تویوتا bZ۳ اولین خودروی برقی تویوتا در بازار چین

تویوتا bZ۳ را باید اولین خودروی تمام برقی تویوتا در بازار خودرو چین دانست که با همکاری BYD و در شرکت مشترک تویوتا – فاو به تولید رسیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تویوتا bZ۳ که از سال ۲۰۲۰ یکی از مباحث داغ بازار خودروهای برقی چین بود سرانجام با بازشدن ثبت سفارش، راهی بازار خودرو شد.

تویوتا bZ۳ با همکاری غول خودروهای برقی BYD و در جوینت وینچر تویوتا – فاو مراحل توسعه و تولید را گذرانده است.

تویوتا bz3

تویوتا – فاو این خودرو را با قیمت ۲۸ تا ۳۲ هزار دلار پیش فروش کرد و مثل سایر خودروهای برقی در چین، امکان دریافت یارانه خرید خودروهای برقی برای تویوتا bZ۳ مهیا است.

یارانه خرید تویوتا bZ۳ از حدود ۳۰۰ دلار آمریکا آغاز و تا ۱۱۶۰ دلار ادامه دارد و برخی مشتریان نیز می‌توانند از خدمات تعمیر و نگهداری ۱۰ ساله رایگان و امداد رایگان ۲۴ ساعته استفاده کنند.

تویوتا bz3

تویوتا bZ۳ یک سدان با طراحی جسورانه است که زبان طراحی متفاوتی نسبت به سایر خودروهای تویوتا دارد.

تویوتا bZ۳ با طول ۴۷۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۵ و ارتفاع ۱۴۷۵ میلی‌متری از فاصله ۲۸۸۰ میلی‌متری بین دو محور برخوردار است.

تویوتا bz3

خطوط تند وتیز در اطراف بدنه و چراغ‌هایی با طراحی متمایز، چهره‌ای خشن و اسپرت به این خودرو بخشیده است.

تفاوت در زبان طراحی تویوتا bZ۳ با سایر مدل‌های تویوتا در کابین خودرو نیز به خوبی مشهود است. جایگاه کلاستر نسبت به سایر خودروها تغییر کرده و فرمان خودرو نیز در بالا و پایین به صورت صاف طراحی شده است.

کنسول میانی هر چند ظاهر زیبایی دارد اما بسیار ساده طراحی شده است.

تویوتا bz3

در قسمت میانی داشبورد یک صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی با طراحی معلق وجود دارد که از کنترل صوتی پشتیبانی می‌کند.

تویوتا bZ۳ هر چند محصول شرکت تویوتا – فاو است اما پیشرانه، سیستم کنترل الکتریکی و باتری‌های این خودرو از بی وای دی تهیه شده است.

تویوتا bz3

تویوتا bZ۳ اولین پروژه مشترک بزرگ‌ترین تولید کننده خودروهای سوخت فسیلی با بی‌وای‌دی به عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در جهان است.

تویوتا bZ۳ به یک پیشرانه سنکرون مغناطیسی دائم با قدرت ۱۸۰ کیلووات معادل ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۳۰۳ نیوتن متری مجهز است که حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه با توان پیمایش ۵۱۷ تا ۶۱۶ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را برای خودروی برقی تویوتا ممکن می‌کند.

کد خبر 142056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha