تولید روزانه سایپا به 2100 دستگاه رسیده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با وجودی که در ابتدای سال جاری، سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از خطوط تولید گروه سایپا خارج شد اما خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر شرایط تولید مناسبی در سایپا داریم و تولید روزانه به دو هزار و 100 دستگاه رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات ونوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید شرکت سایپا ضمن بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های این گروه خودروساز قرار گرفتند.

در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گزارشی از عملکرد گروه سایپا در حوزه های مختلف ارائه کرد.

وی با تشکر از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت مجلس از تولید داخلی گفت: در یک سال حضورم در سایپا تلاش کردم که وضعیت مناسبی در این گروه ایجاد شود و با وجودی که در ابتدا شرایط بسیار سختی بر سایپا حاکم بود خوشبختانه در حال حاضر وضعیت مناسبی ایجاد شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با وجودی که از سال گذشته تا کنون محصولات تولیدی هیچ گونه افزایش قیمت نداشتند ولی با تغییر سبد محصولات توانستیم افزایش فروش دوبرابری را کسب کنیم و از نظر تیراژ تولید هم خوشبختانه در 4 بهمن ماه از تولید کل سال گذشته عبور کردیم و در حال حاضر 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته ایم.

وی تصریح کرد: این رشد در شرایطی ایجاد شده که در ماه های اخیر شرکت های خودروساز گروه و قطعه سازان دچار قطعی برق و گاز شده اند و روند زنجیره تامین با مشکل روبرو شده است.

تیموری افزود: در سال گذشته 87 هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت و نگه داری این خودروها در پارکینگ ها هزینه های هنگفتی ایجاد کرده بود. علاوه بر این از نظر کاهش کیفیت محصولات هم تاثیر بسیار بدی بر روی محصولات داشت که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسبی که انجام شد، خودروهای کف پارکینگ به صفر رسید و هیچ خودرویی در پارکینگ وجود ندارد. همچنین در حال حاضر به هیچ عنوان تولید خودرو ناقص نداریم و تمامی تولید گروه سایپا به صورت عبور مستقیم و بدون کسری انجام می شود.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون گذار تاثیر بسیار مهمی بر بنگاه های تولیدی دارد و درچند سال اخیر قوانین بسیار خوبی در راستای سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور مصوب شده است.

تیموری افزود: در این بازدید اقدامات سایپا در حوزه های مختلف تولید، طراحی های جدید، تنوع محصول و  افزایش کیفیت خودروها به تفصیل ارائه شد و از نزدیک محصولات جدید گروه سایپا مورد بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: رویکرد جدید گروه سایپا که با حمایت وزیر صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 45 هزار نفر اشتغال مستقیم و 550 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در زنجیره قطعه سازی و خدمات پس از فروش، تولید باکیفیت است و امیدواریم بتوانیم بهترین محصول، در شان مردم کشورمان را عرضه کنیم.

وی افزود: در چند سال اخیر مهمترین مانع در حوزه تولید خودروهای سواری قیمت گذاری دستوری بوده است و این سیاست گذاری دستوری باعث شده که حجم بالایی از خودروهای تولیدی در منازل مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای احتکار شود. همچنین باعث تشویق حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین شده که افزایش مصرف سوخت را به دنبال داشته و باعث افزایش آلایندگی بیشتر شده است.

تیموری در پایان خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و به تقویت خودروهای عمومی بپردازیم تا با کاهش مصرف سوخت همراه شود و مجلس شورای اسلامی نیز باید در حمایت از حذف قیمت گذاری دستوری به صنعت خودرو کمک کند و قیمت گذاری خودروهای سواری همچون اغلب کشورهای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود.

کد خبر 141751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha