تیگو 7 پرومکس را بشناسید +(تست و بررسی، و مشخصات فنی)

تیگو 7 پرومکس یکی از جدیدترین کراس اوورهای بازار خودرو است که از سوی فونیکس برای نخستین بار به نمایش درآمد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی و امکانات تیگو 7 پرومکس بی‌اندازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودروی ما در این سال‌ها مملو از خودروهای چینی شده است که باکیفیت‌های مختلف و سطوح آپشنی متفاوت راهی کشور شده است.

خودروهای فونیکس که تا پیش از این با نشان چری و با مدل تیگو و آریزو شناخته می‌شد، به فونیکس تغییر نام داده است و تبدیل به برند لوکس مدیران خودرو شده است.

جزئیات فونیکس تیگو 7 پرومکس را در 70 فریم ببینید

برند فونیکس از سال گذشته تا امروز یکی از پرکارترین خودروسازان بخش خصوصی بوده است که با شناخت مناسب از بازار خودرو ایران توانسته هر روز طیف بیشتری را به سوی خود جلب کند.

دلایل استقبال از محصولات فونیکس زیاد است اما شبکه خدمات گسترده، طراحی به‌روز و فروش منعطف را می‌توان در کنار امکانات و قابلیت‌های رفاهی و فنی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت برشمرد.

فونیکس تنها پس از یک هفته از معرفی آریزو6 GT دست به معرفی تیگو 7 پرومکس زد تا نسخه چهار چرخ محرک تیگو 7 پرو نیز راهی بازار شود.

تیگو 7 پرومکس

در این مقاله نگاهی کوتاه به امکانات و مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرومکس خواهیم انداخت تا بتوانید با این خودرو بیشتر آشنتا شوید.

مانند بسیاری دیگر از خودروهای فونیکس که مدل‌های جدید را آنهم پس از زمان کوتاه تجربه کردند، تیگو 7 پرومکس نیز در بحث ظاهری آنچنان تغییری نسبت به تیگو 7 پرو نکرده است اما در بحث مشخصات فنی مربوط به پیشرانه و تریم داخلی کابین کاملا بهبود یافته است.

تیگو 7 پرومکس، بزرگ‌ترین نقطه ضعف تیگو 7 پرو را که همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس 9 سرعته CVT بود با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDI و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر، برطرف کرده است.

تیگو 7 پرومکس

پیشرانه تیگو 7 پرومکس می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را در نخستین سری به محور جلو و در مرحله بعدی به چهار چرخ خودرو منتقل کند که این یعنی از 156 اسب بخار تیگو 7 پرو با گشتاور 230 نیوتن متری، توان بیشتری به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

تغییرات ظاهری اما بر خلاف پیشرانه بسیار اندک است و به جز اعمال اغییرات در طراحی سپر جلو، کالیپر ترمز، اگزوز و چراغ‌های عقب که به صورت یکپارچه درآمده است در ظاهر خودرو تغییری نمی‌بینیم.

داخل کابین تیگو 7 پرومکس اما قصه متفاوت است و با یک کابین تحول شده نسبت به تیگو 7 پرو مواجه هستیم.

تیگو 7 پرومکس

کابین تیگو 7 پرومکس شباهت بسیار زیادی به کابین تیگو 8 پرو دارد و تقریبا به همان اندازه نیز آپشن و امکانات در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که به جذابیت‌های این خودرو افزوده است.

تیگو 7 پرومکس بر خلاف تیگو 8 پرومکس از کابین یک رنگ برخوردار است و یک صفحه نمایش یک تکه وظیفه کلاستر و مالتی مدیا را ایفا می‌کند.

تیگو 7 پرومکس

صندلی برقی تیگو 7 پرومکس هم به حافظه تجهیز شده است و سیستم اتو استارت استاپ نیز در ترافیک به کمک راننده می‌آید که این دو مورد در تیگو 7 پرو وجود نداشت.

از جمله برخی امکانات تیگو 7 پرو مکس می‌توانیم به تمام رادارهای سیستم رانندگی نیمه خودران اشاره کنیم.

تیگو 7 پرو مکس به کروز کنترل تطبیقی، اگزوز دوگانه، اتواستارت استاپ، سنسور نور، کلاستر دیجیتال و ... مجهز است.

کد خبر 143658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha