کد خبر 140372
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کلاهبرداری به بورس کالا رسید!

برخی از کلاهبرداران با دریافت مبالغی به مردم وعده ثبت نام موفق در بورس کالا برای خرید خودرو می دهند که مردم باید با هوشیاری به هیچ عنوان حاضر به پرداخت هزینه به سوء استفاده کنندگان نشوند.

به گزارش پرشین خودرو، چند ماهی است که عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان ابزاری برای سامان دادن به معاملات خودرو و کوتاه کردن دست دلالان آغاز شده و شرکت های خودروساز در طرح های مختلف اقدام به عرضه خودروها در بورس کالا می کنند اما لازمه خرید خودرو در بورس کالا اجرای شروطی است که شاید برخی مردم از این موضوعات بی اطلاع بوده و همین امر روند ثبت خودرو را در بورس کالا با مشکل روبه رو می سازد.

برخی از بانک ها یا کارگزاری ها در همین زمینه با ارسال پیامک هایی به مشتریان خود اعلام کرده اند اگر در ثبت خودرو در بورس کالا مشکلی دارید با مراجعه به ما می توانید ثبت نام خود را با سهولت انجام دهید اما در این میان برخی از کلاهبرداران هم هستند که با دریافت مبالغی به مردم وعده ثبت نام موفق در بورس کالا برای خرید خودرو می دهند که مردم باید با هوشیاری به هیچ عنوان حاضر به پرداخت هزینه به سوء استفاده کنندگان نشوند.

در گام نخست ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا فرد متقاضی ضمن ثبت نام در سامانه سجام باید در یک کارگزاری نیز ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری باعث میشود که فرد راحتر به معاملات در بورس کالا بپردازد و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا شود. به هیچ عنوان اطلاعات خود را در اختیار افراد قرار ندهید و روند ثبت نام را به شخصه انجام دهید.

البته باید دقت کنید در حال حاضر هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده است و صرفاً هم امکان خرید یک دستگاه خودرو را دارند. همچنین صدور سند و شماره‌گذاری نیز تنها به اسم خریدار خواهد بود. پس از انجام فرآیند حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده لحاظ می‌شود.

بعد از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است.

کد خبر 140372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha