روسیه، بازار هدف خودرو جدید P90 است

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا؛ کشور روسیه بازار هدف خودرو جدید P90 سایپا خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: خودروی جدیدی در حال آماده سازی با عنوان P90 است که بر روی پلتفرم ساندرو تعبیه شده و استانداردهای 85 گانه را پاس می کند.

وی ادامه داد: موتور این خودرو ME16 است که در مگاموتور در حال راه اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه های آن تولید شده و در بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می شود و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.

مدیرعامل سایپا گفت: برنامه امسال سایپا تولید 650 هزار دستگاه خودرو است که 10 هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و 100 هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود و حدود 540 هزار دستگاه نیز تولید داخل است که در حوزه تولید داخلی تمام فرآیندها در حال اجراست.

تیموری تصریح کرد: تا هفته گذشته حدود 400 هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر یک هزار دستگاه است و برای تنظیم بازار تولید امسال 92 هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازارهای صادراتی امسال گروه سایپا کشورهای عراق و ونزوئلا است که اولین محموله ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزار دستگاهی ارسال و پک دوم دوهزار دستگاهی در مرحله آماده سازی است.

کد خبر 140443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha