افزایش تولید خودرو دوگانه سوز و کاهش مصرف سی ان جی در کشور! / خودرو ساینا، شاگرد اول در تولید خودروهای دوگانه سوز

رئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: در حالی که امسال با افزایش تولید خودرو دوگانه سوز مواجه هستیم اما مصرف سی ان جی در کشور کاهش داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، محسن جوهری، با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس آمار، امسال در مجموع ۲۲ هزار و ۳۱۱ دستگاه خودرو دوگانه سوز طی شش ماهه ۱۴۰۲ در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۷۳۶ دستگاه بوده است.

رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور در خصوص هزینه دوگانه سوز کردن خودروها گفت: هزینه دو گانه سوز کردن خودروها به این بستگی دارد که ما از چه نوع کیت و مخزنی برای دوگانه‌سوز کردن خودرو استفاده کنیم. ما در موضوع کیت و مخزن تنوع گسترده‌ای داریم، اما آنچه در کشور مرسوم است بیشتر مخازن مصرفی فولادی است.

جوهری اضافه کرد: مصرف سی ان جی در کشور در مقایسه با شش ماهه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است. سهم سی ان جی در سبد سوخت در سال گذشته حدود ۲۱ درصد بود که امسال به ۱۴ درصد رسیده و مصرف سی ان جی روند کاهشی داشته است.

به گفته رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور در بهار امسال رشد ۱۵۵ درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز داخلی را داشته ایم که خودرو ساینا بیشترین آمار تولید خودرو دوگانه سور را به خود اختصاص داد به طوری که ۹ هزار و ۳۳۶ دستگاه از این خودرو به صورت دوگانه سوز در سایپا تولید شد.

جوهری در پایان خاطرنشان کرد: هر متر مکعب مصرف سی ان جی در کشور معادل یک لیتر بنزین است که می‌توانیم با سی ان جی سوز کردن خودروها صرفه جویی مناسبی داشته باشیم. استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد و می‌تواند در فصل‌های سرد سال مفید واقع باشد.

کد خبر 143560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha