زیباترین خودروهای امریکایی که تاکنون ساخته شده‌ است / معرفی 10 خودروی زیبا و محبوب آمریکایی

صحبت از ماشین آمریکایی که می‌شود همه یاد خودروهای عضلانی بزرگ با طراحی جسورانه می‌افتند. از خودروهای روزمره گرفته تا مدل‌های تولید شده کمیاب، سازندگان آمریکایی در طول سال‌ها خودروهای باشکوهی ساختند که طرفداران بیشماری دارد. در این مقاله به معرفی 10 خودروی زیبا و محبوب آمریکایی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گاهی اوقات حتی اگر ماشین‌ها از نظر فنی چندان موفق نباشند اما طراحی برخی از آنها به تنهایی می‌تواند تمام کاستی‌های دیگر را جبران کند. مانند خودروهای لندروور که گاها هزینه‌های تعمیر زیادی داشته اما از طرفی زیبایی غیرقابل انکاری دارد. حال این مورد دریچه‌ای را به روی یک سوال قدیمی باز می‌کند که زیباترین ماشینی که تاکنون ساخته شده چه خودرویی است؟

برخی معتقدند که زیباترین خودروی کلاسیک موجود جگوار E-Type است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند سوپراسپرت‌های ایتالیایی مانند فراری F40 طراحی چشم نوازی دارد. برخی نیز معتقدند هیچ خودرویی به قد و قواره جنتلمن BMW 507 نزدیک نخواهد شد.

زیباترین خودروی آمریکایی که تاکنون ساخته شده است چیست؟

برای یافتن پاسخ این سوال کلیشه‌ای، 10 خودروی زیبا و محبوب آمریکایی را برای شما معرفی می‌کنیم که بیشترین اتفاق نظر روی آن وجود دارد.

10. 1935 Duesenberg Model J

در اوایل دهه 1900، خودروها همگی دارای طراحی و موتورهای مشابه بودند. با این حال، کمپانی دوزنبرگ قصد داشت بین همه آنها مجلل‌ترین خودروها را بسازد. در نتیجه، دوزنبرگ ماشین پرچمدار خود یعنی مدل J را ساخت.

1935 Duesenberg Model J
1935 Duesenberg Model J

در زیر کاپوت Duesenberg Model J یک موتور 7.0 لیتری هشت سیلندر توانمند با 250 اسب بخار قدرت وجود داشت. طراحی خودروی Duesenberg Model J بسیار چشم نواز به همراه خطوط انحنادار بود و همچنین گلگیرها بیرون زده از بدنه بود که یک چرخ یدکی انتهای آن قرار گرفته بود. کروم کاری‌های بدنه از دیگر زیبایی‌های این خودرو بود.

9. Ford GT 2022

از قدیمی‌ترین خودروی لیست مستقیماً به یکی از جدیدترین مدل‌ها یعنی نسل دوم فورد GT می‌رویم. فورد GT جدید که بر اساس خودروی مسابقه‌ای نمادین فورد GT40 تولید شد یکی از کم‌مصرف‌ترین و زیباترین ابرخودروهایی است که تا به حال ساخته و توسعه داده شده است. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که جدیدترین فورد GT مانند اجداد خود از یک قلب تپنده V8 قوی بهره می‌برد در واقع از یک پیشرانه EcoBoost V6 3.5 توئین توربو بهره‌مند است. این پیشرانه 660 اسب بخار قدرت داشته و شتابی در حدود 3 ثانیه دارد.

. Ford GT 2022
 Ford GT 2022

همه این موارد واقعاً چشمگیر هستند اما برجسته‌ترین ویژگی فورد جی تی طراحی آن است. در عقب، دو حفره فاصله دار برای افزایش نیروی رو به پایین قرار داده شده است و اسپویلری زیبا که بسته به سرعت شما بالا و پایین می‌رود دل‌ربایی می‌کند. علاوه بر این، فورد موفق شد تا فلسفه طراحی کلاسیک GT را در طراحی خودرو حفظ کند.

8. Shelby Cobra 427

 تعداد بسیار کمی از خودروها به اندازه شلبی کبرای کلاسیک بدون هیچ زرق و برق اضافی هستند.

Shelby Cobra 427
Shelby Cobra 427

کبرا بدون پنجره و بدون سقف، بدنه‌ای آیرودینامیک به همراه یک موتور  7.0 لیتری V8 غول‌پیکر با 360 اسب بخار قدرت دارد. شلبی، کبرا را با یک هدف ساخت آن هم دور زدن سریع در یک مسیر مسابقه

7. 2011 Cadillac CTS-V Wagon

خودروی محبوب کادیلاک یعنی CTS-V یکی از سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل عقب ساخت این کمپانی مطرح آمریکایی است که می‌توان آن را با قیمت کمتر از 20000 دلار خریداری کرد.

2011 Cadillac CTS-V Wagon
2011 Cadillac CTS-V Wagon

دقیقاً مانند آلمانی‌ها کادیلاک نیز برای مقابله با فضای بار کم، نسخه تورینگ CTS-V را ساخت. تعداد بسیار کمی از خودروسازان دنیا دست به چنین کاری می‌زنند اما بدون شک می‌توان گفت که واگن CTS-V با پیشرانه قدرتمند V8 یکی از بهترین نمونه‌های تا به امروز است.

6. 1937 Cord 810

باز هم ساعت را به عقب باز می‌گردانیم تا به یک خودروی زیبا و کلاسیک دهه 30 یعنی Cord 810 نگاه کنیم. برخلاف اندازه بزرگ و جزئیات زیاد Duesenberg، طراحی Cord 810 بسیار ساده و به‌دور از اغراق بود. گرچه بسیاری از خودروهای قدیمی دارای چراغ های جلوی پاپ آپ یکپارچه هستند، اما تعداد کمی از خودروها این ویژگی طراحی را مانند Cord 810 به نمایش می‌گذارند که خارق العاده است.

1937 Cord 810
1937 Cord 810

مطمئناً داشتن چراغ‌های جلوی پنهان برای زیبا کردن خودرو کافی نیست اما در مورد Cord این موردی است که این خودرو را از هر خودرویی که قبل یا بعد از آن آمده است متمایز می‌کند. حتی دستگیره‌های در نیز به‌طور استراتژیک مخفی بودند که تازه چند سالی است در خودروهای مدرن این سبک طراحی اجرا می‌شود. در مورد Cord 810 نکته‌های زیادی برای دوست داشتن وجود دارد و همه آنها کاملا مشخص است.

5. 2023 Chevrolet Corvette C8

وقتی جنرال موتورز خودروی کوروت C8 را عرضه کرد، طرفداران هم خشمگین شده و هم تحت تاثیر قرار گرفتند! قرارگیری موتور در جلو از بین رفت و موتور وسط به خاطر افزایش عملکرد و هندلینگ بهتر جایگزین شد.

2023 Chevrolet Corvette C8
2023 Chevrolet Corvette C8

این نوع طراحی ممکن است شبیه یک فراری به نظر برسد، به خصوص در مورد کوروت Z06 جدید، اما باید اعتراف کنیم اصلا چیز بدی از آب در نیامده است. طراحی ظاهری پر از خط و خطوط و زوایای زیاد، قسمت عقب عریض و ظاهر خشن و تهاجمی جلو که به همراه طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف، نام Stingray آن را توجیه می‌کند.

4. 1959 Cadillac Eldorado

نسل چهارم کادیلاک الدورادو یکی از چشم‌نوازترین خودروهای تاریخ است. کلمه الدورادو ترکیبی از دو کلمه اسپانیایی به معنای "طلایی" و "شهر گمشده طلا" است. گرچه ممکن است الدورادو قطعات طلایی نداشته باشد اما مطمئنا نماد ثروت و موفقیت است.

1959 Cadillac Eldorado
1959 Cadillac Eldorado

کادیلاک الدورادو های 1959 و 1960 برخی از کشیده‌ترین، عریض ترین و پر زرق و برق‌ترین خودروهایی هستند که تا به حال تولید شده‌ است. قطعا مهمترین علت موفقیت این خودرو توجه طراحان آن به جزییات الدورادو است.

3. 2019 Ford Mustang Bullitt

با تولید و عرضه فورد موستانگ جدید 2024، توجه بسیاری از مردم از موستانگ فعلی که همان نسخه S550 است، منحرف شد. در اصل این خودرو را می‌توان یک ماستنگ فوق جذاب دانست که البته جناب شلبی آن را نساخته است!

2019 Ford Mustang Bullitt
2019 Ford Mustang Bullitt

در فیلم گلوله محصول سال 1968 میلادی یک فورد موستانگ GT هایلند گرین قلب همه را ربود. سال‌ها بعد کمپانی آمریکایی فورد تصمیم گرفت نام موستانگ Bullit (گلوله) را با انتشار نسخه‌ای محدود از موستانگ‌های جدید که ظاهری مشابه با نسخه اصلی داشت، احیا کند. تا کنون زیباترین آنها فورد موستانگ بولیت 2019 بود. رنگ سبز تیره هایلند با ظاهر درخشان، قسمت جلوی بدون نشان و لاستیک‌های دیواره سفید، این موستانگ را به بهترین موستانگ تا به امروز تبدیل کرده است.

2. 1956 Studebaker Golden Hawk

خودروهای ساخت کمپانی Studebaker روزی روزگاری رویای همگان بود. اما از زمانی که این برند در اواخر سال 1967 به کار خود پایان داد بسیاری از مردم در وهله اول وجود این برند را به طرز غم انگیزی فراموش کردند. با وجود این واقعیت Studebaker چند خودروی بسیار جذاب ساخت که تبدیل به یکی از چندین خودروی زیبا در دنیا شد.

1956 Studebaker Golden Hawk
1956 Studebaker Golden Hawk

به عنوان مثال شاهین طلایی، یکی از مدل‌های این شرکت همه موارد عالی در مورد خودروهای کلاسیک آمریکایی را در خود جای داده است. Studebaker Golden Hawk 1956 تنها با رنگ طلایی عرضه شد و بال‌های قسمت عقب آن نیز سفید رنگ بود که با تزئینات کروم همراه شده بودند. شاید عجیب باشد اما هر چه به شاهین طلایی نگاه کنید زیباتر از قبل به نظر می‌رسد!

1963 Chevrolet Corvette Sting Ray Split-Window Coupe

به نظر بسیاری از ماشین بازهای دنیا زیباترین خودروی آمریکایی تمام دوران کوروت کوپه نسخه Sting Ray Split-Window است. اگرچه کوروت نسل C2 خودروی زیبایی است، اما نکات متفاوت زیادی نسخه 63 آن را از بقیه متمایز می‌کند. از فاکتورهای فوق العاده این خودرو در طراحی می‌توان به دماغه کشیده و تیز، چراغ‌های مخفی و پنهان بودن جلوپنجره اشاره کرد.

.1963 Chevrolet Corvette Sting Ray Split-Window Coupe
.1963 Chevrolet Corvette Sting Ray Split-Window Coupe

از کوروت Sting Ray Split-Windows تنها 11000 دستگاه تولید شده چراکه از نظر ایمنی چندان خودروی قابل اعتمادی نبود. به احتمال زیاد، شورولت کوروت 1963 کوپه استینگ‌ری زیباترین خودروی آمریکا برای همیشه و همیشه باقی خواهد ماند و به سختی ممکن است خودرویی جایگاه آن را تصاحب کند.

کد خبر 142035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha