اعلام مراکز معاینه فنی فعال پایتخت در ایام نورزو و رمضان

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اسامی مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران در ایام نورزو همچنین از فعالیت مرکز بیهقی به صورت شبانه روزی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، شادی مالکی ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و ماه مبارک رمضان در توضیح نحوه فعالیت مراکز منتخب شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز اظهارکرد: با توجه به اهمیت انجام معاینه فنی در سفرهای نوروزی و تاکید پلیس راهور فراجا به کنترل معاینه فنی خودروها در جاده به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل در ارائه خدمت رسانی در ایام تعطیلات نوروز در ۲۹ اسفند ماه مراکز سراج، شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، فدائیان اسلام، آزادی و ایران خودرو و واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت ۷ الی ۱۴، در روز یکم فروردین ماه مراکز سراج، شهدای زمان آباد ، ایران خودرو و واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت ۸ الی ۱۷ و از دوم تا سوم فروردین ماه مراکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت ۸ الی۱۷ فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین در روز چهارم فروردین ماه مراکز شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت ۸ الی۱۴ فعال هستند. ضمنا مرکز بیهقی در تمامی این ایام به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می‌کند. از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به فعالیت مراکز منتخب در این ایام جهت اطلاع از آخرین ساعت کاری و نحوه فعالیت مراکز شهر تهران به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir  مراجعه کنند.

مالکی درباره ادامه فعالیت ۲۴ ساعته مرکز بیهقی در سال جدید نیز توضیح داد: با توجه به مصادف شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران و استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار این ستاد نسبت به ادامه افزایش ساعت کاری و شبانه روزی کردن مرکز بیهقی اقدام کرده است؛ البته تاکید می‌شود درصورت مراجعه و استقبال شهروندان از این طرح در ایام ماه مبارک رمضان، نحوه فعالیت بعضی از مراکز تغییر و این مراکز از افطار تا سحر فعال خواهند شد. ضمنا با توجه به فعالیت مرکز بیهقی در زمان افطار از مراجعین به آن مرکز در این زمان پذیرایی خواهد شد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ارتباط با فعالیت مراکز معاینه فنی پس از تعطیلات نوروز گفت: پس از تعطیلات از پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ کلیه مراکز فعال بوده و به استثناء مرکز بیهقی که به صورت شبانه روزی است کلیه مراکز از ساعت ۷ الی ۱۷ ارائه خدمات می‌کنند.

وی با اشاره به پیشرو بودن سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت کنترل ایمنی خودرو در تشریح برنامه ها و اقدامات این ستاد در این راستا، افزود: بخش عمده کنترل انجام شده در مراکز معاینه فنی مربوط به ایمنی خودرو است. از شهروندان درخواست می شود خارج از الزامات قانونی حتی به رغم داشتن معاینه فنی دارای اعتبار برای آسودگی خاطر و اطمینان از صحت ایمنی خودرو نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام نمایند.

مالکی با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی بخش‌هایی نظیر وضعیت سلامت سیستم ترمز خودرو، سیستم تعلیق و اهرم بندی فرمان و همراستایی چرخ ها مورد کنترل قرار می گیرد، ادامه داد: بدون تردید سلامت ایمنی خودرو می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای و یا خسارت های جانی و مالی ناشی از آن موثر باشد. در همین راستا در ایام نوروز علاوه بر خدمات معاینه فنی، در میز خدمت مراکز معاینه فنی خدمات ویژه ای به عنوان "از من بپرسید"راه اندازی می‌شود که کارشناسان متخصص آن بخش پاسخگوی کلیه سئوالات فنی خودروی مراجعین و اطلاعات مورد نیاز جهت آماده سازی خودرو پیش از سفر هستند. همچنین در این ایام بروشورهای اطلاع رسانی با محتوای اقدامات پیش از سفر در پشت گواهی معاینه فنی در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت که مجموعه اقدامات لازم پیش از سفر و آدرس مراکز معاینه فنی شهر تهران در آن اطلاع رسانی شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح خودروهای شخصی مشمول معاینه فنی در ماه ابتدایی سال جدید افزود: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشند؛ لذا از شهروندان تقاضا می گردد برای انجام معاینه فنی دوره ای جهت توزیع مراجعات در طول سال به ماه تولید خودرو نیز توجه نمایند. در فروردین ماه سال جدید خودروهای تولید داخل فروردین ۱۳۹۸ و ماقبل  و خودروهای وارداتی مارس ۲۰۱۹ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، وی در پایان خاطرنشان کرد:در حال حاضر پذیرش در ۷ مرکز معاینه فنی شهر تهران صرفا اینترنتی انجام می شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج و دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی امکان پذیر است؛ البته تاکید می‌شود بجز هفت مرکز صدر الاشاره مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکزامکان پذیر است.

کد خبر 142192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha