برترین برندهای خودرو از نظر خریداران / ۱۰ خودروساز برتر جهان و مورد اعتماد خریداران

خریداران خودرو، قابل اطمینان بودن خودرو را بر سایر عوامل مانند مقرون به صرفه بودن، ایمنی و مصرف سوخت در اولویت خرید قرار می‌دهند، این مقاله حاصل مطالعه چندین تحقیق و نظرسنجی از قابل اعتمادترین خودروهای جهان است و معتبرترین برندهای خودرو به شما معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر برای اولین بار قصد خرید خودرو را داشته باشید، این کار می‌تواند استرس‌زا باشد. علاوه بر قیمت، قابلیت اطمینان و دوام خودرو از فاکتورهای مهم خریداران خودرو است. طبق نظرسنجی‌های مختلف و تحقیقات انجام شده، اکثر خریداران خودرو، قابل اطمینان بودن خودرو را بر سایر عوامل مانند مقرون به صرفه بودن، ایمنی و مصرف سوخت در اولویت خرید قرار می‌دهند.

به همین خاطر ما چندین گزارش تحقیقاتی را مطالعه و تحلیل کردیم تا معتبرترین برندهای خودرو در جهان را به شما معرفی کنیم. این بررسی‌ها نشان داد که خودروسازان ژاپنی مانند تویوتا، مزدا، لکسوس و هوندا برندهای قابل اعتماد و پیشرو هستند. این مورد دور از انتظار نیست چرا که خودروهای ژاپنی به کیفیت و دوام بالا شهرت دارند. خرید یک خودروی قابل اعتماد به این معنی است که هزینه‌های نگهداری و استهلاک باید در پایین‌ترین حد ممکن باشد، چنین خودروهایی در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کنند.

۱۰. لینکلن - آمریکا

خودروهای لینکلن بیش از چندین دهه است که تبدیل به یک کالای اصلی در بازار ایالات متحده شده‌اند در حالی که آنها همیشه از نظر قابلیت اطمینان عملکرد خوبی نداشته اما امسال با جهش مثبتی که محصولات این برند داشته، امتیاز ۵۴ از ۱۰۰ در میان قابل اعتمادترین خودروها را از آن خود کرده است.

لینکلن
لینکلن

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ برترین مدل این خودروساز از نظر دوام و کیفیت است. این خودرو علاوه بر ارزان‌ترین مدل جدید لینکلن، یکی از قابل‌ اطمینان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند و تنها خودروی آمریکایی است که به فهرست ۱۰ خودروی قابل اعتماد راه یافته است. تنها لکسوس GX ۲۰۲۳ در رده شاسی‌بلندها رتبه بالاتری دارد. لینکلن ناتیلوس خودروی قابل اعتماد دیگری است که به قرار دادن برند لینکلن در کانون توجه معتبرترین برندهای خودرو کمک شایانی کرده است. همچنین Navigator و MKZ هم به عنوان سایر خودروهای معتبر لینکلن در این لیست قرار دارند.

۹. کیا - کره جنوبی

زمانی که کیا برای اولین بار پا به جاده‌های ایالات متحده گذاشت، خودروهایش ظاهری ساده و ارزان داشت اما در سال‌های اخیر محصولات این شرکت جهش بسیار بالایی پیدا کرده و اکنون خودروهای کیا جزو قابل اعتمادترین خودروهای آمریکا است.

کیا
کیا

قابلیت اطمینان کلی برند کیا با مدل های برجسته‌ای مانند Telluride، Carnival، EV۶ و K۵ تقویت شده است.

۸. آکورا - ژاپن

آکورا برند لوکس هوندا محسوب می‌شود که خودروهای لوکسی را برای آمریکای شمالی، کانادا و چند بازار دیگر تولید می‌کند و برخلاف اکثر برندهای لوکس مانند مرسدس بنز و کادیلاک، آکورا خودروهای لوکسی تولید می‌کند که هم مقرون به صرفه، هم قابل اعتماد است.

آکورا
آکورا

طبق بررسی‌های انجام شده خودروهای آکورا سالانه حدود ۵۰۱ دلار هزینه تعمیر و نگهداری دارند و خبری از تعمیرات غیر منتظره حداقل تا چند سال نیست. مدل‌های با عملکرد برتر مانند TLX، MDX و RDX به این برند کمک کردند تا میانگین امتیاز ۵۷ از ۱۰۰ را در گزارش‌های مصرف‌ کننده کسب کند.

۷. سوبارو - ژاپن

سوبارو نه تنها خودروهای قابل اعتمادی تولید می‌کند، بلکه مدل‌های این شرکت خودروساز ژاپنی با استانداردهای ایمنی بالا، عملکرد مناسب، ظاهری خشن و استثنایی به لطف سیستم‌های چهار چرخ محرک در ایالات متحده بسیار محبوب هستند.

سوبارو
سوبارو

این برند ژاپنی امتیاز ۵۹ از ۱۰۰ را کسب کرده و مدل کراس‌ ترک ۲۰۲۳ با ۸۰ امتیاز بالاترین امتیاز را کسب کرد. سوبارو Forester نیز با ۷۵ امتیاز در رده بعدی قرار گرفت. از دیگر مدل های سوبارو با امتیاز قابلیت اطمینان بالا ‌می‌توان به Impreza، Outback، Legacy و Ascent اشاره کرد. همچنین میانگین هزینه‌های جاری سوبارو طی گزارش RepairPal سالانه حدود ۶۱۷ دلار بود که رقمی بسیار مناسب است.

۶. آئودی - آلمان

آئودی که زمانی مشکلات خدماتی زیادی داشت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده‌ای داشته و یکی از بهترین خودروسازان اروپایی در قابل اطمینان بودن شرکت‌هاست. اگرچه بسیاری از مدل‌های آئودی معمولاً قیمت‌های بالایی دارند اما هزینه نگهداری برخی از مدل‌هایش بطور شگفت‌آوری پایین است.

آئودی
آئودی

RepairPal میانگین هزینه تعمیر سالانه ۹۸۷ دلار را برای محصولات آئودی تخمین زده است. این برند آلمانی در گزارش‌های مراجعات بهتر عمل کرده و امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ را به دست آورد. برخی از بهترین مدل های آئودی در رتبه‌بندی قابلیت اطمینان عبارتند از آئودی A۳ و آئودی A۴ همچنین برخی دیگر از مدل‌ها شامل آئودی A۵، A۶ و آئودی TT است.

۵. هوندا - ژاپن

هوندا در رتبه‌بندی قابل اعتمادترین خودروسازان در مقامی بسیار بالا قرار گرفت و توانست امتیاز ۶۲ از ۱۰۰ را در نتایج و گزارشات مراجعات و همچنین امتیاز ۴ از ۵ را از نظر هزینه تعمیرات در RepairPal دریافت کند. یکی از دلایل اطمینان بالاتر از حد متوسط ‌آنها این است که ماشین‌های هوندا معمولاً برای نگهداری ارزان هستند. طبق گفته RepairPal، هزینه‌های جاری و نگهداری خودروهای هوندا در شرایط خوب حدود ۴۲۸ دلار در سال است.

هوندا
هوندا

مدل‌های برتر هوندا با قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط ‌شامل هوندا آکورد، آکورد هیبرید، پاسپورت و سرانجام هوندا سیویک بوده که طرفداران بسیاری دارند.

۴. بی ام و - آلمان

در حالی که قابل اطمینان بودن خودروهای آلمانی مدت‌هاست رتبه بسیار پایینی دارد، اما شگفت‌انگیز است که بی ام و در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰ پله صعود کرد تا به رتبه‌های برتر لیست قابل اطمینان‌ترین خودروسازان ملحق شود. طبق گزارش Consumer Reports، بی ام و با میانگین امتیاز اطمینان ۶۵ از ۱۰۰ با مزدا در یک سطح قرار دارد.

بی ام و
بی ام و

این خودروساز آلمانی باید از خودروی محبوب خود یعنی بی ام و سری ۳ به خاطر بهبود بخشیدن رتبه‌اش تشکر کند که امتیاز قابل توجه ۸۰ از ۱۰۰ را به دست آورد. BMW سری ۲ و X۱ نیز جوایز کیفی مختلفی را در چند بخش از جمله خودروهای لوکس کوچک به دست آوردند. اما تا پیش از این محصولات BMW به خاطر تعمیرات پرهزینه شهرت داشتند.

۳. مزدا - ژاپن

مانند تویوتا، مزدا دارای برخی از قابل اعتمادترین خودروهایی است که بدون نیاز به تعمیرات قابل توجه، برای دوره های فوق العاده طولانی دوام می آورند. همین مورد موجب شده تا مدل‌های مزدا به یکی از قابل اعتمادترین خودروهای دست دوم نیز تبدیل شود. علاوه بر مهندسی و کیفیت ساخت بسیار بالا، بیشتر مدل‌های مزدا از پلتفرم‌های یکسانی بهره می‌برند که به افزایش قابلیت اطمینان آن‌ها کمک بزرگی می‌کند.

مزدا
مزدا

بالاترین رتبه میان محصولات مزدا مربوط به MX۵ می‌شود که با امتیاز ۸۵ بیشترین امتیاز را از آن خود کرده است. مدل بعدی خودروی محبوب میاتا بوده که همچنان پنجمین خودروی قابل اعتماد در کل نظرسنجی است. از دیگر مدل‌های منحصر به فرد برجسته می‌توان به مزدا CX-۳ و CX-۵ اشاره کرد که در رده شاسی‌بلندها قرار دارد.

۲. لکسوس - ژاپن

لکسوس برند لوکس تویوتا محسوب می‌شود و تقریباً در هر بخشی که تویوتا خوب است لکسوس نیز حضور پررنگی در همان سگمنت و رده دارد. لکسوس تنها برند خودرویی است که تمام مدل‌های آن به قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط ‌رسیده‌اند که یک نتیجه فوق العاده محسوب می‌شود.  

لکسوس
لکسوس

امتیاز ۷۲ از ۱۰۰ در نتایج گزارشات لکسوس را با شرکت مادر خود یعنی تویوتا در یک سطح قرار می‌دهد اما تویوتا مدل‌های بیشتری دارد که بر امتیاز کلی برند آن تأثیر گذاشته است. بر اساس این نظرسنجی، لکسوس GX با امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ اولین مدل خودروی قابل اعتماد لکسوس است. چندین مدل دیگر، مانند لکسوس NX رتبه اعتبار این برند را بهبود دادند.

۱.تویوتا - ژاپن

تویوتا با میانگین امتیاز قابلیت اطمینان ۷۲ از ۱۰۰ در گزارشات مصرف کننده، قابل اعتمادترین برند خودرو در سال ۲۰۲۳ است. برای چندین دهه، این خودروساز ژاپنی حداقل از نظر قابلیت اطمینان بهترین خودروساز در سطح جهان بوده است و شهرت آن کماکان پابرجاست، چرا که تقریبا همه خودروهای تویوتا به امتیاز اطمینان بالاتر از میانگین دست پیدا می‌کند.

تویوتا
تویوتا

مطمئن‌ترین مدل تویوتا و قابل اعتمادترین خودرو در کل گزارش و نتایج، تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ بود که امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ را به دست آورد. تویوتا پریوس در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن تویوتا کرولا و پریوس پرایم رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کردند. فرقی نمی‌کند که کدام مدل تویوتا را انتخاب کنید، این برند به خاطر معتبرترین خودروهای نو و دست دوم شهرت دارد.

کد خبر 141915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha