اجرای طرح گواهینامه موتور یک‌ روزه در 15 استان

سخنگوی فراجا گفت: طرح گواهینامه موتور یک‌ روزه در ۱۵ استان کشور و تلاش برای اجرای سراسری آن از مهر ماه جاری اجرا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سردار منتظرالمهدی، با اعلام این خبر اظهار داشت: ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی به‌استثناء وسایل نقلیه دارای دستور قضایی با شرایط ویژه و پرداخت 50 درصد جریمه و الباقی به‌صورت اقساط با نرخ سال 94 هیات دولت به‌ مدت 15 روز از جمله دیگر برنامه‌های پلیس در این هفته است.

سخنگوی پلیس ادامه داد: چاپ و تحویل 72ساعته کارت خودرو و گواهینامه‌های جدیدالورود و المثنی به مالکان و افزایش 2 ساعته کار مراکز تعویض پلاک (از ساعت 7 صبح تا 16 عصر) نیز از دیگر اقدامات پلیس راهور است.

 وی با اشاره به روند نقل و انتقال اینترنتی خودرو در شهر تهران از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» در هفته فراجا عنوان کرد: برای این منظور افراد صرفاً برای نصب و فک پلاک به مراکز مراجعه می‌کنند و در کمترین زمان ممکن کمتر از 30 دقیقه کار خود را انجام می‌دهند؛ این اتفاق در نحوه نقل و انتقال خودرو باعث کاهش صف و به‌مرور از بین رفتن صف‌ها می‌شود.

وی به تجلیل از رانندگان قانون‌مدار و حرفه‌ای کامیون، اتوبوس، خودروهای سواری و موتورسواران تحت‌عنوان طلایه‌داران ترافیک اشاره و تصریح کرد: از هفته فراجا به بعد رفع توقیف خودروها به‌صورت سیستمی و بدون نیاز به مراجعه مالکان انجام خواهد شد همچنین اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان در 15 استان کشور و تلاش برای تأمین و اجرای سراسری آن به کشور در مهر ماه در حال انجام است.

سردار منتظرالمهدی به طرح گواهینامه موتور یک‌روزه اشاره کرد و گفت: حدود 12 میلیون موتورسیکلت داریم که در کشور تردد می‌کنند اما 6 میلیون و 700 هزار راکب موتورسوار گواهینامه ندارند که پلیس برای حل این مشکل طرح گواهینامه آسان و ارزان در یک روز را به مرحله اجرا گذاشت.

کد خبر 143583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha