خانواده موتور های ۱.۶ تا ۲.۵ لیتری در سایپا تولید می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از پروژه ساخت خانواده موتور های ۱.۶ تا ۲.۵ لیتری در شرکت مگاموتور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر، گفت: با ورود نسل جدید خانواده موتور های سایپا علاوه بر بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، تولید محصولات گروه تا ۱۰ سال آینده تضمین می‌شود.

وی بزرگ‌ترین ضربه‌ای که گروه خودروسازی سایپا در چند سال گذشته خورده را از بابت عدم سرمایه‌گذاری مناسب در شرکت مگاموتور دانست و اظهار داشت: در کل دنیا مشتریان، خودرو را با موتور آن می شناسند و بر اساس آن تصمیم به خرید می‌گیرند لذا نیاز است تا خودروساز برای توسعه موتور سرمایه‌گذاری کند.

به گفته تیموری، گروه سایپا به دلیل نبود قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل، لطمه سنگینی دیده و بر این اساس سعی شده طی ۲۱ ماه اخیر،‌ خلاء های گذشته جبران شود.

وی با بیان اینکه شرکت مگاموتور با تولید خانواده موتور های نسل جدید،‌ می‌تواند تولید محصولات گروه سایپا را تا ۱۰ سال آینده تضمین کند، اظهار امیدواری کرد که علاوه بر توسعه موتور، گیربکس و اکسل،‌ قطعه پلوس(وظیفه‌ انتقال نیرو از دیفرانسیل به چرخ را دارد) نیز به طور کامل داخلی‌سازی شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در حال حاضر شرایط فراهم است تا ساخت پلوس را در اولویت داخلی‌‍‌سازی قرار دهیم، چراکه یکی از مهمترین قسمت‌های خودرو، سیستم تعلیق و فرمان است.

تیموری در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین قطعات در خودرو، موتور، گیربکس و سیستم تعلیق آن است به نحوی که مشتریان تا ۵ سال به تعمیرگاه مراجعه نکنند و این یعنی کیفیت و اصالت خودرو که بازار به آن نیاز دارد.

یادآور می شود که شرکت مگاموتور با عبور از تولید دو هزار و ۲۳ دستگاه موتور در روز توانسته است رکورد روزانه تولید در سال ۱۴۰۱ و شش ماه اول سال ۱۴۰۲ را بشکند.

کد خبر 143547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha