پیکاپ L7 پلاس با ایساتیس موتور به بازار می‌آید

شرکت دیارخودرو که سابقه عرضه پیکاپ هایی نظیر Deer، وینگل 3 و وینگل5 را دارد، محصول جدید L7 Plus را آماده تولید کرده است که قرار است از طریق شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی ایساتیس‌موتور به بازار کشور عرضه‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، در شرایطی که عمده پیکاپ های جدید بازار در دسته‌های قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک و ... رقابت می کنند و استفاده از آن ها با هویت پیکاپ در حال تبدیل به یک هدف جانبی تبدیل شده، دیارخودرو پیکاپ جدید و دوکابین L7 Plus را با پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی و امکانات قابل توجهی نظیر سیستم های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر 8.5 اینچی، دوربین 360 درجه و ... آماده عرضه به بازار کرده است.

 

پیکاپ دیار خودرو



پیکاپ L7 Plus حدود 5431 میلیمتر طول دارد و از سیستم 4 چرخ محرک بهره می برد و پیشرانه میتسوبیشی آن با کد 4K22D4M با حجم 2.4 لیتر از نوع تنفس طبیعی است و با حداکثر توان 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر شخصیت متفاوتی را نسبت به عمده پیکاپ های تازه وارد به بازار را به نمایش می گذارد.

در شرایطی که جدیدترین تازه وارد های بازار از پیشرانه های توربو استفاده می کنند، این پیکاپ از پیشرانه تنفس طبیعی سری Sirius میتسوبیشی با میل لنگ کوتاه بهره می برد. این پیکاپ در مقایسه با آخرین پیکاپی که توسط دیارخودرو به تولید رسید یعنی گریت‌وال وینگل5، حدود 15 اسب بخار قدرت و 30 نیوتون متر گشتاور بیشتر تولید می کند و پیشرانه L7 Plus به نوعی نسخه ارتقاء یافته پیشرانه 4G69 پیکاپ وینگل است.

 

پیکاپ دیار خودرو



همچنین برخی پیکاپ های توربو موجود در بازار از نسخه توربو پیشرانه مشابه L7 Plus استفاده می کنند که حداکثر توانشان تا بیش از 200 اسب بخار افزایش پیدا می کند اما این مساله با استفاده از بنزین بی کیفیت و همچنین آفرود در ارتفاع ای بالا بی اثر می شود لذا L7 Plus نسخه ای اقتصادی تر از گزینه های توربو میلیاردی بازار در رده پیکاپ ها به حساب می آید.

پیکاپ L7 Plus همانند عمده رقبای همرده‌اش در بازار از چرخ هایی با ابعاد 265/65R17 بهره می برد و زاپاس آن نیز از نوع رینگ استیل فول سایز است.

 

پیکاپ دیار خودرو



خودرو L7 Plus در بخش ایمنی از سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP و سیستم ترمز کمکی EBA بهره می برد و به سیستم کنترل فشار باد تایرها یا TPMS نیز مجهز شده است. همچنین برای افزایش توانمندی آفرودی این خودرو سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون حرکت خودرو به عقب یا HAC نیز روی آن قرار گرفته است. قفل دیفرانسیل عقب این خودرو طراحی و تولید شده توسط برند معتبر Eaton است و برای افزایش کیفیت و سهولت رانندگی، فرمان این خودرو از سیستم کمکی برقی بهره می برد. L7 Plus همچنین به دو کیسه هوای جلو مجهز شده است.

پیکاپ جدید دیارخودرو با دست بسته در بخش امکانات رفاهی روانه بازار مملو از رقبای فول آپشن نمی شود چرا که به تجهیزاتی نظیر نمایشگر 8.5 اینچی با بلوتوث و GPS و سیستم های کنترلی روی فرمان مجهز شده است.

 

پیکاپ دیار خودرو



پیکاپ جدید L7 Plus محصولی از شرکت KEYTON چین است که چهره ای آشنایی برای مشتریان بازار ایران دارد. این خودرو قرار است توسط شرکت زیرمجموعه دیارخودرو یعنی ایساتیس‌موتور به بازار عرضه شود.

پیکاپ جدید دیارخودرو و ایساتیس‌موتور قطعا در جایگاه قیمتی کمتری از پیکاپ های توربو تازه بازار قرار خواهد گرفت و با سطح بالاتری از امکانات و مشخصات فنی نسبت به پیکاپ های دوکابین دیگر بازار، جایگاهی نسبتا بی رقیب را در میانه بازار در اختیار خواهد گرفت.

براساس اطلاعات رسیده احتمالا تا پایان سال یا از اوایل سال 1402 شاهد عرضه این پیکاپ به بازار توسط ایساتیس‌موتور خواهیم بود و زمزمه هایی مبنی بر عرضه نسخه دیزلی با پیشرانه‌ای معتبر و همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو در آینده نزدیک نیز به گوش می رسد.

 

پیکاپ دیار خودرو



نسخه اتوماتیک این پیکاپ براساس شنیده ها قرار است به گیربکس 6سرعته اتوماتیک مجهز شود و از آپشن های اضافه ای نظیر دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده به همراه سنسور باران بهره خواهد برد.

کد خبر 140189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha