سایپا 3 خودرو زیر 10000 دلار و 2 خودرو زیر 20000 دلار وارد می کند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با سیاست گذاری های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب سه خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر 10 هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین 2 خودرو زیر 20 هزار دلار برای واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این پنج مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: گروه سایپا مجوز 36 هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سود سازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست با مدیرعامل بانک صنعت و معدن، با بیان شرایط وضعیت تولید و فروش محصولات گفت: شرایط تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته روند روبه رشدی داشته است و با وجود حذف 3 خودرو پرتیراژ، در سال جاری تاکنون 360 هزار خودرو تحویل مشتریان شده و 40 هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

تیموری گفت: در سال گذشته 392 هزار خودرو در گروه سایپا تولید شده و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری تا 16 آذرماه تمام تولید سال گذشته محقق شده است و امیدواریم در زمان باقی مانده تا پایان سال بتوانیم تعداد 120 هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتری دهیم.

وی با بیان اینکه تولیدات صادراتی برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که در سال جاری تا کنون 11 هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین علیرغم توقف تولید پراید در داخل کشور، 5 هزار خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: خوشبختانه شرکت های قطعه ساز گروه سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی از این شرکت ها رکورد تولید 5 سال گذشته خود را شکسته اند که با سرمایه گذاری، بازسازی و توسعه ماشین آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت های را می توان انتظار داشت. 

 

تفاهمنامه سایپا و بانک صنعت و معدن



وی افزود: در چند سال اخیر در گروه خودروسازی سایپا بازسازی و نوسازی ماشین آلات صورت نگرفته است که در این راستا با حمایت های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در جریان است و با سرمایه گذاری مناسب در بخش تولید می توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.

تیموری از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت جهت سرمایه گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و افزود: قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

یادآور می شود که مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در نشستی با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه خودروساز به بررسی ایجاد شرایط بهتر در تعامل و همکاری دو طرف و رفع موارد مربوط به تفاهم نامه فی مابین با هدف اجرای بهتر آن پرداخت.

کد خبر 140097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha