بزرگ‌ترین مانع پیش روی ورود خودروهای داچیا به ایران

در حالی که از ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر آغاز همکاری رنو داچیا با یک خودروساز بخش خصوصی در فضای رسانه‌ای مطرح بود اما همچنان مانعی بزرگ پیش روی رنو داچیا برای ورود به بازار خودروی ایران و آغاز دور جدید همکاری وجود دارد که ناشی از رقابت دو خودروساز داخلی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با آغاز صدور مجوز واردات خودرو پس از وقفه‌ای چند ساله و اعلام نام شرکت‌هایی که اجازه واردات خودرو به کشور را دارند، گمانه‌زنی در خصوص چند و چون حضور برندهای خودرویی جدید در ایران قوت گرفت.
برخی از گمانه‌زنی‌ها به واقعیت نزدیک شد اما برخی دیگر از حدس و گمان‌های مطرح شده به دلایل داخلی با مشکل مواجه شد.
ورود رنو داچیا به ایران و آغاز همکاری با یک خودروساز بخش خصوصی یکی از مثال‌های مناسب است که رقابت داخلی مانع بزرگی پیش روی ورود آن به کشور شده است.
براساس شنیده‌ها از پشت پرده صنعت خودرو، با قطعیت می‌توان گفت که رقابت دو شرکت داخلی بر سر همکاری با رنو، بزرگ‌ترین مانع پیش روی آغاز دور جدیدی از فعالیت این خودروساز فرانسوی در ایران است‌. همچنین شنیده می‌شود همین رقابت‌ها، حضور داچیا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های رنو را نیز در ایران تحت تاثیر قرار داده است.
صنعت خودرو ایران و روند همکاری با خودروسازان خارجی به یک پروسه سخت در ایران تبدیل شده که رازداری تا لحظه رونمایی خودرو مهم‌ترین بخش آن است که در یکی از دو شرکت متقاضی همکاری با رنو وجود نداشت.
نبود رازداری و اعلام جزئیات پیش از زمان مقرر حالا تبدیل به بزرگ‌ترین مانع پیش روی آغاز همکاری این شرکت با رنو و ادعای وجود همکاری متقابل از سوی رقیب داخلی شده است.
کد خبر 141962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha