کیا سید با چه مشخصاتی به ایران می آید؟

کیا سید در کنار کیا پگاس، سونت، سلتوس، اسپورتیج و برخی دیگر از محصولات کیا به‌ زودی توسط کوشا خودرو در ایران عرضه خواهد شد. این خودروی هاچ بک مختص بازار اروپا بوده و حالا خوشبختانه قرار است پایش به جاده‌های ایران نیز باز شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کیا یکی از کمپانی‌های بزرگ کره‌ای است که محصولات آن در ایران بسیار شناخته شده و پرطرفدار هستند. معروف‌ترین محصول این خودروساز، پراید بوده که سالیان سال بر روی خط تولید سایپا حضور داشت و به خاطر قیمت مناسب و استهلاک بسیار پایین مورد استقبال قرار گرفت و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ ایران شد. پس از آن محصولات دیگر این کمپانی بزرگ نظیر ریو، سراتو، اسپورتیج و سورنتو نیز با نسل‌های مختلف به ایران عرضه و تبدیل به پرطرفدارترین خودروهای بازار شدند.  

ceed

حضور کیا در ایران با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود و پس از آنکه واردات خودرو به صورت کلی ممنوع شد محصولات این خودروساز نیز از بازار ایران بار سفر بسته و رفتند. اکنون اما با از سرگیری واردات خودرو و صدور مجوز آن توسط وزارت صمت، کیا این بار توسط کوشا خودرو به ایران بازگشته و قرار است تا محصولات مختلفی از آن به ایران بیایند. یکی از این محصولات کیا سید بوده که برای اولین بار قرار است با دو تیپ پایه و فول آپشن به بازار عرضه شود.  

سید برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. این خودرو به طور اختصاصی توسط کیا برای بازار کشورهای اروپایی تولید شده و در رده خودروهای کامپکت قرار گرفته است. کیا سید از ابتدا در دو نسخه استیشن و هاچ بک تولید شده است. نسخه‌ای که قرار است به ایران عرضه شود کیا سید هاچ بک و نسخه فیس لیفت نسل سوم این خودرو جذاب خواهد بود.  

ceed

طراحی ظاهری کیا سید

کیا سید از نظر طراحی خودرویی به‌روز، اسپرت و چشم نواز بوده و از آخرین خط طراحی کیا پیروی می‌کند. در نمای جلو چراغ‌های اصلی به صورت کشیده و با ظاهری خشن طراحی شده‌اند. جلوپنجره هم ظاهری کشیده داشته که با خطوط خمیده و براساس طرح پوزه ببر معروف کیا طراحی شده است. سپر جلو نیز میزبان یک ورودی هوای ثانویه بزرگ و پهن به همراه دو قاب مشکی رنگ باریک بوده که چراغ‌های نازک مه‌شکن بر روی آن تعبیه شده است.

ceed

در نمای عقب کیا سید نیز شاهد یک طراحی نسبتا ساده اما زیبا هستیم که بر خلاف بسیاری از خودروهای امروزی خبری از چراغ‌های بهم پیوسته نیست. چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه طراحی شده و ظاهری بزرگ و کشیده‌ دارند. بر روی درب صندوق به غیر از چراغ‌ها محل نصب پلاک قرار داده شده و همچنین خطوط عمیق و برجسته زیادی نیز بر روی درب صندوق کیا سید وجود دارد. سپر عقب اما چندان اسپرت طراحی نشده و تنها چراغ‌های مه شکن در دو طرف آن قرار گرفته و یک دیفیوزر مشکی ساده نیز انتهای آن تعبیه شده است.  

ceed

در بخش کابین کیا سید نیز شاهد یک طراحی نسبتا به‌روز اما جذاب هستیم. داشبورد میانی به دو قسمت تقسیم شده که در قسمت بالا سیستم مالتی مدیا به همراه یک صفحه نمایش بزرگ و دو خروجی تهویه مطبوع تعبیه شده است. همچنین در قسمت پایینی نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به همراه چند کلید کنترلی و یک فضای جادار برای قرار دادن اشیا قرار گرفته است.  

ceed

فرمان در نسخه پایه به صورت دایره‌ای طراحی شده اما در نسخه فول احتمالا به صورت D کات خواهد بود. غربیلک فرمان به صورت ۳ شاخه طراحی شده و میزبان برخی کلیدهای کنترلی خودروست. صفحه کلاستر یا همان کیلومتر شمار کیا سید نیز در نسخه پایه به صورت دو دایره عقربه‌ای و یک کامپیوتر سفری کوچک بوده اما در نسخه فول به صورت تمام دیجیتالی است. یکی از نکات مثبت کابین Kia Ceed ارگونومی بالای آن بوده که به عنوان مثال داشبورد میانی آن با زاویه اندکی به سمت راننده کشیده شده است.  

ceed

متریال به کار رفته درون داشبورد و کابین سید کیفیت مطلوبی داشته و خصوصا در نسخه فول شاهد سطح بالایی از کیفیت متریال در کابین هستیم. همچنین کیا سید از نظر فضای کابین نیز با توجه به اینکه یک خودروی هاچ بک است نسبت به سگمنت آن جادار و قابل قبول بوده و همچنین فضای صندوق نیز مناسب است.  

ceed

کیا سید از نظر فنی با پیشرانه‌ها و مشخصات فنی متفاوتی در کشورهای هدف به تولید رسیده اما نسخه‌ای که قرار است در ایران عرضه شود مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. خوشبختانه کوشا خودرو نسخه تنفس طبیعی کیا سید را برای بازار ایران انتخاب کرده که دردسر خودروهای توربو را برای مالک خودرو نخواهد داشت. همچنین جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT بوده و قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.  

ceed

کیا سید در نسخه‌ فول به امکانات بسیار خوب و کاربردی مجهز شده اما باید دید که کوشا خودرو در نسخه‌های پایه و فول آپشن این خودرو کدام امکانات را قرار خواهد داد. نسخه فول کیا سید به امکاناتی نظیر  آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با مانیتور بزرگ و کلیدهای کنترل از روی فرمان، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی های جلو، سیستم اتو استارت/استاپ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم صوتی JBL، شارژر وایرلس، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور نقطه کور خروج از پارک و سیستم تشخیص هوشیاری راننده تجهیز شده است.

ceed

کد خبر 142409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha