/اختصاصی/ مدیر پروژه P90:

ال 90 ایرانی پایان امسال به بازار می آید

گام بعدی پارس خودرو برای تولید نسخه اتومات و SUV بر روی پلتفرم P90
کد خبر 142329
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
ال 90 ایرانی پایان امسال به بازار می آید

مدیر پروژه P90، تولید انبوه محصول P90 را پایان سال 1402 اعلام کرد و با توجه به ظرفیت 70 هزار دستگاهی محصول P90 در سال گفت: ظرف شش ماه آینده پروژه P90 اتومات نیز رونمایی می‌شود.

پژمان شادچهره در حاشیه رونمایی از نسخه جدید P90 و در گفت‌وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید محصول P90 تا 150 هزار دستگاه در سال قابل افزایش است، افزود: تولید نسخه SUV بر روی پلتفرم P90 از اهداف بعدی پارس خودرو برای عرضه مدل‌های جدید این خودرو در سال‌های آینده است.

وی در ادامه به برخی تغییرات ظاهری و استانداردی در پروژه P90 اشاره کرد و گفت: از آنجا که خودرو ال 90 از فیس و ظاهر چندان قابل قبولی برای مشتریان برخوردار نبود و به جهت استانداردی نیز باید استاندارد برخورد با عابر پیاده را پاس می‌کرد بنابراین در پروژه کادیلا پارس خودرو ( P90)، طراحی نمای جلو به گونه‌ای تغییر کرده است که برای دریافت استاندارد عابر پیاده مشکلی وجود نداشته باشد. در واقع در طراحی جدید ‌ پایینی سپر جلو بیرون‌تر آمده و همین موضوع موجب افزایش 7 سانتی‌متری طول P90 نسبت به تندر 90 شده است.

وی اضافه کرد: در پشت این خودرو نیز تغییراتی در چراغ‌ها و سپر برای بهتر شدن نمای عقب انجام شده است.

کادیلا

مدیر پروژه P90 پارس خودرو همچنین تاکید کرد: در محصول جدید P90 برای دریافت استانداردهای جانبی و عقب، بدنه خودرو در مقایسه با تندر 90 در بخش‌های جانبی و پشت تقویت شده است.

شادچهره در توضیح برخی تغییرات در نمای داخلی P90 ادامه داد: در نمای داخلی پروژه P90 تغییراتی در داشبورد و کلیدهای شیشه بالابر صورت گرفته است همچنین برای این خودرو فرمان برقی و یک نمایشگر لمسی به همراه سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده است و علاوه بر نصب دوربین دنده عقب ، پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع این خودرو نیز نیمه اتومات شده است.

کادیلا

به گفته وی خودرو  P90 تمامی استانداردهای جدید 85 گانه از جمله استانداردهای آلایندگی، پایداری و برخورد با عابر پیاده را دریافت می‌کند در حالی که تندر 90 قادر به دریافت این استانداردها نیست.

کادیلا

مدیر پروژه P90 پارس خودرو همچنین با توجه به فلسفه طراحی این محصول اقتصادی گفت: در محصول P90 نیز همان آیتم‌های تولید یک خودروی اقتصادی حفظ شده است به طوری که تغییراتی که در این خودرو صورت گرفته است همچنان این خودرو را در رنج خودروهای اقتصادی قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود از نظر قیمتی در محدوده‌ای پایین‌تر از سایپا شاهین قرار گیرد.

کادیلا

شادچهره همچنین با توجه به نصب قوای محرکه جدید ME16 بر روی P90 گفت: موتور جدید ME16 حدود 10 اسب بخار از قوای محرکه قبلی ال 90 قوی‌تر است و از مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نیز برخوردار است ضمن اینکه این موتور قابلیت دریافت استاندارد یورو5 و ارتقاء تا یورو6 را نیز دارد.

موتور ME16سایپا

وی همچنین در خصوص عرضه نسخه‌های جدید این محصول بیان کرد: ظرف شش ماه آینده پروژه P90 با گیربکس 6 سرعته اتومات رونمایی می‌شود. در نسخه اتومات P90 نیز برخی تغییرات و آپشن های جدید اضافه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، صبح امروز با حضور وزیر صمت در حالی از نسخه اولیه و ایرانی ال 90 رونمایی شد که در سال‌های اخیر ال 90 تقریبا از محصولات محبوب بازار ایران بوده است. محصولی که با خروج رنوی فرانسه از بازار کشورمان، سبب تعطیلی خط تولید این خودروی پرتقاضا در پارس خودرو شد اما وجود زیرساخت های تولید این محصول باعث شد که از همان زمان گروه سایپا تولید این خودرو را با تجهیزات و امکانات داخلی پیگیری و عملا از یک سال گذشته استارت تولید مجدد این محصول در گروه خودروسازی سایپا زده شود و حالا به گفته مدیر پروژه 90 به زودی نسخه نهایی این خودرو بر روی پلتفرم ال 90 توسط پارس خودرو به تولید خواهد رسید.

کد خبر 142329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha