عرضه خودرو جدید آریا به بازار با پیشرانه GDI

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودرو جدید آریا با موتور GDI با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری گفت: یکی از سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا در یک سال اخیر ایجاد زیرساخت‌ برای تولید خودروهای سی‌ان‌جی سوز است که مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین‌تر خواهد داشت.

او افزود: تولید 100 هزار خودرو سواری ساینا دوگانه‌سوز در سال آینده در دستور کار قرار دارد که با توجه به پتانسیل و منابع گازی کشور تولید خودرو های CNG نقش مهمی در کاهش آلایندگی خواهد داشت.

 تیموری گفت: در سال آینده 65 هزار خودروی نیسان دوگانه‌سوز CNG) و بنزینی) در برنامه تولید سایپا قرار دارد. همچنین نیسان‌هایی با ظرفیت حجمی بزرگ‌تر و دوگانه‌سوز به منظور حمل بار بیشتر طراحی و در دست ساخت است که با تعبیه دو کپسول گازی سی ان جی روی شاسی، قابلیت 480 کیلومتر پیمایش را دارد.

او افزود: پلتفرم دیگری هم که سال بعد عرضه خواهد شد، ون ۱۴ نفره دوگانه‌سوز دو کپسوله با 400 کیلومتر پیمایش در سطح شهر است که برای مسیرهای شهری ساخته شده و می‌توان برخی از مسیرهای اتوبوس را با این ون‌ها جایگزین کرد.

 

محمدعلی تیموری



مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: کارهای تحقیقاتی موتور M15 پلاس در شرکت مگاموتور برای خودروهای فعلی پایان یافته و در مرحله تولید انبوه قرار دارد و در خردادماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

او با بیان اینکه به دلیل کاهش مصرف بنزین، ترکیب تولید به سمت خودروهای CNG خواهد رفت، افزود: موتور M15پلاس در مقایسه با موتور فعلی یک لیتر بنزین کمتر مصرف خواهد کرد. همچنین موتور M24 جدید نیز 2 لیتر از موتور قبلی مصرف کمتر دارد و در سال آینده برای خودروهای گروه سایپا تولید خواهد شد.

تیموری تاکید کرد: اولین قرارداد تولید موتورهای هیبریدی منعقد شده است و تا ۲ سال آینده خودروها با موتوری تولید خواهد شد که ۸۰ درصد ساخت داخل هستند و علاوه بر سی‌ان‌جی سوز، هیبریدی هم خواهند بود. همچنین خودرو جدید آریا با موتور GDI با گارانتی 5 ساله به بازار عرضه خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که کیفیت را در محصولات جدید به نحوی بالا ببریم که بتوانند همه استانداردها را دریافت کنند.

او افزود: در یکسال گذشته به لحاظ کیفی روی محصولات اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که مراجعه مشتریان سایپا به نمایندگی ها 400 درصد کاهش یافته است.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ همکاری در زمینه تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقاء عملکردی و بهبود راندمان موتور و برنامه ریزی تولید 100 هزار خودرو ساینا دوگانه سوز با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد.

همچنین دو تفاهم نامه دیگر در زمینه تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقای عملکرد و بهبود راندمان موتور تک سوز و دوگانه سوز CNG و تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقاء عملکردی و بهبود راندمان موتور در سطح خودرو بین دو شرکت مگاموتور و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به امضاء رسید.

گفتنی است، هدف از امضاء تفاهم نامه گروه خودروسازی سایپا و شرکت ملی و پالایش نفت ایران، کاهش مصرف بنزین، کاهش آلایندگی محیط زیست، تضمین پایداری تامین سوخت و استفاده از سوخت ارزان قیمت CNG در تولید موتورهای این گروه خودروساز است.

کد خبر 140330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha