کوییک؛ خودروی اقتصادی سایپا و جایگزینی مناسب برای تیبا و پراید

کوییک در تیپ‌ های مختلف یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای بازار است که با امکانات مناسب و کیفیت بالا یکی از مناسب‌ترین محصولات جایگزین با خودروهای پرخرج وارداتی برای تردد کم هزینه‌تر یا پراید و تیبا است.

/خبرنگار: فرشید آصفی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهایی که قیمت لوازم یدکی خودرو سر به فلک کشیده و هزینه نگهداری پایین به خصوص برای تردد درون شهری به یکی از اولویت‌های انتخاب و خرید خودرو تبدیل شده، سایپا کوییک از خودروهای اقتصادی داخلی است که شانس بالایی برای انتخاب از سوی خریداران خودرو دارد.

هزینه نگهداری پایین و در دسترس بودن قطعات یدکی تنها مزیت‌های سایپا کوییک در بازار خودرو نیست بلکه کوییک با عنوان اقتصادی‌ترین خودروی اتوماتیک بازار، خودرویی که بدون قرعه‌کشی قابل خرید است و وجود تنوع در رنگ‌بندی و تیپ‌های خودرو، به خودرویی محبوب در بازار ایران و برخی کشورهای خارجی نظیر ونزوئلا تبدیل شده است.

مزیت‌های سایپا کوییک موجب شد تا این خودرو یکی از چهار محصولی باشد که امکان تولید در بازار آمریکای جنوبی را به دست آورد.

تنوع در تیپ و مدل از بزرگ‌ترین مزیت‌ها و امتیازات کوییک در بازار است که در ادامه به تیپ‌های مختلف سایپا کوییک می‌پردازیم.

کوییک دنده‌ای معمولی، کوییک آر، کوییک اتوماتیک، کوییک اس و کوییک جی از مدل‌های مختلف سایپا کوییک در بازار خودرو است. تفاوت مدل‌های سایپا کوییک در تیپ‌های مختلف از آپشن و امکانات رفاهی آغاز و به تفاوت اندک در طراحی ظاهری خلاصه می‌شود و باید تاکید کنیم که توان موتور همه این مدل‌ها یکسان است.



کوییک دنده‌ای

کوییک دنده‌ای معمولی از یک موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که استاندارد یورو ۴ دارد. ترمز دیسکی در جلو و عقب کاسه‌ای، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و پیچشی در عقب، با یک باک ۴۰ لیتری که حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد و همچنین شتاب اولیه ۱۳ ثانیه و سقف سرعت ۱۶۰ کیلومتر از مهمترین ویژگی‌های کوییک دنده‌ای معمولی است.

فرمان اسپرت مجهز به کنترلر، سنسور سرعت، سیستم چکینگ باد تایرها و تهویه هوا، نمایشگر دیجیتال مجهز به مسیریاب، سنسور عقب، سیستم، بلوتوث، آینه و شیشه‌های برقی، نور راهنمایی تا منزل، کنترل کروز، سیستم ترمز ای بی اس و ای بی دی از امکانات این مدل است.

 

کوییک دنده ای



کوییک آر یا کوییک دورنگ

کوییک آر در واقع همان کوییک معمولی است که در چند قسمت بیرون و درونی رنگش تغییر کرده است. در ظاهر قسمت داخلی مه‌شکن و پایین سپر، سقف و آینه بغل، و در اتاقک نیز، بخشی از روکش درب‌ها، قاب تهویه وسط و قاب سیستم پخش همرنگ شده‌اند.

 

کوییک آر



کوییک اتوماتیک

کوییک اتوماتیک نیز حاصل اضافه کردن گیربکس سی وی تی ساخت شرکت پانچ بلژیک به این ماشین هاچبک است. فرمان جدید دی-کات با دکمه‌های کنترل، تریم داخلی رنگی، برخورداری از دریچه گاز برقی، رینگ‌های آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، دی‌لایت، چراغ مشایعت، اضافه شدن مانیتور و دوربین و نویگیشن، بلوتوث، شیشه دودی عقب، سیستم ترمز کمکی ای بی اس، اتولاک و هشدار سرقت با بوق از جمله تفاوت‌های نسخه اتوماتیک با کوییک دنده‌ای است.

 

سایپا کوییک اس یا کوییک فیس لیفت

کوییک اس نیز اولین نسخه فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می‌شود. تفاوت کوییک معمولی و کوییک اس به تغییر طرح سپر جلو و همچنین جلو پنجره این خودرو خلاصه می‌شود. کوییک فیس لیفت یا کوییک اس دارای تجهیزاتی مانند سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، دستگیره آسان باز شو، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، مه شکن جلو و عقب، چراغ همراه تا منزل، نمایش دمای هوای بیرون دو کیسه هوا، شیشه‌های و آینه‌های برقی، سیستم‌های کمکی ترمز ای بی اس، شارژر موبایل، کامپیوتر سفر و سیستم ضد سرقت است.

 

کوییک اس



سایپا کوییک جی

نسخه جی سایپا کوییک هم نسخه فول آپشن کوییک اس یا کوییک فیس لیفت است که به امکاناتی همچون آپشن‌هایی مانند نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیسم کنترل فشار باد تایر، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم ناوبری، شیشه دودی و رینگ آلیاژ آلومینیومی مجهز است.


سایپا کوییک از جمله خودروهایی است که در طرح ارتقای کیفی محصولات سایپا با افزایش کیفیت تولید و مونتاژ همراه شده است. این خودرو با چهار ستاره کیفی از سازمان بازرسی استاندارد و کیفیت ایران یکی از برترین انتخاب‌ها در محدوده اندک خودروهای اقتصادی بازار است که با طیف مناسبی از امکانات می‌تواند خریدی رضایت بخش نیز باشد.


در آخر باید بگوییم که قیمت سایپا کوییک از بزرگ‌ترین امتیازات سایپا کوییک است که از 168 میلیون تومان برای نسخه دنده‌ای تا 280 میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک قابل خریداری مستقیم از کارخانه است.

کد خبر 140155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha