CX70، اولین شاسی بلند سایز بزرگ شریک «سایپا»+تصاویر

پرشین خودرو: چانگان (Changan)، که محصولات آن ازجمله کراس اوور CS35 در سایت تولیدی سایپا مونتاژ می‌شود، از ارزان‌ترین شاسی بلند سایز بزرگ خود با قیمتی 68 هزار و 900 یوآن برای مدل پایه و قیمتی 84 هزار و 900 یوآنی برای مدل فول تحت عنوان "CX70" رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیش از هرچیز، شرکت خودروسازی چانگان برای تولید نیرو محرکه این شاسی بلند تنها از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده که حداکثر قدرت آن به 115 اسب بخار و گشتاور آن هم نهایتا به 150 نیوتن متر می‌رسد، هرچند این موتور حتی برای یک خودروی سدان هم قدرت و گشتاور پایینی دارد، چه برسد برای چنین شاسی بلند سایز بزرگی که قابلیت جابجایی 7 سرنشین را هم دارد، ولی درکل ارزان بودن XC70 مد نظر بوده که در نهایتا موجب استفاده از چنین پیشرانه‌ای شده است. علاوه بر این، برای به حداقل رساندن هزینه خرید این خودرو هم تنها از جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی استفاده شده است.


برای طراحی و ساخت این شاسی بلند نیز طراحان چانگان ابعادی 4680 میلی متری برای طول، 1800 میلی متری برای عرض و ارتفاعی 1750 میلی متری را در نظر گرفته‌اند که محورهای جلو و عقب آن را با فاصله‌ای 2780 میلی متری نسبت به یکدیگر در زیر شاسی سوار کرده‌اند تا بتوان از 7 صندلی برای 7 سرنشین بزرگسال استفاده کنند.


گفتنی است که چنین خودرویی با چنین ابعادی برای اولین بار است که توسط شرکت خودروسازی چانگان تولید و عرضه می‌شود (جدای از کانسپت‌هایی که تازه معرفی شده و به مرحله نهایی و تولید نرسیده‌اند) و پیش از این شاهد تولید خودروهای کراس اوور، سدان و یا هاچ بک از سوی این خودروساز چینی بوده‌ایم.


طراحی کلی این شاسی بلند هم برای چنین دوره‌ای از صنعت خودروسازی، اندکی تاریخ گذشته و اصولا خشک و ساده به نظر می‌رسد که بخشی از آن به همان اصل ارزان‌سازی این خودرو بر می‌گردد، ولی در عوض شاهد یک طراحی خوب و امروزی در داخل کابین هستیم که از روکش‌های نارنجی رنگ چرم مصنوعی، صفحه نمایشگری بزرگ لمسی و همچنین حذف اکثر کلیدهای کنسول مرکزی و انتقال آن به صفحه نمایشگر استفاده شده است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 56068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha