کد خبر 140451
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کاهش قیمت خودروهای تسلا در چین

رویترز به نقل از وب سایت شرکت آمریکایی تسلا در چین گزارش داد که این سازنده خودروهای برقی به دلیل فروش پایین، قیمت محصولات خود را در این کشور تا ۱۳.۵ درصد کاهش داده است.

به گزارش پرشین خودرو، رویترز روز جمعه به نقل از وب سایت شرکت آمریکایی تسلا در چین گزارش داد که این سازنده خودروهای برقی به دلیل فروش پایین، قیمت محصولات خود را در این کشور تا 13.5 درصد کاهش داده است.

رویترز با استناد به محاسبات خود بر اساس قیمت های نشان داده شده در وب سایت Tesla.cn می‌نویسد که قیمت تمام خودروهای مدل 3 و مدل Y تسلا بین 6 تا 13.5 درصد کاهش یافته است.

این خودروساز آمریکایی پیش از این در ماه اکتبر قیمت این مدل ها را تا 9 درصد کاهش داده بود. از ماه سپتامبر، این شرکت همچنین مشوق هایی را به خریداران چینی ارائه کرده است.


کاهش تقاضا تا حدودی به پایان یارانه بیش از 10 ساله چین برای خرید خودروهای الکتریکی نسبت داده شده است. از جمله عوامل دیگر می‌توان به رقابت شدید شرکت‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی ارزان‌تر در چین و آخرین موج شیوع کووید در این کشور اشاره کرد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تسلا در ماه گذشته 44 درصد کمتر از ماه نوامبر خودروهای الکتریکی ساخت چین تحویل داد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، فروش از جمله صادرات، 21 درصد کاهش یافت.

بنا بر این گزارش، چین تقریباً 40 درصد از فروش تسلا را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 140451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha