سایپا، خودروی فول الکتریکی برای شهرداری وارد می کند / خودروی کراس اوور هیبرید وارد می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از واردات خودروی فول الکتریکی برای شهرداری به منظور کاهش آلایندگی ها خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: سال آینده خطوط تولید خودروی فول الکتریکی در سایپا راه اندازی خواهد شد و همچنین امسال برای تولید 650 هزار دستگاه خودرو تولید داخل و 150 هزار دستگاه خودروی مونتاژی برنامه‌ریزی شده است.و

وی همچنین از تولید نخستین خودروی آریا با موتور هیبریدی و با مصرف سوخت کمتر از ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در سال آینده خبر داد و  گفت: بهره‌برداری از پروژه سی ان جی در خودروی ساینا و پیوستن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفندماه گذشته انجام شده و تاکنون بیش از 4 هزار خودروی سی ان جی تولید شده که مصرف سوخت آنها حدود 6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم. اگر با تیراژ تولید فعلی پیش برویم در پایان سال تولید عادی شرکت به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با اضافه شدن موتورهای جدید به خطوط تولید که روی سه محصول جدید شرکت نصب خواهد شد، روزانه ۶۰۰ دستگاه نیز اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری، سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید شرکت را تشکیل می داد از دست داد، اما امسال هفت محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

تیموری با بیان اینکه خودروهای اطلس و سهند ماه های آینده وارد بازار خواهند شد، افزود: خودروی کادیلا یا همان پی ۹۰ نیز جزو محصولات جدید خواهد بود که در ماه های آینده به تولید انبوه خواهد رسید و همچنین مطابق هماهنگی های انجام شده در خط تولید خودروسازی "آفتاواز" روسیه نیز قرار خواهد گرفت و در آن بازار عرضه خواهد شد.

وی بیان داشت: حضور این خودرو در در بازار روسیه، تولید نوعی ون از سوی روس‌ها را احیا خواهد کرد که قرار است این ون در ایران نیز به تولید برسد.

تیموری در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهیم کرد، همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را در ۶ ماهه دوم امسال برنامه ریزی کردیم.

کد خبر 142452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha