کد خبر 139662
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
نقش اوراق سلف موازی در تحویل خودرو به مشتریان

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اوراق سلف موازی برای این صنعت خودرو یک ابزار تامین مالی مناسب محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، رسول علی محمدی گفت: قرارداد سلف موازی همانند قرارداد سلف است با این تفاوت که خریدار می‌تواند قبل از تاریخ سررسید، قرارداد را به شخص دیگر انتقال دهد.

سلف موازی قرار دادی است که بر اساس آن مقدار معینی از کالا بر اساس مشخصات قرارداد سلف موازی استاندارد به فروش می‌رسد. وجه مذکور باید نقدی در مهلت تسویه و طبق مشخصات قرارداد، پرداخت و کالا در سررسید تحویل شود.

او می گوید: اوراق سلف موازی را تولید کنندگان یک کالای مشخصی صادر می‌کنند و سود آن نیز بسته به قیمت آن محصول در آینده است البته که یک کف و سقف سودی دارد.

محمدی گفت: در خصوص اوراق سلف در صنعت خودرو باید گفت با توجه به نیاز نقدینگی که در این صنعت احساس می‌شود این اوراق برای این صنعت به عنوان یک ابزار تامین مالی مناسب محسوب می‌شود.اولین مجوز ربرای این اوراق را گروه بهمن اخذ کرده است.

او می گوید: در رابطه با مزیت اوراق سلف خودرو می‌توان این گونه مطرح کرد که این اوراق می‌تواند مشکل خودرو ساز را از جهت تامین مالی را حل کند و در این صورت توانایی خرید قطعه از قطعه ساز برای خود رو ساز فراهم می‌شود و دیگر خودرو ساز بهانه‌ای برای عدم تحویل خودرو در زمان مقرر نخواهد داشت علاوه بر این تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خودروسازان، مشارکت خریداران در سود حاصل از تولید و رشد جذابیت سرمایه گذاری در صنعت خودرو از جمله دیگر مزیت های آن است.

کد خبر 139662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha