کد خبر 141961
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
چگونه بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی تمدید کنم؟

یکی از انواع متفاوت بیمه، بیمه شخص ثالث است که به‌صورت اقساطی و نقدی وجود دارد.

بیمه شخص ثالث اقساطی در اصل یک نوع تعهد و قرارداد است که در بین یک شخص و یک شرکت بسته می‌شود و هدف از آن، جبران خسارات مالی و جانی ناشی از وقوع حادثه است. این بیمه بر اساس قوانین بیمه مرکزی کاملاً اجباری بوده و تمامی وسایل نقلیه زمینی باید تحت پوشش این بیمه باشند.

طبق قراردادی که شخص با شرکت بیمه می‌بندد، در هنگام مواجه با حادثه رانندگی، شرکت بیمه موظف است بر اساس میزان پرداختی مبلغ توسط بیمه‌شونده، به آن شخص غرامت بپردازد. طبق گفته‌ای از پیشینیان، حادثه خبر نمی‌دهد؛ پس ‌بهتر است که از قبل، خود را برای تمامی اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد آماده کنیم.

 بیمه ماشین قسطی

مواردی که بیمه شخص ثالث تحت پوشش خود قرار می دهد کدام اند؟

انواع خسارت تحت پوشش بیمه شخص ثالث شامل 2 مورد است که عبارت‌اند از:

1- پوشش مالی: این نوع پوشش تمامی خسارات مادی و مالی که در اثر حادثه رانندگی به وجود می‌آید را جبران می‌کند. این حادثه ممکن است تصادف دو ماشین با یکدیگر باشد که شرکت بیمه، خسارات وارده بر ماشین دیگر را جبران می‌کند. همچنین ممکن است که ماشین با اجسام موجود در خیابان مانند گاردریل و درختان برخورد داشته باشد که در این صورت بیمه خسارات به وجود آمده را جبران می‌کند.

2- پوشش جانی: این نوع پوشش به‌گونه‌ای است که غرامت فوت شخص ثالث و همچنین جبران خسارت از کارافتادگی و نقص عضو را انجام می‌دهد.

برای تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث باید توجه داشت که شما می‌توانید هزینه خرید و تمدید آن را به‌صورت اقساطی پرداخت کنید که باعث راحتی کار شما خواهد شد. جهت تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث اقساطی بهتر است که به‌خوبی درمورد آن تحقیق کرد و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرد.

از طریق سامانه آیتول می‌توانید اقدام به تهیه بیمه شخص ثالث قسطی کرده و از تمامی مزایای آن بهره‌مند شوید. در این سامانه شما می‌توانید اقدام به خرید بیمه تخصصی خودرو و موتورسیکلت کنید و دیگر نیازی نخواهید داشت که از معرف و یا ضامن برای اعتبارسنجی و تمدید بیمه خود استفاده کنید.

خرید بیمه شخص ثالث اقساط

موارد تأثیرگذار بر هزینه بیمه شخص ثالث

موارد متعددی هستند که بر میزان هزینه پرداختی جهت خرید بیمه اثر می‌گذارند که تعدادی از آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

1-نوع کاربری خودرو: یکی از موارد تأثیرگذار، نوع کاربری خودرو است که برای انواع کاربری متفاوت هزینه‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال: یک وسیله نقلیه که مربوط به بخش کشاورزی است،  میزان پرداختی متفاوتی با یک وسیله نقلیه که نقش کاربری صنعتی دارد، پرداخت خواهد کرد.

2- میزان ریسک‌پذیری وسیله نقلیه: در بعضی از وسایل نقلیه احتمال وقوع حادثه نسبت به بعضی دیگر از آن‌ها بیشتر است؛ همین امر باعث ایجادشدن اختلاف میزان هزینه پرداختی برای تمدید بیمه شخص ثالث اقساطی می‌شود.

آیتول اولین استارت‌آپی است که از بیمه مرکزی، مجوز رسمی کسب کرده است و طی چندین سال اخیر با شرکت‌های معتبر بیمه در سراسر کشور (ایران، آسیا، دی، رازی، تجارت نو، دانا و...) همکاری کرده است. از طریق آیتول می‌توانید اقدام به خرید بیمه شخص ثالث اقساطی بدون چک کرده و بدون دغدغه خرید خود را انجام دهید.

بیمه شخص ثالث چگونه تعهدی نسبت به شخص ثالث دارد؟

این بیمه در صورتی نسبت به تعهدات خود پایبند است که در حادثه رانندگی، فرد دارای بیمه مقصر نباشد؛ در دیگر موارد که پیش می‌آید، فرد می‌تواند از بیمه خود استفاده کرده و میزان خسارت خود را بدون هیچ کم‌وکاستی از شرکت بیمه دریافت کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شخص باید چند روز قبل از اتمام تاریخ انقضای بیمه خود اقدام به تمدید آن کند؛ برای اینکه بدون دیرکرد بتواند تمدید بیمه خود را انجام دهد. اگر شخص بیمه را تمدید نکند یا با تأخیر این کار را انجام دهد، با جریمه مواجه خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که شرکت بیمه به هنگام دریافت حق بیمه، میزان جریمه را نیز محاسبه خواهد کرد و همراه با مبلغ بیمه از شخص دریافت می‌کند.

برای اطمینان از اصل‌بودن بیمه خریداری‌شده و همچنین برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث اقساطی بهتر است که از قبل استعلام قیمت بیمه در شرکت‌های مختلف را بگیرید تا بتوانید پس از اطلاع از شرایط موجود و مقایسه شرکت‌های مختلف اقدام به خرید کنید. استعلام بیمه خودرو در انتخاب آن توسط شخص می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

بیمه شخص ثالث اقساطی بدون چک

تمدید بیمه شخص ثالث از طریق آیتول

اگر تمدید بیمه شخص ثالث اقساطی را از طریق آیتول انجام دهید، قطعاً با نکات جالب و مزایای عالی آن برخورد می‌کنید. شما از این طریق قادر خواهید بود تمامی خدمات موردنیاز ماشین خود را که شامل پرداخت جریمه و بدهی، استعلام بیمه، تمدید و خرید بیمه، دریافت معاینه فنی و تعویض پلاک خودرو و... می‌شود، به‌صورت غیرحضوری و توسط سفیر آیتول انجام دهید.

کد خبر 141961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha