بایک بجینگ X55 محصول جدید دیار خودرو بزودی به بازار می آید

بایک X55 یکی دیگر از کراس اوورهای جدید بازار ایران خواهد بود که بزودی توسط دیار خودرو وارد ایران خواهد شد. این خودرو که در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار دارد یکی از محصولات جدید بایک بوده و به احتمال بالا اگر با قیمتی منطقی در ایران به فروش برسد قطعا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بیجینگ X55 همانطور که اشاره کردیم یکی از کراس اوورهای جدید کمپانی بزرگ بایک چین است که بزودی میهمان جاده‌های ایران خواهد بود. بازار خودروهای کراس اوور در دنیا روز به روز در حال داغ‌تر شدن بوده و بیشتر خودروسازان در سراسر دنیا در این سگمنت محصولات زیادی را طی این چند سال اخیر رونمایی و به بازار عرضه کرده‌اند. میان تمام شرکت‌های خودروسازی در دنیا، خودروسازان چینی بیش از هر شرکت دیگری اقدام به ساخت خودروهای کراس اوور کرده‌اند از جمله بایک. 

بایک یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین خودروسازان چینی است که فعالیت خود را از سال 1958 آغاز کرده است. این کمپانی بزرگ چینی در تمام سگمنت‌ها و کلاس‌های خودرویی چند نماینده داشته و محصولاتش علاوه بر چین در بیشتر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. این شرکت زیرمجموعه‌های زیادی از جمله فوتون را در اختیار دارد و به واسطه همکاری با شرکت مرسدس بنز آلمان و هیوندای کره جنوبی توانسته است به شهرت بالایی دست پیدا کند. 

دیار خودرو در ایران شریک تجاری بایک بوده و محصولات مختلفی از جمله بایک X25 و بایک سابرینا و سنوا را در ایران معرفی و عرصه کرده است. سابرینا یک خودروی هاچ بک بوده که بواسطه شباهتش با محصولات بنز و همچنین کیفیت قابل قبولش با استقبال خوبی مواجه شد اما مشکلاتی که در عرضه آن بوجود آمد مانع ادامه روند موفقیت آمیزش شد. اکنون دیار خودرو پس از چند سال مجدد با بایک همکاری‌های خود را آغاز کرده و دوباره قرار است خودروهای ارزنده‌ای از جمله بایک BJ40 و بایک X55 را به ایران بیاورد.

بایک بیجینگ

طراحی ظاهری بایک X55

بایک X55 همانطور که اشاره کردیم یکی از جدیدترین مدل‌های بایک بوده و به همین علت از نظر طراحی خودرویی بروز و جذاب است. در نمای جلو X55 چراغ‌های اصلی به صورت نواری باریک و کشیده با ظاهری خشن طراحی شده و جلوپنجره نیز به صورت خطی میان دو چراغ قرار گرفته است. بر روی سپر هم شاهد یک طراحی تلفیقی که به اصطلاح به آن کهکشانی می‌گویند هستیم که در کنار چراغ‌های مه‌شکن و لیپ سپر مشکی رنگ ظاهر مدرنی را به X55 داده است.

در نمای جانبی بیجینگ X55 اولین موردی که خودنمایی می‌کند طراحی مخفی دستگیره درب‌هاست که داخل خودرو پنهان شده و در صورت باز شدن درب‌ها بیرون می‌آیند. در این خودروی کراس اوور گلگیر عقب بیرون زده از بدنه طراحی شده و سبب شده تا خودرو عضلانی‌تر به نظر برسد. 

در نمای عقب نیز مانند دیگر بخش‌ها طراحان بایک اوج خلاقیت خود را به کار برده و خودروی مدرنی را طراحی کرده‌اند. چراغ‌های عقب به صورت باریک، کشیده و متصل به یکدیگر طراحی شده که گرافیک داخلی جذاب و اسپرتی هم دارند. محل نصب پلاک نیز بر روی درب صندوق با خطوط عمیق زیادی قرار گرفته است. بر روی سپر عقب هم یک دیفیوزر مشکی رنگ جذاب به همراه چراغ‌های مه‌شکن عمودی طراحی شده است. 

بایک بیجینگ

کابین بایک X55

بایک X55 نه تنها از نظر طراحی ظاهری بلکه از نظر طراحی کابین نیز خودروی مدرن و زیبایی است. داشبورد میانی ابتدا میزبان یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض بوده که به سبک محصولات تسلا کاملا بیرون زده از داشبورد طراحی شده است. زیر صفحه نمایش دریچه‌های تهویه مطبوع طراحی شده و دیگر خبری از قسمت تنظیمات تهویه مطبوع نیست چرا که این قسمت از طریق همان صفحه نمایش قابل کنترل است. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و میزبان یک غربیلک سه شاخه به همراه کلیدهای کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا است. 

یکی از نکات کابین و خصوصا داشبورد استفاده از خطوط کرومی در بخش‌های مختلف است که جلوه مدرنی را به کابین بخشیده است. فضای کابین بسیار مناسب بوده و سرنشینان در هر دو ردیف با مشکل کمبود جا روبرو نخواهند بود. همچنین متریال به کار رفته درون داشبورد و کابین کیفیت بالایی داشته و حس خوبی را به سرنشینان خودرو خواهد داد. از نظر ارگونومی هم کابین بایک X55 امتیاز قابل قبولی می‌گیرد. 

بایک بیجینگ

مشخصات فنی بایک X55

بایک X55 در بخش فنی خودروی قابل اعتمادی بوده و مشخصات مناسبی دارد. قلب تپنده X55 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری GDi بوده که توانایی تولید 175 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این خودرو از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلوی X55 منتقل می‌کند. مصرف سوخت بایک بیجینگ X55 در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی حدود 7.7 لیتر بوده و همچنین شتاب آن هم 7.8 ثانیه است که برای یک خودرو در این کلاس عددی بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که طبق ادعای مهندسان بایک پلتفرم X55 با همکاری مرسدس بنز طراحی شده است. 

بایک بیجینگ

امکانات رفاهی و ایمنی بایک X55

بایک بیجینگ X55 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم خودروی دست پری بوده و امکاناتی نظیر 6 ایربگ ده نقطه‌ای، سنسور دنده عقب، دوربین عقب، صفحه نمایش بزرگ سیستم مالتی مدیا، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال، ترمز هوشمند، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سانروف پانورامیک، تهویه اتوماتیک، هدآپ دیسپلی، سنسور تشخیص خستگی راننده، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، نوربالای اتوماتیک، دسته دنده الکترونیکی، رادار خطی، نورپردازی کابین و رادار نقطه کور تجهیز شده است. 

کد خبر 142133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha