تسلا به کمک پلیس چین می‌رود!

تسلا می‌گوید به تحقیقات پلیس در رابطه با یک تصادف مرگبار در چین که یکی از خودرو‌های این شرکت عامل آن بود کمک خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروساز آمریکایی تسلا اعلام کرد که به پلیس چین در تحقیق درباره تصادف یکی از خودرو‌های مدل Y این شرکت کمک خواهد کرد. این خبر از سوی تسلا پس از آن اعلام شد که رسانه‌های محلی چین گزارش دادند که بر اثر آنکه راننده کنترل خودرو را از دست می دهد، ۲ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند.

این حادثه که در ۵ نوامبر رخ داد منجر به مرگ یک موتورسوار و یک دختر دبیرستانی شد و پس از آن ویدئویی از این حادثه که برخورد خودرو با سرعت بالا با خودرو‌های دیگر و یک دوچرخه سوار را نشان می‌دهد در فضای مجازی منتشر شد.

ایلان ماسک مالک تولید کننده به رویترز اعلام کرد که پلیس در حال حاضر به دنبال یک آژانس ارزیابی برای کمک به کشف دلایل این حادثه است و ما فعالانه هرگونه کمک لازم را ارائه خواهیم کرد.

کشور چین دومین بازار بزرگ برای خودرو‌های تسلا محسوب می‌شود و این سانحه به یکی از موضوعات پرطرفدار در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی Weibo تبدیل شد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که علت این حادثه مشخص نیست، اما گفته می‌شود وقتی راننده ۵۵ ساله قصد دارد در کنار خیابان بایستد با پدال ترمز به مشکل می‌خورد. تسلا پیش از این هم با ادعا‌هایی در مورد خرابی ترمز در چین مواجه شده بود.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده پیش از این از یک مالک خودروی چینی پس از اینکه اعلام کرد اظهاراتی مغایر با واقعیات در مورد ترمز‌های خودرو مطرح کرده و به شهرت این شرکت آسیب زده، شکایت کرده است و این شخص باید غرامت پرداخت کند.

سال گذشته، هم یک مشتری چینی دیگر در مورد عملکرد نادرست ترمز خودرو‌های تسلا صحبت‌هایی کرده بود که تسلا باز هم زیربار نرفت و سرعت غیرمجاز را عامل این حادثه دانست. با این حال این شرکت وعده داد که نحوه رسیدگی به شکایات را بهبود بخشد.

کد خبر 139717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha