کد خبر 145130
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کدام ماشین ایرانی را بخریم؟ مقایسه ماشین های ایرانی

خرید خودرو نیاز به پرداخت مبلغ بالایی دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که بدانیم کدام ماشین ایرانی را بخریم. خودروهای داخلی از نظر ایمنی، مشخصات فنی و آپشن‌ها، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ پس زمانی که تصمیم به خرید خودرو دارید، باید بهترین خودروها همراه با مشخصات آن‌ها را بشناسید.

به گزارش پرشین خودرو، ما در این مطلب به بررسی بهترین ماشین ایرانی برای خرید می‌پردازیم تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

انتخاب بهترین ماشین های ایرانی

دنا پلاس توربوی اتوماتیک؛ در صدر لیست بهترین خودروهای ایرانی

دنا اوایل دهه ۹۰ توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو است که به دلیل مشخصات و ویژگی‌های جذابی که دارد، مورداستقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

- طراحی ظاهری

دنا پلاس نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار، ظاهر اسپرت‌تری دارد. خطوطی که در طراحی این خودرو به‌کار رفته‌اند، ظاهری مدرن و جذاب به آن بخشیده‌اند. وجود سانروف در دنا پلاس به مدرن‌تر شدن و زیبایی‌اش کمک می‌کند. 

- مشخصات فنی

دنا پلاس، موتور ۴ سیلندر قوی و قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار دارد. برای این خودرو ۶ کیسه هوا در نظر گرفته شده است. دنا پلاس از نظر ایمنی در جایگاه بالایی در مقایسه با سایر خودروهای ایرانی قرار دارد.

- امکانات جانبی

دنا پلاس مجهز به کروز کنترل، دوربین دید عقب، ردیاب ماهواره‌ای و تنظیم‌کننده هشت‌جهته صندلی است. به‌طورکلی، آپشن‌های این خودرو نسبت به دیگر خودروهای ایرانی، بیشتر است؛ البته شما می‌توانید تجهیزات دیگری هم به خودرو خود اضافه کنید. کافی است در سایت‌های اینترنتی جست‌وجو کنید و قیمت آن‌ها را مانند قیمت جی پی اس خودرو را بررسی کنید و گزینه مناسب خود را برای خرید بیابید.

به‌طورکلی، دنا پلاس اتوماتیک خودرویی مناسب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از زیبایی، عملکرد مناسب، امکانات و آپشن‌های جذاب هستند.

دنا اپلاس توربوی اتوماتیک در لیست بهترین خودروهای ایرانی

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خودرویی محبوب در ایران

پژو ۲۰۶ از همان روزهای نخست ورودش به بازار خودروهای ایرانی، جلب‌ توجه فراوانی کرد. این خودرو به دلیل  کیفیت فنی و ظاهری‌، هم از سوی قشر متوسط و هم کسانی که برای خودرو هزینه بیشتری می‌کنند، خریداری می‌شود. معمولا پیشنهاد اکثر افراد در پاسخ این سوال که کدام ماشین ایران خودرو را بخریم، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است.

- ویژگی‌های ظاهری

پژو ۲۰۶ دارای ظاهری متمایز، به‌یادماندنی و جسورانه است. چراغ‌های کشیده و اخموی جلو، بدنه اسپرت، رنگ‌آمیزی زیبا و ضربه‌گیرهای مشکی رنگ، نمای کلی این هاچبک را شکل می‌دهند.

طراحی پژو ۲۰۶ آوانگارد و پیشرو است و طراح این خودرو «جرارد والتر» عناصر مدرن و جسورانه و سبک کلاسیک فرانسوی را با هم تطبیق داده و بدنه‌ای کاملا جدید خلق کرده است.

- ویژگی‌های فنی

این خودرو موتوری ۴ سیلندر دارد و قدرتش معادل ۱۱۰ اسب بخار است. از شاخصه‌های موتور پژو ۲۰۶ تیپ پنج می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد. این موتور، پراستهلاک نیست و مصرف بالایی هم ندارد.

- امکانات جانبی

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی گرم‌کن، تهویه خودکار، چراغ بدرقه و مه‌شکن عقب و جلو اشاره کرد. اگر امنیت خودرو برایتان حائز اهمیت است، بهترین ردیاب خودرو با ریموت دزدگیر را تهیه و روی خودرو خود نصب کنید.

پژو ۲۰۶ تیپ باتوجه‌به شرایط فعلی بازار کشور ما و قیمت‌های بالا، کماکان برای افرادی که به دنبال یک هاچ‌بک جوان‌پسند شهری با قیمت معقول هستند، گزینه مطلوبی است.

رنو ال ۹۰ انتخاب خانواده‌ها

تندر ۹۰ از تولیدات ایران‌خودرو بوده که فضای بزرگ و صندوق عقب وسیع این وسیله، از آن گزینه‌ای محبوب برای خانواده‌های ایرانی ساخته است. همچنین این خودرو در لیست بهترین ماشین ایرانی با قیمت مناسب در نظر گرفته می‌شود.

- ویژگی‌های ظاهری

وقتی به اتاقک این خودرو از بیرون نگاه می‌کنید، حالتی حجیم و بزرگ دارد. خط‌وخطوط کارشده روی آن هم در راستای بخشیدن ابهت و بزرگی به آن به‌ کار گرفته شده‌اند. این خودرو در واقع همان خودروی لوگان است که شرکت داچیا در همکاری با شرکت رنو به بازار عرضه کرده بود.

- ویژگی‌های فنی

تندر ۹۰ خودرویی ۴ سیلندر است و قدرت موتور آن به ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. از نظر ایمنی هم وضعیت نسبتا مطلوبی دارد. این خودرو از موسسه ارزیابی ایمنی معروف ENCAP، سه ستاره ایمنی از پنج ستاره دریافت کرده است. برای تامین امنیت بیشتر خودرو ال ۹۰ و جلوگیری از سرقت آن نیز می‌توانید ردیاب دیاگی روی آن نصب کنید.

- امکانات جانبی

ازجمله امکانات جانبی این خودرو می‌توان به مواردی مانند سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی، رایانه سفری و امکان تنظیم زاویه چراغ‌های جلو اشاره کرد.

به‌طورکلی، خودروی ال ۹۰ یا همان تندر ال ۹۰ به دلیل مزایایی همچون: موتور پرقدرت و پرشتاب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم و ایمنی مناسب، خودروی خوبی در بازه قیمتی خود است.

پژو پارس؛ خودرویی که قرار بود تشریفاتی باشد 

پژو پارس در مقایسه ماشین های ایران خودرو جزو پرفروش‌ترین‌ها است. مدل اتوماتیک این خودروی پرسابقه، موتوری کم‌مصرف دارد و رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

- ویژگی‌های ظاهری

پژو پارس با هدف تولید خودرویی تشریفاتی روانه بازار شده است. این خودرو می‌تواند شکلی موجه از پژوی ۴۰۵ شناخته شود. اضافه‌ کردن امکانات رفاهی و اتوماتیک شدن آن هم در بالا رفتن ارزش این خود نقش دارد.

- ویژگی‌های فنی

پژو پارس اتوماتیک ۴ سیلندر است و قدرت موتور آن هم حدود ۱۰۸ اسب بخار عنوان می‌شود. این خودرو دنده اتوماتیک است و تجربه رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

- امکانات جانبی

از امکانات جانبی پژو پارس اتومات می‌توان به شیشه‌های سولار، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور، آینه‌های جانبی برقی و چراغ مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

بیش از دو دهه از ورود پژو پارس به بازار ایران می‌گذرد و بروزرسانی خاصی در طراحی ظاهری و داخل کابین، این خودرو صورت نگرفته است. اما همچنان یکی از گزینه‌های اصلی اقتصادی جوانان و خانواده‌های ایرانی است که به‌ دنبال خرید یک سدان جادار با ظاهری نسبتا زیبا و قیمتی مناسب هستند.

پژو پارس خودرویی مناسب جوانان و خانواده‌ها

در مقایسه ماشین های ایرانی، دنا توربو در صدر لیست بهترین ماشین های ایرانی از لحاظ موتوری قرار دارد. اگر به دنبال خودروی ایرانی با قیمت مناسب همراه با کابین جادار و صندوق بزرگ برای خانواده هستید، ال ۹۰ گزینه مناسبی است. برای جوان‌تر‎ها پژو ۲۰۶ از نظر ظاهری و کیفیت سواری گزینه مناسبی به شمار می‌رود. اگر اهل سفرهای زیاد هستید، پژو پارس از نظر جادار بودن کابین، بزرگ بودن صندوق عقب، سواری تقریبا خوشایند، توان فنی مناسب، ارزان و در دسترس بودن قطعات یدکی آن پیشنهاد می‌شود.

بعد از انتخاب و خرید خودرو موردنظر خود، پیشنهاد می‌کنیم حتما روی خودرو خود ردیاب نصب کنید تا با خیال راحت از آن استفاده کنید. برای خرید انواع ردیاب می‌توایند به وب‌سایت ایران رهیاب مراجعه کنید. ایران رهیاب اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی در ایران است. این فروشگاه محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

کد خبر 145130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha