توانند به سهولت این خودروی برقی را خریداری کنند، گفت: در ابتدا تیراژ تولید این محصول به دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت ها پایین خواهد بود و با ایجاد زیرساخت های لازم در سطح شهر، تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.

 

تارا برقی


وی با تاکید بر لزوم اجرای فرمان رییس جمهوری درخصوص توسعه خودرو برقی، با اشاره به مشخصات فنی تارای تمام برقی تولید این محصول را افتخاری برای صنعت خودرو کشور دانست و اظهار کرد: توان این محصول ۱۲۰ کیلووات ساعت و معادل ۱۶۰ اسب بخار بوده و از گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است که می تواند با یک بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش کند.

 

تارا برقی


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که این محصول از قابلیت شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: تارا تمام برقی خودرویی است که کاملا در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابل رقابت با خودروهای هم کلاس خود است.

وی با بیان این‌که گروه صنعتی ایران خودرو حدود پنج ماه پیش به وزیر صمت قول داد، فارغ از ایجاد زیرساخت ها، مسیر توسعه و برقی سازی محصولات را در پیش گیرد، گفت: هم‌اکنون این اقدام بزرگ انجام شده و ظرف چند ماه آینده ۲۰ دستگاه دیگر از این محصول برقی تولید خواهد شد.

 

تارا برقی


خطیبی ضمن تاکید بر ضرورت تامین شارژرهای محصول گفت: این امر بر عهده شهرداری‌ها، دولت و وزارت نیرو است تا تسهیلات لازم برای استفاده از این خودرو در شهر را فراهم کنند و در این صورت می‌توانیم این محصول برقی را به صورت انبوه تولید کنیم.

 

برای تماشای عکس های تارا برقی کلیک کنید.


وی با اشاره به طی کردن مراحل صحه گذاری تارا برقی، اظهار کرد: از سازمان ملی استاندارد درخواست می‌کنیم تا برای انجام این اقدام برای محصول جدید تارا برقی به ما کمک کنند، ایران خودرو در این مسیر در خدمت سازمان ملی استاندارد خواهد بود تا مستندسازی با سرعت بیش تری صورت گیرد و در نهایت با عبور از مرحله صحه گذاری، تارا تمام برقی قابلیت پلاک شدن را پیدا کند.

 

تارا برقی


خطیبی با اشاره به این‌که خودروی ری‌را از ابتدای طراحی و تولید، دارای بستر و ساختار برقی‌سازی بوده است، عنوان کرد: به جز سل باتری و قطعات الکترونیکی، صددرصد این محصول تولید داخل است و این موضوع کاملا قابل اثبات بوده و جزو افتخارات کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۴ درصد افزایش عرضه در گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته است، گفت: هم چنین از ابتدای سال تاکنون تولید کامل ۲۹۰ هزار دستگاه خودروی سواری و سنگین محقق شده است.

خطیبی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش عرضه، به ندرت فروش خودرو از حالت قرعه کشی خارج خواهد شد و خودروی بعدی که پس از هایما از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد، تاراست./


 

کد خبر 139124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha