ارتکاب ۲ تخلف همزمان منجر به توقیف خودرو در محل می‌شود

ابتدای امسال رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش جریمه تخلفات حادثه‌ساز در سال ۱۴۰۳ خبر داد و حالا معاون عملیات پلیس راهور فراجا می‌گوید: انجام دو تخلف رانندگی حادثه‌ساز به صورت هم‌زمان، موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تخلفات رانندگی حادثه‌ساز به آن دسته از تخلفاتی گفته می‌شود که منجر به بروز حادثه شده و برای مرتکبین این نوع حوادث، نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه‌ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح می‌شود.

به همین منظور برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات، تعداد ۲۰ تخلف رانندگی که ارتباط مستقیم با وقوع و تشدید تصادف و در نتیجه گسترش خسارات، ضایعات، صدمات و کشته های ناشی از تصادفات دارند به عنوان تخلف حادثه‌ساز تعیین شده‌ است. 

از جمله این تخلفات می‌توان به تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، عبور از محل ممنوع، عدم رعایت حق تقدم، استفاده از تلفن همراه و نقص فنی موثر وسیله نقلیه اشاره کرد. 

اما در واکنش به تخلفات حادثه ساز، سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات پلیس راهور ضمن اشاره به اهمیت این تخلفات از سوی قانونگذار و پیش‌بینی نمره منفی برای رانندگان مرتکب چنین تخلفاتی تاکید کرد: در صورتی که راننده‌ای مرتکب دو تخلف از این تخلفات حادثه ساز به صورت همزمان شود، علاوه بر جریمه و نمره منفی، مجازات توقیف وسیله نقلیه نیز در نظر گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: کنترل اینگونه تخلفات، چه با استفاده از سامانه‌های هوشمند، چه به صورت کنترل توسط تیم‌های گشت و یا مامورین استقراری پلیس راهور به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

معاون عملیات پلیس راهور فراجا همچنین به ظرفیت‌های قانونی و پیش‌بینی توقیف ساعتی خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف ارتقاء بازدارندگی، اصلاح رفتار ترافیکی، توسعه انضباط ترافیکی در معابر و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی، درصورت مشاهده ارتکاب دو تخلف همزمان، نسبت به توقیف وسیله نقلیه در محل به صورت ساعتی نیز اقدام می‌کنند.

کد خبر 145198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha