کد خبر 34445
۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
همکاری نیسان و ردبول برای طراحی خودرو

پرشین خودرو: Adrian Newey متخصص آئرودینامیک تیم ردبول ریسینگ و یکی از مشهورترین طراحان خودروهای فرمول وان قصد دارد به زودی دوباره به عرصه طراحی خودرو بازگردد.

به گزارش «پرشین خودرو»، طبق اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت Top Gear ، نیووی در حال کار بر روی یک سوپرخودرو برای اینفینیتی است که در حقیقت کارخانه تیم ردبول نیز است.

rb7-970x548-c
اندی پالمر معاون اجرایی نیسان در این مورد می‌گوید:” آدریان برای انجام یک کار جدید خارش! گرفته است( می‌خندد) و ادامه می‌دهد که:” نیسان در حال انجام یک کار جدید کراس اوور با ردبول است که البته ممکن است ثمره آن مدت زمان زیادی به طول بیانجامد”.
بعد از طراحی خودروهای قهرمان فرمول وان برای تیم ویلیامز F1 و مک لارن، نیووی در سال ۲۰۰۶ به تیم ردبول ریسینگ پیوست که تحت نشان اینفینیتی بود که با طراحی او خودروهای ردبول چندین سال متوالی قهرمان فرمول وان شدند که یکی از نشانه‌های طراحی خودرو در نزد او استفاده از فیبر کربن و کامپوزیت RB6 در بدنه آن بود.

x2010-970x548-c
نیووی در زمان رونمایی از خودرو فرمول وان رد بول گفت که :”یک موتور وحشتناک V8 با دور موتور ۱۸ هزار دور در دقیقه یکی از باثبات ترین خودروهای تاریخ فرمول وان است که با شکوه تر از هر افسانه خودرو در دهه ۱۹۸۰ است که البته دارای شتاب جانبی منحصر به فرد ۵٫۵ G نیز بود.
به هر حال به لطف طراحی فوق العاده نیووی بعد از مدت‌ها چندین سال متمادی است که تیم ردبول بال‌های خود را بر روی قهرمانی فرمول وان گسترده است و اجازه خودنمایی به سایرین نمی‌دهد.
به گزارش خودروسازی، نیووی چندی پیش نیز از مدل رویایی و مفهومی‌X2010 برای بازی اختصاصی کنسول سونی یعنی گرن توریسمو ۶ رونمایی کرد که دارای قدرت پیشرانه ۱۴۸۳ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۴۹ مایل در ساعت است.
نمی‌توان منکر این موضوع شد که محصولات طراحی شده توسط نیووی در مسابقات قهرمانی جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به دستاوردهای بزرگی دست یافتند.

x20142-970x548-c
آیا دست پرورده نیووی برای اینفینیتی دارای سیستمی‌شبیه به GT-R خواهد بود و یا اینکه نکاتی را از ۲۰۲۰ Vision Gran Turismo به ارث گرفته است که سخت است در حال حاضر در باره آن اظهار نظر کردن و گذشت زمان همه چیز را در باره سوپرخودرو رویایی اینفینیتی برملا خواهد کرد.

کد خبر 34445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha