خودرو باک X3 پرو، در ساختمان صنایع خودروسازی کرمان به نمایش درآمد

باک X3 پرو یا BAC X3 PRO محصول خودروسازان بم که نخستین بار در نمایشگاه خودرو کرمان سال گذشته به نمایش درآمده بود در محوطه نمایشگاهی ساحتمان اصلی گروه صنایع خودروسازی کرمان به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان بم یکی از با سابقه ترین خودروسازان خصوصی ایران است که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرد. یکی از موفق‌ترین همکاری‌های خودروسازان بم با شرکت بزرگ جیلی چین بود. حال پس از گذشت چند سال از خروج جیلی اکنون طبق گفته‌های مدیرعامل خودروسازان بم، این شرکت قرار است امسال یک خودروی کراس اوور جمع و جور شهری را به بازار ایران عرضه کند که محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ جیلی چین یعنی میپل(Maple) بوده و X3Pro نام دارد که در ایران قرار است با نام BAC X3 به فروش رسد.

باک X3 پرو یا BAC X3 PRO از نظر طراحی کاملا چهره‌ای بروز و قابل قبول داشته و از خط طراحی جدید جیلی بهره می‌برد. جلو پنجره طراحی کشیده و یکدستی دارد که متصل به چراغ‌های اصلی بوده و دورتادور آن خطوط کرومی برای تزیین استفاده شده است. چراغ‌های اصلی فرمی خشمگین و جدی دارند که تا گوشه‌های خودرو کشیده شده‌اند.

 بر روی سپر نیز چراغ‌های مخصوص روز به صورت عمودی در دو طرف تعبیه شده و وسط آن هم ورودی بزرگ هوای ثانویه موتور قرار گرفته است. تمامی این المان‌ها در کنار یکدیگر سبب شده تا چهره X3 اسپرت و جذاب به نظر برسد.

 در نمای جانبی شاهد خطوط نسبتا زیادی هستیم. یک خط از انتهای چراغ عقب شروع شده و تا سمت گلگیر جلو ادامه پیدا کرده است. همچنین بر روی رکاب نیز یک خط نسبتا عمیق طراحی شده است. نکته دیگری که در این نما وجود دارد اندازه نسبتا باریک ستون A بوده و به همین علت یک لچکی بزرگ در این قسمت بوجود آمده است.

به نمای عقب کراس اوور جدید خودروسازان بم می‌رسیم. در این بخش مانند جلو طراحی چراغ‌های اصلی با خطوط تند و تیزی شکل گرفته است. همچنین باز هم مانند جلو بر روی سپر چراغ‌های عمودی مه‌شکن تعبیه شده و یک دیفیوزر مشکی رنگ نسبتا اسپرت نیز انتهای سپر قرار دارد. نکته قابل توجه طراحی چراغ سوم ترمز این خودرو بوده که وسط باله عقب طراحی شده است. از نظر ابعاد نیز جالب است بدانید که این خودرو اندازه‌ای حدود کوییک سایپا را داشته اما فضای کاربردی بیشتری نسبت به آن خودرو دارد.

 با ورود به کابین این خودروی کراس اوور با طراحی ساده و زیبا روبرو می‌شویم که می‌توان به آن نمره بالایی داد. در داشبورد میانی ابتدا یک صفحه نمایش بزرگ بیرون زده از داشبورد قرار گرفته و زیر آن نیز دریچه‌های تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند. قسمت میانی هم میزبان کلیدها و دکمه‌های سیستم کنترل تهویه مطبوع است. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و ظاهر جذاب و اسپرتی دارد.

همچنین صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. متریال به کار رفته درون کابین این کراس اوور کیفیت قابل قبولی دارند و در بلند مدت افت کیفیتی نخواهند داشت. از نظر فضای سر و پا هم هر دو ردیف خودرو فضای جادار و خوبی را داشته و سبب شده تا این خودرو تبدیل به گزینه‌ای برای خانواده‌ها باشد. قلب تپنده فرزند جدید خودروسازان بم یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 109 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT بوده که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین حالت اکونومیک به این خودرو جهت کاهش مصرف سوخت اضافه شده است. استاندارد آلایندگی X3 از نوع یورو 6 بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 باک X3 پرو یا BAC X3 PRO در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز چیزی از رقبای مطرحش مانند ام وی ام X22 و جک S3 کم ندارد. این خودرو به امکاناتی نظیر استارت دکمه ای و ورود بدون کلید به خودرو، سیستم مالتی مدیا 8 اینچ، کروز کنترل و سیستم رانندگی هوشمند شامل مجموعه ای از امکانات ایمنی و سهولت رانندگی از جمله ABS+EBD,ESC,VDC,EBA,TCS,HHC و سنسور نور مجهز شده است.

کاتالوگ باک X3 پرو

باک ایکس 3 پرو

کد خبر 143211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha