با اصلاح قیمت خودروسازان، قیمت خودرو در بازار کاهشی می شود

یک کارشناس بازار خودرو گفت: با افزایش معقول و منطقی قیمت خودرو، مثلث مشتری، خودروساز و قطعه ساز از نظر اقتصادی منتفع می شوند.  

به گزارش پرشین خودرو، آقای محمدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حالی آخرین به‌روزرسانی قیمت خودروها درب کارخانه، مربوط به آذر ماه ۱۴۰۰ بوده و طی یکسال گذشته، قیمت رسمی محصولات دو خودروساز بزرگ ثابت ماند که تا پیش از آن، سالانه دوبار قیمت محصولات خودروسازان بر اساس نرخ تورمی اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا می‌کرد؛ بر این اساس خودرو تنها کالایی بود که در سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت به صورت رسمی و مصوب را به خود ندید.
وی ادامه داد: زمانی که قیمت خودروها درب کارخانه اصلاح شود، قیمت بازار هم رو به کاهش خواهد گذاشت؛ همزمان افزایش تیراژ تولید و افزایش کیفیت هم رخ خواهد داد.
این کارشناس خودرو افزود: بنابراین مردم می‌توانند به سهولت به خودروی مورد نظر خود از درب کارخانه دسترسی داشته باشند.
محمدی خاطر نشان کرد؛ در حال حاضر مردم از دو بُعد در حال زیان و بازنده هستند. از یک سو از بازار آزاد خرید کنند، چند برابر قیمت می‌پردازند و از سوی دیگر در بورس هم که سهامداران اصلی مردم هستند، ریزش بازار سهام، مردم را متضرر می‌کند.
وی در پایان تاکید کرد: انتظار این است که با افزایش معقول و منطقی قیمت خودرو مثلث مشتری، خودروساز و قطعه ساز از نظر اقتصادی به ثبات برسند که قطعا برای هر سه مقرون به صرفه خواهد بود، در این حالت با افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا و عرضه بیشتر انتظار اینست که قیمت کارخانه و بازار به سمت قیمت کارخانه و معقول تر سیر داشته باشد.

کد خبر 142258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha