الزام خودرو‌های وارداتی به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که فقط اجازه واردات به خودرویی داده می‌شود که بتواند استاندارد‌های لازم را اخذ کند.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی اسلام پناه درباره اینکه خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار استاندارد ۸۵ گانه را خواهد گذراند یا خیر؟ گفت: اجازه واردات به خودرویی داده می‌شود که بتواند استاندارد‌های لازم را بگیرد.

او با بیان اینکه تمام تلاش خودروسازان بر این است که تولیدات داخلی هم استاندارد‌های ۸۵ گانه را بگذرانند،گفت: در تولید خودروی مدرن اقتصادی سعی شده که حرکت تحولی در طراحی، ساخت و صنعتی سازی را در دستور کار داشته باشد؛ این خودرو با گذراندن الزامات ۸۵ گانه و حتی در نظر گرفتن خیلی از الزامات کارخانه‌ای زمینه جبران عقب ماندگی گذشته را داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: نگاه جدید به تولید و نگاه متحولانه نوآورانه و خلاقانه می‌تواند اتفاقات جدیدی را در صنعت خودروسازی رقم بزند، بنابراین تمام تلاش بر این است که با پافشاری بر الزامات کیفی، کیفیت تولیدات ارتقا یابد.

اسلام پناه گفت: امیدوارم ورود نخبگان در صنعت خودرو رقم بخورد؛ سازمان ملی استاندارد در جهت ارتقا صنعتی و غیرصنعتی کشور مصمم‌تر از همیشه است و امیدواریم با مطالبه همگانی این حرکت تسریع شود. تولیدات جدیدی که در دست تولید است انطباقات تولیدی را خواهد داشت؛ مسیر حرکت به نحوی است که خودروساز کیفیت را افزایش دهد و تنظیم گری آن هم به عهده سازمان استاندارد است که بنگاه‌ها هم در این زمینه همکاری دارند.

کد خبر 139689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha