چگونه خودرو دودزا، بدون فک پلاک، جریمه و اعمال قانون می شود؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اقدام جدید پلیس خبر داد که خودرو دودزا، بدون فک پلاک، جریمه و اعمال قانون می شود.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، با اعلام این خبر اظهار داشت: با دسترسی که پلیس به سامانه‌ها دارد، بدون فک پلاک و در محل، معاینه فنی خودرو دودزا بررسی و در صورت دودزا بودن کارشناسان ما معاینه فنی خودرو را باطل کرده و وقتی معاینه فنی ابطال شد از مقابل هر دوربینی که عبور کند به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شود؛ وقتی این اتفاق بیافتد راننده و یا مالک مجبور می‌شود که به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کند تا جریمه نشود.

وی این اتفاق را فعالیت جدیدی دانست که هم به نفع شهر و هم به نفع شهروندان است؛ خودرو فک پلاک نمی‌شود و پلیس می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت، پیش تر خودروهایی که دودزا بودند برابر دستور العمل‌ها باید هر جفت پلاک آنها فک می‌شد و یک پلاک ۵ رقمی در اختیار راننده قرار می‌گرفت و چند روز فرصت داشت که به تعمیرگاه‌های مجاز رفته و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کرده و پس از بازدید و رؤیت معاینه فنی اگر مشکلی نداشت پلاک‌های خودرو در اختیار مالک قرار می‌گرفت.  

سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: این روش ایراداتی داشت و مهم ترین ایرادی که داشت این بود که بعضی از این خودروها که اغلب مدل پایین نیز هستند خیلی دنبال پلاک نمی‌آمدند و خیلی راحت وارد طرح ترافیک شده و از چراغ قرمزها عبور کرده و از مقابل دوربین‌های پلاک خوان رد می‌شدند و هیچ نگرانی در بحث تخلف نداشتند.  

وی افزود: با این اوضاع باید پلیس طرح می‌گذاشت و این خودروها را به عنوان فاقد پلاک و تردد غیر مجاز توقیف می‌کرد؛ در صورتی که این خودرو فقط مجاز بود تا تعمیرگاه آن‌هم جهت رفع نقص تردد کند.  

صدور ۲ میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی

سرهنگ موسوی پور اضافه کرد: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال در خصوص برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا برنامه ریزی داشته و اعمال قانون و برخورد با این خودروها را که فاقد معاینه فنی هستند در دستور کار خود قرار داده است.  

وی افزود: در شش ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیون خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده اند که البته ممکن است برخی خودروها ۲ یا چند بار به همین علت اعمال قانون شده باشند.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این مدت ۷۵۲۶ خودروی دودزا نیز توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند؛ همچنین با ۷۹۲۵۶ خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده اند برخورد لازم و قانونی صورت گرفت.

کد خبر 143605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha