بیشترین آمار واردات خودرو متعلق به شرکتی با یک نمایندگی در کشور!(+سند) / صاحبان بیشترین تعداد نمایندگی سراسری، کمترین تعداد خودرو را وارد کردند!

بر اساس اعلام گمرک ایران در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، ۳ هزار و ۱۱۹ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده است که با نگاهی به اسامی واردکنندگان با اطلاعات حیرت انگیزی مواجه می‌شویم. به عنوان مثال شرکتی مانند معین خودرو با یک نمایندگی بیشترین تعداد خودرو را وارد کرده است در حالی که خودروسازانی مانند بهمن، ماموت و پارس خودرو با شبکه گسترده‌ای از خدمات پس از فروش در سراسر کشور، کمترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس اعلام گمرک ایران در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، ۳ هزار و ۱۱۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۶۹.۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با آمار واردات خودرو سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل، این عدد افزون بر ۱۷ برابر افزایش داشته است.

با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به واردات قطره‌چکانی خودرو در سال گذشته مطرح بوده، حالا آمار گمرک از رشد ۱۷ برابری ورود خارجی‌ها در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حکایت دارد.

یکی از مشکلاتی که اجرای واردات خودرو را در ۳ سال گذشته ( از زمان موافقت دولت بر آزاد شدن واردات خودرو) عقب انداخت، بیش از همه مشکلات ارزی بود چنان چه بانک مرکزی از همان ابتدا اعلام کرد که امکان واردات به دلیل کمبود ارز وجود ندارد اما چندی بعد بانک مرکزی تغییر موضع داد و با واردات خودرو موافقت کرد.

و حالا آمار گمرک ایران در ۲ ماه ابتدایی امسال حکایت از رفع موانع ارزی در واردات خودرو دارد موضوعی که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در اواخر فروردین ماه وعده آن را داد و اعلام کرد روند واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ تسریع می‌شود.

آمار منتشر شده توسط گمرک نشان می‌دهد که مجموع واردات خودرو در ۲ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۷۹ دستگاه بوده که این تعداد به سه‌هزار و ۱۱۹  دستگاه خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ رسیده است.

 در واقع بر اساس آمار گمرک ایران در دو ماهه نخست سال امسال، بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۶۹ میلیون و ۳۹۳ هزار دلار وارد کشور شده است که نشان از رشدی بیش از ۱۷ برابری آمار واردات خودرو نسبت به دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ دارد.

براساس آمار گمرک عمده خودروهای وارد شده به کشور طی فروردین و اردیبهشت ماه به لحاظ ارزش و تعداد، توسط شرکت «معین خودرو ایرانیان» با یک‌هزار و ۹۷ دستگاه به ارزش ۲۴.۷  میلیون دلار بوده است که به لحاظ تعداد سهمی بیش از ۳۵ درصد از کل آمار و همچنین ۳۵ درصد از ارزش کل خودروها را شامل می‌شود.

همچنین کرمان موتور با ۵۰۱ دستگاه، بهمن موتور با ۲۵۴ دستگاه و مکث موتور با ۱۸۳ دستگاه خودرو، در جایگاه های دوم تا چهارم بیشترین واردات خودرو قرار دارند.

بیشترین آمار واردات خودرو متعلق به شرکتی با یک نمایندگی در کشور!(+سند) / صاحبان بیشترین تعداد نمایندگی سراسری، کمترین تعداد خودرو را وارد کردند!

کد خبر 145217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha